Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. oktober 2023

Jeg sendte en e-post til Lasse Berntzen (tidligere foreleser ved NHI)

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Karakterutskrift, NHI.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. oktober 2023 kl. 11:09
Til: Lasse.Berntzen@usn.no
Kopi: simulakyrre@gmail.com, Hans Ola Hovdedalen <HansOla.Hovdedalen@kristiania.no>, dokhjelp@oslomet.no, nso@student.no, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no" <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, "hovedresepsjonen@oslomet.no" <hovedresepsjonen@oslomet.no>, "postmottak@uhr.no" <postmottak@uhr.no>, "kari.odberg@oslomet.no" <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, Tine Widerøe <Tine.Wideroe@kristiania.no>, "Sarah J. Paulson" <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, "ohs@selvaag.no" <ohs@selvaag.no>
Hei,

takk for svar i 2008.

Det er også noe annet som jeg har lurt på, i flere år nå.

Da jeg gikk det andre året på NHI (studieåret 1991/92) så lagde jeg et program (i Pascal) som produserte kryssord (i faget O39/49, var det vel).

Og jeg måtte i militæret etter NHI, og så måtte jeg være adoptivfar liksom, for min lillesøster Pia, før jeg etterhvert ble Rimi-butikksjef.

Og så flytta/flykta jeg til England i 2004, og da la jeg tingene mine (inkludert kryssord-programmet) i en lagerbod hos City Self-Storage.

Men da jeg flytta tilbake igjen til Norge i 2014, så klarte ikke City Self-Storage å finne meg, på data'n (sa de).

Så jeg fikk ikke tilbake tingene mine (inkludert kryssord-programmet).

Og jeg har noen arbeidssaker nå osv., så jeg tenkte at jeg kunne kanskje heller ha drevet med det kryssord-programmet (og prøvd å fått noe ut av det).

En NHI-foreleser sa (på gangen på NHI Helsfyr, i 1992) at disse oppgavene, skulle NHI ta godt vare på.

Og de skulle havne i et slags student-bibliotek (eller noe lignende).

Men NHI bytta jo navn/eier, en del ganger.

Det ble Den Polytekniske Høyskolen, NITH, Westerdahls og nå Høyskolen Kristiania.

Og jeg var innom hos Høyskolen Kristiania i sommer, men de trodde at jeg 'babla' om en eksamen, og skjønte ikke hva jeg mente.

Har du noe greie på hvor disse prosjekt-oppgavene (039/49) kan ha havnet.

Kryssord-programmet var min ide, og Ole Øren (som døde for noen måneder siden) var formell rådgiver, selv om jeg bare hadde et møte med han (da det ble bestemt at han skulle være formell rådgiver/oppdragsgiver, for det var visst et krav at man hadde noe sånt).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Lasse Berntzen <Lasse.Berntzen@hive.no>
Date: man. 11. aug. 2008 kl. 13:47
Subject: SV: Karakterutskrift, NHI.
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik,
Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med dette, siden jeg ikke arbeider for NITH lenger.  Det var en
overraskelse at jeg fortsatt står på telefonlisten deres.
Det er nok Anne Sofie Abildsgård som sitter på arkivene og som kan lage en utskrift.  Kan du ikke
ringe henne og forklare problemet.  Jeg kjenner ikke til regelen om å ikke sende utenfor Norge..
Vennlig hilsen
Lasse Berntzen

>>> "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> 31.07.2008 10:13 >>>
Hei,
 
jeg husker jeg gikk på NHI, på Kjelsås, 1989/89, og på Helsfyr, 1991/92.
 
Så begynte jeg å jobbe i Rimi en del år, men jeg begynte å studere på HiO, bachelor informatikk, i 2002.
 
Nå mangler jeg et fag eller to, for en grad på HiO, så da skulle jeg ha trengt karakterutskriftene mine,
fra NHI, for de er i Larvik hos onkelen min, som ikke vil sende dem.

Og jeg er i England, og jeg trenger de karakterutskriftene, hvis jeg skal søke noen datajobber osv.,
så hadde det vært greit å ha de, og da får jeg også en grad fra HiO.
 
Så så jeg på NITH sine websider nå, så huska jeg at du var lærer og var på julebordet, på Holmenkollen
Park Hotell, i 1989, og da fortalte dem at du prøvde å lure en dame på en annen fest, og si at du var
belgisk professor, eller noe.

Så det huska jeg, da jeg så navnet ditt osv., så tenkte jeg at kanskje du kunne høre om det var mulig
å sende de karakterutskriftene til England, fordi jeg har pratet med hun Abelgård, og hun ville bare
sende de til Norge.

Men familien min, er helt umulige å ha med å gjøre for tiden, av forskjellige årsaker, så jeg har ikke noen
adresse som de kan sendes til, i Norge, for øyeblikket.

Så jeg lurte på om du visste hvem jeg kunne snakke med der da?

Håper det var greit at jeg sendte e-post!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter