Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Chilimobil sakid:41516) Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. juli 2023 kl. 20:19
Til: kundeservice@chilimobil.no
Kopi: Post <post@brukerklagenemnda.no>, post <post@finkn.no>, Kundtjänst NO <kundeservice@siba.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, "Storjord,Lars Edvard" <lars.edvard.storjord@nkom.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,
det høres rart ut, at du er en leder/overordnet der, når du ikke bruker tittelen din, synes jeg.
Så det synes jeg at virker litt rart.
Så det må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra daglig leder, om dette.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Det er også sånn, at jeg har sperret for kredittopplysninger.
Men da er det alltid problemer, hvis jeg skal kjøpe noe, på avbetaling (for eksempel).
Jeg måtte bestille vaskemaskin fire ganger (fra fire forskjellige firma) før det funka.
Så det er et heft, når man skal kjøpe varer, på nett (eller søke om kredittkort, for eksempel).
Og det finnes visst noe sånt som 30 kredittopplysnings-byråer.
Så det å be folk om å sperre for kredittopplysning (hos 30 firmaer) det blir som at dere legger arbeidsbyrden for dette, over på kundene/borgene, må jeg si.
Så det er en uting, vil jeg si.
Da jeg gikk på handel og kontor (på 80-tallet).
Så lærte vi at vi skulle høre om hva firmaene aktet å foreta seg, for å ordne problemet, hvis det var noe lignende av dette.
Og det tror blir dumt å endre på, og si at det er kunden som må sperre for kredittopplysning.
Det blir som noe fæl ansvarsfraskrivelse, fra nettbutikkene, må jeg si.
Skjerpings!
ons. 30. nov. 2022 kl. 09:21 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei Erik,
Du fikk følgende svar av meg, overordnet til den første konsulenten du snakket med:
Vi har kun ett tiltak for å unngå at noen bestiller abonnement, og det er å svarteliste dem. Om du ikke ønsker dette vil jeg anbefale deg å sperre deg for kredittopplysninger. Det kan du blant annet gjøre hos Experian, de vi bruker, her: https://www.minexperian.no/#. Om du har lyst til å bestille selv kan du enkelt skru av og på sperren, også trer det i kraft ila et par minutter.
Vi kan dessverre ikke utgi informasjon vedrørende en bestilling/ kundebilde, dersom du hevder å ikke ha kjennskap til bestillingen. Det er da kun Politiet som kan uthente informasjon. Vi samarbeider fult ut med dem, og gir all informasjon tilgjengelig. Om du er utsatt for ID-tyveri, vil jeg anbefale deg å anmelde forholdet. Du kan finne mer informasjon og se nærmeste politistasjon her: https://www.politiet.no/tjenester/anmelde/.
Du er per dags dato svartelistet hos oss, og kan derfor ikke bestille abonnement. Dersom du ønsker å legge inn en bestilling selv vil jeg anbefale deg å ta kontakt per telefon her: 91502445. Bare gi beskjed dersom du har flere spørsmål, også hjelper jeg deg videre.
Med vennlig hilsen
Emilie - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 29.11.2022 21:51
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
Hei,
i min forrige mail så skrev jeg at jeg ønsket svar fra en overordnet om dette.
Jeg kan ikke se at det har skjedd.
Så dette må jeg klage på.
Vennligst send dette til en overordnet nå.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 28. mar. 2022 kl. 15:13 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei Erik,
Takk for at du tar kontakt med oss!
Vi har kun ett tiltak for å unngå at noen bestiller abonnement, og det er å svarteliste dem. Om du ikke ønsker dette vil jeg anbefale deg å sperre deg for kredittopplysninger. Det kan du blant annet gjøre hos Experian, de vi bruker, her: https://www.minexperian.no/#. Om du har lyst til å bestille selv kan du enkelt skru av og på sperren, også trer det i kraft ila et par minutter.
Vi kan dessverre ikke utgi informasjon vedrørende en bestilling/ kundebilde, dersom du hevder å ikke ha kjennskap til bestillingen. Det er da kun Politiet som kan uthente informasjon. Vi samarbeider fult ut med dem, og gir all informasjon tilgjengelig. Om du er utsatt for ID-tyveri, vil jeg anbefale deg å anmelde forholdet. Du kan finne mer informasjon og se nærmeste politistasjon her: https://www.politiet.no/tjenester/anmelde/.
Du er per dags dato svartelistet hos oss, og kan derfor ikke bestille abonnement. Dersom du ønsker å legge inn en bestilling selv vil jeg anbefale deg å ta kontakt per telefon her: 91502445. Bare gi beskjed dersom du har flere spørsmål, også hjelper jeg deg videre.
Håper du får en fin dag videre :)
Med vennlig hilsen
Emilie - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 26.03.2022 16:17
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
Hei,
dette synes jeg at høres litt halvveis ut.
Hva hvis jeg ønsker å bestille abonnement selv?
Dette må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
fre. 26. nov. 2021 kl. 09:47 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!
Beklager feil informasjon her, bestillingen ble kansellert av oss etter at du tok kontakt med oss i august angående en annen bestilling gjort i ditt navn den 28.juli. Vi har sperret slik at det ikke er mulig å bestille med ditt personnummer hos oss igjen for å unngå at dette skjer i fremtiden.
Ha en fin dag videre!
Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 25.11.2021 22:17
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Det er også feil at jeg har kontaktet dere per telefon.
Dette har dere tatt ut av lufta, (kan det virke som).
Ellers så bør dere gå opp et par styrker i brille-glass.
Skjerpings!
ons. 11. aug. 2021 kl. 11:33 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!
Takk for at du tar kontakt :)
Beklager lang responstid, vi har for tiden ekstra stor pågang grunnet ferieavvikling!
Jeg ser at du har vært i kontakt med oss på telefon og fått svar på din henvendelse der. Det er bare til å ta kontakt igjen dersom det skulle være noe annet.
Ha en fin dag videre!
Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 23.07.2021 08:55
Til: juridisk@datatilsynet.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
Date: tor. 22. jul. 2021 kl. 09:29
Subject: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Chilimobil logo
Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
SIM-kort
Bestillingsbekreftelse
Erik Løvenbalk Ribsskog
Chili Kontant 0,-/mnd
915 87 593
SIM-kortet sende til:
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg), Bekkestua
Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag. Posten bruker vanligvis mellom 2-4 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg.
Bytte mobilselskap ikon
Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.
Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
Fyll på kontantkort ikon
Fyll på kontantkort
Du fyller enkelt på ditt kontantkort på nettsiden vår her: Fyll på kontantkort
Du kan også fylle på via appen vår MinChili:
MinChili-appen ikon
MinChili-appen.
Last den ned gratis idag.
Last ned MinChili-appen fra App Store
Last ned MinChili-appen fra Google Play
MinChili-appen på iPhone
Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
Kundeservice
Tlf: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no
Facebook
Chilimobil AS, St. Jacobsplass 9, 5008 Bergen