Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 20. august 2023

Jeg tror at det her må være hu Lene fra Min Bok 2/Abildsø. (Fra Aftenposten 13. februar 2001)



https://e-avis.aftenposten.no/titles/aftenposten/1508/publications/78802/pages/6 (bak betalingsmur)

PS.

Det var jo sånn, at jeg leide en hybel på Abildsø, det første året mitt som student, i Oslo.

Og hus-vertinne-kona (Berit Jorås) hu tålte ikke mat/røyk-lukt.

Og jeg røkte på den tida (noe jeg har slutta med nå).

Og hver gang jeg hadde lyst på en røyk (den første tida der, før jeg ble så husvarm, at jeg røkte på rommet likevel) så måtte jeg gå bort til Abildsø-kiosken.

(For å sitte på benken ved bussholdeplassen (og røyke).

Det var ikke det helt store.

Fant jeg ut).

Og da pleide jeg å kjøpe en avis (og en cola) og sitte utafor kiosken (på en slags trapp/veranda) og ta en røyk.

Og da ble jeg kjent med alle ungdommene der (inkludert Lene og hennes venninne Anne Lise Svendsen) husker jeg.

Og det var også sånn.

At min russe-kamerat Magne Winnem (som jeg var forlover for i 1993).

Han pleide dette studieåret (1989/90) å bruke min hybel, som 'hotell' liksom, i helgene.

Og da pleide vi å dra ned til byen, i dress (noe Magne Winnem anbefalte meg å kjøpe når jeg fikk studielånet) for å sjekke damer, på utestedene.

Jeg syntes at det var litt rart, å sitte i dress, på bussen.

Men det syntes ikke Magne Winnem.

(Han mente også at det var lov å ta med en 'buss-pils'.

Det var greit i Oslo, å gå rundt med en øl i hånda.

Mente Winnem.

Noe som vi aldri fikk kjeft for.

Så det var vel riktig).

Og på en sånn buss-tur (en fredag eller lørdag-kveld) det studieåret.

Så møtte vi Lene og Anne-Lise, på bussen.

Og de ville ikke skjønne, at vi skulle på diskoteker, med 18/20 års-grense.

(De gikk det siste året på ungdomsskolen (var det vel).

Så de kom ikke inn noen steder.

Tørr jeg nesten å påstå).

Så det ble til, at de ble med oss, på bowlinga, på Solli Plass (og spilte biljard) husker jeg.

(Noe sånt).

Før de dro hjem.

Og Winnem og jeg, vi dro videre på pub/diskotek-runde, for å finne mer voksne damer.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Hu gifta seg visst, seinere det samme året (fra Rakkestad Avis 20. juni 2001):



https://www.nb.no/items/3002fa26a2f113bb95668481ae95913f?page=1&searchText=%22foss%20kirkeng%22~5

PS 3.

Hu kjenner visst Tone Selvig (som var min underordnede, på Rimi Nylænde, fra sommeren 1994):



PS 4.

Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 2.

Så var det sånn, at Lene og Anne-Lise.

De dro meg med, på ungdomsklubben Tjallern (på Abildsø) en gang våren/sommeren 1990.

(Disse Abildsø-ungdommene hadde nøkkelen til Tjallern.

Så det var bare vi som var der.

For å si det sånn).

Og da var det sånn, at 'hvit neger/hip hop-Henning' (som Kjetil Reinli (RIP) vel kalte han noe lignende av) og en lokal tenårings-pakkis.

De funderte (og ringte rundt) angående hvilke fjortiss-blondine, som hadde en far, som var på hytta.

Og så dukka det plutselig opp, ei pen fjortiss-blondine der

Som muligens hadde en orgie, med Henning og han pakkisen.

(På dossen (eller noe lignende) på Tjallern der).

Dette var mens Anne-Lise, Lene og jeg, spilte biljard der (og vi spilte også høy musikk, på stereo-anlegget der).

(For å si det sånn).

Og hu fjortiss-jenta, har jeg seinere lurt på, om kan ha vært hu Tone Selvig (som vel seinere gifta seg, med vår Rimi Nylænde-kollega Magne Selvig).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter