Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. september 2023

Nå fikk jeg et brev fra Fjordkraft (med dato 5. september) hvor de skriver at Nav ikke har betalt strøm-regninga mi. Men jeg kan se på Trumf-kontoen min, at den er betalt 30. august



PS.

Fjordkraft later visst som (på 'Min Side') at den regningen ikke er betalt:



PS 2.

Dette systemet (at Nav betaler strøm-regningene mine) har det vært surr med tidligere.

Og da har det gått til inkasso.

Og så har Nav (eller om det var departementet) betalt inkasso-beløpet.

Og så har det visst seg, at det har skjedd en dobbelt-betaling.

Og så har inkasso-firmaet spurt meg, hva de skulle gjøre.

Og så har de foreslått å trekke fra ekstra-beløpet, på noe gammel gjeld.

(Det ble jo surr med gjelden min.

Da jeg måtte flytte/flykte til Sunderland, i 2004.

Noe jeg har skrevet om i Min Bok 6).

Og så har da Nav straffet meg, og gitt meg mindre penger til mat (dette var ifjor vår, mener jeg å huske).

Og at Fjordkraft sine fakturaer plutselig forfaller på den femtende.

Det er tull (vil jeg si).

Ihvertfall så har jeg bytta tilbake til Norgesenergi, som har regninger som forfaller den tjuende (samtidig med husleie-fakturaen).

Og Fjordkraft har også tulla i sommer.

For de betalte en hundrelapp cirka, for mye, i Trumf-bonus.

Og så trakk de tilbake disse pengene, noen dager seinere.

Og jeg skreiv en mail til direktør Barmen der (som nå muligens er direktør for eier-selskapet Elmera, men på Wikipedia står det at han er direktør for Fjordkraft).

Men han har ikke svart.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Og jeg har også fått det 'strøm-greiene' litt i vrangstrupen.

For det er noen nett-troll, som har bytta til Norgesenergi, i mitt navn.

(For X antall år siden.

Noen måneder etter at jeg flytta inn her.

Noe jeg gjorde høsten 2018).

Og det veit jeg nå, at hvis man bytter til Norgesenergi, så får man en Elkjøp-rabatt-kode, verdt 500 kroner.

Så det at noen byttet til Norgesenergi, i mitt navn (for 3-4 år siden deromkring).

Det kan ha vært på grunn av at, at de da fikk en Elkjøp-rabatt-kode (eller noe lignende).

Og jeg har sendt kjempemange mailer, til alle 'Supperådene' i strøm-bransjen om dette.

(Det er Elhub, NVE, RME, Elklagenemda, Forbrukertilsynet og Forbrukerombudet.

Og noe som heter DNV GL (Det Norske Veritas/Germanischer Lloyd)).

Men ingen har visst tegn til, å ønske å rydde opp.

(Og disse nett-trollene tagget også mail-adressen min, med noe ekkelt.

Husker jeg).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Siden at det har skjedd flere 'porteringer' av mitt strøm-abonnement.

Så har jeg prøvd å få 'Supperådene' (nevnt overfor) til å rydde opp i dette.

Men det har ikke funka.

Men jeg har også tenkt, at kanskje jeg burde vise eierskap liksom (som de vel sier) til strøm-abonnementet mitt.

Og så har jeg slått til på et sånt Fjordkraft-tilbud, hvor man fikk 500 kroner i Trumf-bonus (som man så kunne få overført til bank-kontoen sin).

Men det ser kanskje litt rart ut, at jeg får Trumf-poeng, når Nav betaler strømmen.

Men Nav har ikke kommet med noen regler, når det gjelder dette.

(Og de har heller ikke kommet med noen regler, angående når de må ha regningene.

For at de skal bli betalt i tide).

Så jeg må liksom prøve meg fram, for å få vite reglene.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På det øverste skjermbildet, så står det, at beløpet (som Trumf-bonusen regnes ut fra) er 966.30.

Og jeg har kopi av fakturaen her.

(Som jeg leverte til Nav 18. august.

Sammen med husleie-fakturaen).

Og det skal egentlig være 966.32 (står det).

Og det er strøm fra Fjordkraft.

Men i tillegg så er det også nettleie (fra Elvia).

(898.60).

Og noe de kaller: 'Diverse' (muligens faktura-gebyr).

Og det er 54.04.

Så det er snakk om den samme regningen.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:



PS 7.

Fjordkraft har altså sendt en regning 5. september, angående et beløp som Nav har betalt før 30. august:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter