Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. oktober 2023

Mer fra Bærum

På torsdag 2. februar, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Nede i Bekkestua sentrum.

Så har de holdt på, med ymse byggeprosjekter, i noe sånt som fire år nå.

(Blir det vel).

Og det uten pause.

Men muligens i 'snegle-tempo'.

(Noe Budstikka har publisert leserbrev om.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:



PS 2.

Enda mer om dette:



PS 3.

Og enda mer om dette:



PS 4.

Jeg pleier å kjøpe tannbørster og tannpasta osv. på Meny.

For Meny har hatt 3 for 2-tilbud, på alle slags tannbørster/tannkrem/flossere osv., i 'alle år'.

(For å si det sånn).

Men denne gangen, så stod det en neger (i Meny-uniform) og liksom hang, ved tannbørstene.

Og når han tilslutt forsvant.

Så lukta det vondt der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:



PS 6.

Enda mer om dette:



PS 7.

Jeg husker da jeg jobba som assisterende butikksjef på Rimi Bjørndal (som del av mitt butikksjef-opplærings-program (må man vel kalle det) i Rimi).

Og da husker jeg, at jeg snakka med min leder-kollega Irene Ottesen (som nå driver dyrebutikk i Stokmarknes).

Om at det passa best, hvis de med små hender (det vil si kvinnfolk) satt opp småvarer.

Og da blei det ofte sånn, at Unni i kassa (var det vel) dreiv mye med å sette opp småvarer (som hygiene-varer og sjokolade-plater) når det ikke trengtes mer enn en i kassa.

(For å si det sånn).

Og det trivdes vel hu greit med.

(Virka det som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

På Bekkestua senter var det rot:



PS 9.

Her er mer om dette:



PS 10.

Jeg synes at Bekkestua Senter har litt kjedelige butikker.

(De har ikke Jula, Jysk, Clas Ohlson, McDonalds, H&M, Europris, Dressmann, Peppes, Normal, Burger King, Elkjøp (selv om de har Phonehouse), Power, Obs, XXL, Intersport og Vinmonopolet (selv om det er et 'pilot-pol' over gata) osv.

For å si det sånn).

Men de har en Jernia-butikk.

(Som jeg fant etterhvert).

Og der hadde jeg ikke vært før.

Men jeg hadde kjøpt en vaskemaskin (på avbetaling) fra Komplett.

Og den vaskemaskinen ble levert, av en bil, som kun hadde en sjåfør.

Så det var sånn, at jeg måtte hjelpe til med å ta vaskemaskinen ut av bilen, osv.

(Selv om jeg hadde betalt for levering fram til dørstokken.

For å si det sånn).

Og det var snø.

Og jeg hadde fjerna en brøytekant (ved å sparke bort snøen).

For vaktmesteren måker ikke, der jeg bor.

(Av en eller annen grunn).

Selv om han måker overalt ellers.

(Virker det som).

(Bærum kommune (som jeg leier av).

Har ikke informert meg, om hvem som driver med snømåking/gressklipping her (selv om jeg har fått en tjukk perm, hvor sånt er ment å stå).

Så det er bare tull og tøys (når det gjelder snømåking).

(Vil jeg si).

Og jeg har klagd på dette, til Leieboerforeningen.

Men de har nektet å tjene meg, i mange år (ihvertfall siden jeg bodde i Keith Court i Walton, hvor jeg bodde fra 2012 til 2014).

For å si det sånn).

Men vaskemaskin må man jo ha.

Men da ba budet meg (en fra balter/russer/polakk som minna om min tidligere klassekamerat Ulf Havmo) om å hjelpe til med å bære varen, ut av bilen.

(Forrige gang jeg fikk vaskemaskin (fra Elkjøp, i 2018).

Så satt de den utafor inngangsdøra.

Og så bar jeg den inn i leiligheten selv.

For å si det sånn).

Og dette budet (fra Bring) skulle abslutt bære, der hvor det var brøytekant (husker jeg).

Så det var lettere sagt enn gjort.

Og da ble det til, at jeg ikke var så fokusert, når jeg skulle sette på plass vaskemaskinen (og koble den til).

(Den gamle vaskemaskinen (som hadde gått i stykker en del måneder før, så jeg hadde camping-vaskemaskin en periode) hadde jeg satt i boden).

Og da visste det seg seinere, at jeg ikke hadde tatt ut noen 'plast-greier', bak på vaskemaskinen.

Og på grunn av dette, så bråkte vaskemaskinen fælt.

Men jeg trodde først, at dette var på grunn av, at vaskemaskinen ikke stod i vater.

Og derfor så kjøpte jeg, et vater, på Jernia, da.

(For å si det sånn).

Og det vateret var litt dumt.

Det hadde tre 'luft-bobler' (istedet for to).

(Noe som gjorde det mer irriterende (å prøve å få vaskemaskinen i vater).

Vil jeg si).

Og hvis man snudde vateret med den og den sida opp.

Så viste den forskjellig resultat.

(Avhengig av hvilken side som var opp).

Så det var litt dårlig.

(Vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:



PS 12.

Enda mer om dette:



PS 13.

Det var vel forresten sånn, når det gjaldt Elkjøp-vaskemaskinen (fra 2018).

At varme-elementet ikke virka.

Men at jeg fikk alle Elkjøp-varene og møblene (som var umonterte) den samme uka.

(Høsten 2018).

Og det var også problem med komfyren (for støpselet var så skrøpelig, at det gikk lett i stykker, så jeg måtte kjøpe nytt (pluss at det var mye annet jeg trengte til leiligheten, og de Elkjøp-budene var sånne 'jalla-folk', som manet meg, ved å spilte min far og meg muligens (som leverte senger for min farfars firma Strømm Trevare (i Oslo/Bærum osv.) på 70/80-tallet). 

(Og det var også problem med støvsugeren.

For å si det sånn).

Men jeg brukte da klor (istedet for skyllemiddel) for 'kokvask-tøy'.

(Og så brukte jeg vel et eget skylle-program.

Etter at vasken var ferdig).

Og så brukte jeg sport-vaskemiddel (for vanlig tøy osv.).

(Før den vaskemaskinen gikk helt i stykker.

For å si det sånn).

Og da var det vel sånn, at jeg tenkte, at dette var muligens noe slags tull, fra Elkjøp.

Og at jeg derfor lurte på, om den nye vaskemaskinen, også hadde defekt varme-element.

Og det lukta rart, av den første vasken.

(Husker jeg).

Men det var muligens på grunn av, at det visst finnes litt gammelt vann, inni Bosch-vaskemaskiner, første gang man bruker de.

(Leste jeg etterhvert om.

I bruksanvisninga).

Og derfor (siden at jeg lurte så fælt på, om varme-elementet virka eller ikke).

Så glemte jeg kanskje det, med de 'plast-greiene' (tilhørende noen sånne 'transport-bolter') på baksida av vaskemaskinen, da.

(Jeg tok ut sjølve boltene.

Men ikke alle 'plast-greiene', som var mellom boltene og vaskemaskinen, da.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Bekkestua Senter hadde ikke tømt søpla si, siden Ålesund brant:



PS 15.

På Extra Bekkestua Nord hadde de problemer med vann-lekkasje (midt i butikken) kunne det virke som:



PS 16.

Betjeningen på Jernia oppførte seg litt besynderlig (må man vel si):



PS 17.

Mer om at vaskemaskinen (fra Komplett) skulle vært levert fram til døra (av Bring):



PS 18.

Bosch-vaskemaskinen veide noe sånt som 20 kilo mer, enn Elkjøp-vaskemaskinen (og den som jeg kjøpte fra Argos, da jeg bodde i Tuebrook/Liverpool, høsten 2017).

(For å si det sånn).

Og det at Bosch-vaskemaskinen er så robust, gjør muligens at den bråker mer, når den sentrifugerer (selv om jeg nå har begynt å kjøpe skyllemiddel igjen) enn Elkjøp-vaskemaskinen.

(Selv når Bosch-vaskemaskinen står i vater.

Og alt av transport-bolter osv. er tatt ut.

For å si det sånn).

Så jeg var egentlig ikke på utkikk, etter en så tung vaskemaskin.

(Det er slitsomt bare å få vaskemaskinen til å stå i vater (ved å stille føttene).

Må jeg si).

Men Komplett var de eneste, som ønsket å selge meg vaskemaskin på avbetaling/delbetaling.

(NAV nektet meg støtte, til å kjøpe ny vaskemaskin.

For å si det sånn).

Og Komplett solgte visst bare tunge vaskemaskiner.

(Av en eller annen grunn).

Så det var ikke bare fordi at denne vaskemaskinen var på tilbud, at jeg kjøpte den.

Men denne vaskemaskinen var den billigste/letteste (selv før pris-nedsettelsen) som Komplett hadde.

(Sånn som jeg husker det).

Så Komplett (som startet med å selge PC-er/PC-deler osv.) burde kanskje selge mer av vaskemaskiner for ungkarer.

For denne Bosch-vaskemaskinen er for villaer/familier, osv.

(Må man vel si).

Og sånn var resten av Komplett sitt vaskemaskin-sortiment også.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Bosch-vaskemaskinen veier nesten 70 kilo (så jeg vet ikke om det gir så mye mening, å ha den vaskemaskinen på tilbud, sånn at det blir den billigste vaskemaskinen, i en 'ungkars-nettbutikk', som vel Komplett delvis må sies å være):




PS 20.

Det er forresten mulig, at Komplett også har lettere vaskemaskiner.

Men når Komplett er den fjerde nettbutikken, som jeg prøver å få kjøpt vaskemaskin på avbetaling fra.

Og når jeg også må ha kredittsperre (som må slåes av og på, i forbindelse med nettbutikk-handling) på grunn av at noen nett-troll, har en slags kampanje, hvor de bestiller masse 'dritt' i mitt navn (på nettet) fra firmaer med dårlige rutiner.

(Noe som også kan påvirke ens credit-score.

For å si det sånn).

Så er det ikke alltid, at man da sjekker alt like nøye.

Som hvis man skulle kjøpt en vaskemaskin med Nets/kort-betaling, fra en bestemt nettbutikk, uten å behøve å styre, med kreditt-sperrer (for man vet jo ikke alltid hvilken kreditt-sperre (Experian eller D&B) som man må slå av, så det blir nesten som et prosjekt (for man må også vente X antall minutter, på at kreditt-sperren skal bli slått av) for å si det sånn).

(Og det finnes også 20-30 andre firmaer (i tillegg til Experian og D&B) som driver med kreditt-opplysning/kreditt-sperrer).

Så det beste hadde kanskje vært, som man heller fikk nettbutikkene, til å fikse sine rutiner, sånn at de ikke slapp gjennom 'tulle-bestillinger'.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter