Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 4. september 2023

Jeg har blogget mye om kryssordprogrammet mitt i det siste. Og en sentral person, når det gjelder det programmet (O39/49 Prosjektoppgave) er tidligere NHI-rektor Ole Øren. Han var fagansvarlig, og man måtte ha en (formell) oppdragsgiver. Og da ble det Ole Øren (noe han foreslo selv, i det eneste møtet) selv om programmet var min ide, fra start til slutt




Jeg droppet med vilje fremdrifts/rådgivnings-møtene med Ole Øren.

Siden at jeg ville lage programmet på min egen måte.

Og det var også pinlig (syntes jeg) å ha møter med Ole Øren, siden at han hadde driti seg ut så mye (med teknikken) under åpningen av NHI Helsfyr, på begynnelsen av studieåret.

(Noe jeg har skrevet om, i Min Bok 2.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg fikk heller ikke dratt på klage-møtet.

For Ole Øren (eller om det var en annen som var sensor) satt karakteren til 3.7 (mener jeg å huske).

(Muligens på grunn av at jeg ikke var på de nevnte møtene.

For å si det sånn).

Og da klagde jeg.

Men da karakterene kom, så var jeg på Terningmoen, for å avtjene førstegangstjenesten, i infanteriet.

Og jeg var bare hjemme (i Oslo) i helger og ferier.

(For å si det sånn).

Og derfor rakk jeg ikke klage-møtet.

Og da var det sånn, at når jeg skulle ringe og gi beskjed om dette.

Så var det en annen sur gubbe (må man vel nesten si) nemlig troppsjef Sverre Frøshaug, som da nekta meg å ringe (med noen vage begrunnelser).

(Denne dagen/uka var vi på øvelse, utafor Kongsberg.

Og det var ikke vanlig med mobil-telefoner, på den tida.

Så derfor prøvde jeg å få Frøshaug til å stoppe bussen, på veien tilbake til Elverum.

Sånn at jeg kunne fått ringt, fra en telefonkiosk (på en bensinstasjon, eller noe lignende).

Husker jeg).

Så det var sånn, at en sur gubbe nekta meg å ringe en annen sur gubbe.

(Må man vel nesten si).

Så da tenkte jeg vel noe lignende av, at hvordan skal dette gå.

(Noe sånt).

Og siden at jeg gikk glipp av klage-møtet, så ble karakteren satt ned, til 4.0 (som er laveste stå-karakter).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så leverte jeg tre kopier, av kryssord-programmet, til Kari Odberg f. Johnsrud, i NHI sin resepsjon, våren 1992.

Men hva hu gjorde med de tre kopiene.

Det veit jeg ikke.

Det var sånn, at en kopi skulle bli oppbevart, i et slags 'student-bibliotek' (eller noe lignende) som NHI skulle starte med.

(Noe som enkelte forelesere 'messet/jazzet/gnålte' om, i NHI Helfyr sine ganger/korridorer.

Sånn som jeg husker det).

Det var derfor vi skulle levere programmet, i flere eksemplarer.

Og jeg beholdt da originalen (av programmet/oppgaven) selv.

Og den ble liggende i ranselen min (fra Gjerdes videregående, for det skoleåret (1988/89) kjøpte min far (og hans samboer Haldis) en ny ransel til meg, som var grå/sølvfarga)).

Og den ranselen lå det også fler data-programmer (og lignende) oppi (fra Gjerdes videregående/datalinja og NHI).

Og på grunn av dette, så brukte jeg heller en bag (fra Clas Ohlson) som ransel, da jeg begynte å studere igjen (på HiO IU) høsten 1992.

For jeg syntes at kryssordprogrammet osv., lå greit, oppi den ranselen.

Så det var ikke sånn at jeg tømte den ranselen, og brukte den til å ha HiO IU-bøker i.

Den ranselen minnet meg også om min far (og hans samboer Haldis).

Så den syntes jeg at passa best, i min bod, i Waldemar Thranes gate 5 (hvor jeg leide av Rimi/ICA).

(Litt ute av synet.

For å si det sånn).

Og da jeg flytta til England (for å studere ved University of Sunderland) høsten 2004.

Så plasserte jeg den nevnte ranselen, i en lagerbod, hos City Self-Storage.

(Sammen med masse andre ting, som jeg ikke skulle ha med meg til Sunderland.

For jeg tok fly til Sunderland.

Så det var ikke sånn, at jeg kjørte dit, og kunne stappe alle tingene mine, inn i en bil.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Mer om min lagerbod-sak:



https://johncons.net/lagerbodsak.html

PS 5.

I linken overfor, så har jeg forklart, om hvorfor jeg prøver å få tak i dette kryssordprogrammet:



(Samme link som overfor)

PS 6.

Ole Øren er visst død (fra Aftenposten 14. mars 2023):



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter