Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. august 2023

Avslørte takeover-script

Min irc-kanal #USA (på efnet) har blitt invadert av folk som reklamerer for en suspekt irc-kanal.

Og så har de vært umulige å banne (det eneste som har funka har vært å sette kanalen +m, sånn at bare folk med op og +/voice kan chatte).

(For de har så mange internett-adresser.

Så hvis du banner en, så hjelper ikke det.

Det hjelper heller ikke å banne ti.

For å si det sånn).

Og så har jeg sett på andre kanaler at det finnes script som hiver ut folk som sier stygge ord.

Og da tenkte jeg at det scriptet kan man kanskje bruke for å hive ut de som reklamerer.

(Ved å legge inn det suspekte kanal-navnet, som et stygt ord, i en ordliste).

Og så lastet jeg ned det scriptet, fra en mer eller mindre offisiell nettside.

Og jeg testa det ut.

Og det følger ikke med så mye bruker-dokumentasjon.

Så jeg testa å legge inn kanal-navnet på to måter.

Og da kicka boten Falk meg.

(Den andre gangen).

Så det funka.

Men det som skjedde, var at boten Falk da ikke ville gi meg op.

(Etter at jeg dukka opp på kanalen igjen).

Og det var fordi at det nevnte scriptet hadde endret passordet til Falk.

Sånn at hvem som helst kunne ha tatt over kanalene mine (gjennom Falk-boten, for den fikk da et kjent passord ('badword1') for å si det sånn).

Så det er et slags takeover-script (Badword-1.3.tcl) vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:



https://tclarchive.org/search.php?cate=all&pg=4

PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Etter at Falk (som da hadde dette scriptet installert) kicka meg.

Så kunne jeg bruke passordet i PS-et overfor, for å få op.

Så det er mulig at alle som blir kicka/bannet, av dette scriptet, kan prøve å bruke det passordet.

Og så eventuelt ta over kanalen.

Jeg synes det ble feil, at op-er også blir kicket/bannet.

Så da er det et dårlig script (vil jeg si).

Og hvorfor skal de absolutt gi de som blir kicket/bannet en bruker-konto (på boten) med passord.

Det burde bare være å hive de ut.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Muligens som et tiltak/forsvar mot det overfor.

Så har eggdrop-boter nå skrudd av ident-kommandoen (som default).

Så da jeg bytta internet-leverandør, fra Telia til PlussMobil, tidligere i år.

Så sleit jeg litt.

Men jeg fant ut av det til slutt.

Så det er sånn, at for tida, så vil det nok ikke funke så ofte, å gå etter dette scriptet (for å ta over kanaler).

Siden at ident-funksjonen ikke brukes så mye lenger.

(Og det er bare noen få hundre, som har lastet ned dette scriptet, fra nettsiden i det øverste PS-et.

Så det ut som).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:



PS 6.

Jeg har forresten restene av 2011-quiz-en enda (men det er ikke sånn at jeg har så mye fritidsproblemer for tida, så jeg kommer nok ikke til å bruke noe særlig tid på quiz, for å si det sånn):



PS 7.

Jeg hadde forresten ikke noen fritidsproblemer, i 2011 heller.

Men det var noen 'ildsjeler'/sabotører, som absolutt ville starte quiz, på/med mine irc-boter.

Og det sa jeg at var greit.

Jeg hadde jo vært #quiz-show-op i mange år.

Så når jeg fikk meg mine egne irc-boter, så var det artig, å også ta over den kanalen (noe jeg hadde delvis hevd på å kunne gjøre, siden at jeg var den eneste aktive #quiz-show-op-en, må man vel si).

Men da var det sånn, at enkelte sabotører (må man vel kalle dem) syntes at det var mye artigere, å drive med quiz, enn med rettighetsarbeid (som jeg hadde tenkt å drive med).

(Selv om jeg tok over kanalen #quiz-show.

Så var ikke det egentlig for å drive med quiz.

Men det var mer av 'mimre-grunner' egentlig.

For det hadde ikke vært quiz, på den kanalen, på år og dag.

Men jeg kunne passe på kanalen (når jeg hadde de nevnte botene) tenkte jeg.

Noe sånt).

Og siden at jeg kunne delegere mye av arbeidet.

Så sa jeg at det var greit.

(For å si det sånn).

Men det ble for mye sabotasje/tull tilslutt.

Så da var det vel sånn, at jeg tok tilbake mine irc-boter, osv.

(For å si det sånn).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Dette quiz-prosjektet har jeg forklart mye om på bloggen, og jeg opprettet også egne quiz-blogger (på den tida):



https://quiz-show-blogg.blogspot.com/

PS 9.

Her er mer om dette:




PS 10.

Når det gjaldt de ildsjelene/sabotørene/oppviglerne som absolutt skulle ha quiz-script, på mine irc-boter.

(Noen boter, som hadde som jobb, å passe på mine irc-kanaler.

Som jeg prøvde å delvis bruke, som en slags base, for å drive med rettighetsarbeid.

For å si det sånn).

Så virker vel det litt rart.

Man skulle vel tro at når disse folka, klarte å lage (eller drive med) quiz-script.

Så burde de vel også ha klart, å sette opp en irc/eggdrop-bot.

Men nei.

Det kosta penger, var vel unnskyldningen.

(Noe sånt).

Men ettersom at det har blitt færre firmaer, som selger irc/eggdrop-bot-shell.

Så har jeg måtte skaffe meg et gratis-shell.

Boten Einstein.

(Som er en av botene/irc-brukerne, som er listet opp, på skjermbildet, i PS 5).

Den ligger på et gratis-shell (hos Xshellz).

Så hvorfor kunne ikke disse ildsjelene (først og fremst Skorpion) ha skaffet seg, en egen irc-bot.

(Så slapp de å 'kåle' på mine boter.

Som jeg brukte til noe annet.

For å si det sånn).

Kan det ha vært, for å skjule sine spor (tenker jeg nå).

Hm.

For det var vel sånn, at jeg ikke kjente identiteten, hverken til Skorpion eller hans 'medsammensvorne' OldGnom.

(Sånn som jeg husker det).

Så det er jo litt rart, å ha drevet quiz, sammen med folk som man ikke veit hvem er.

Men disse var så innsmigrende/'homo' (de sa at de var fans osv.).

Og jeg var litt i sjokk (for jeg har ikke hatt arbeidssaker og blogg før osv., og jeg hadde også rømt fra mordforsøk i Norge, osv.).

Så det var ikke så lett.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter