Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 5. oktober 2023

Komplett Bank/Morrow sier at de ikke har mottatt min betaling for forrige måned (for en vaskemaskin jeg kjøpte på avbetaling). Og så står det lenger ned på siden, at de har fått pengene



PS.

Det var visst også sånn, at disse skulle bytte navn, til Morrow Bank.

Men de kaller seg visst fortsatt Komplett Bank, her og der.

Så det virker litt lite gjennomført.

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Disse har også veldig dårlig kundeservice.

(Vil jeg si).

De snakker liksom ned til folk (i mailene) og begynner å formane, osv.

(For å si det sånn).

Det minner litt om nivået på kundeservicen til Telia (tidligere i år) etter at jeg byttet til PlussMobil (etter at Talkmore tulla med en portering, mens jeg var i Kiel).

Det var så dårlig kundeservice, fra Telia.

At det var som en lettelse, at saken ble sendt til et inkassobyrå (Sergel).

Sånn at jeg kunne ha med noen voksne folk å gjøre, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Når det gjelder PlussMobil.

Så har de forrsten nå satt opp prisen, på mitt abonnement (Fri Data Maks) fra 479 til 499 hver måned.

(Noe sånt).

Og prisene på sånne abonnementer (mobil/data) pleier vel å gå nedover, for tida.

(Hvis man skal snakke om hva trenden er, liksom.

For å si det sånn).

Så det var litt 'merksnodig' (må man vel si).

(Selv om dette vel er et par hundre mindre, enn det Telia skulle ha, for like mange gigabyte (100 GB) i måneden.

Sånn som jeg husker det).

Og jeg kan heller ikke se å ha fått noen mail (eller noe lignende) om denne prisøkningen (fra PlussMobil).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her står det at Fri Data Maks nå koster 499 per måned:



https://www.plussmobil.no/fridata

PS 5.

Og så trykker man på linken ('les mer') og da står den gamle prisen der (479 per måned):



https://www.plussmobil.no/fridata_maks

PS 6.

Egentlig så skulle jeg hatt ADSL/bredbånd/fiber her.

Men Bærum kommune (og Leieboerforeningen) vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer hos Telenor.

Så derfor har det blitt til, at jeg heller bruker mobilt bredbånd.

Selv om det ikke har vært bra nok tidligere.

(Vil jeg si).

For det er også sånn, at jeg har en PC (fra 2017) som kun har Celeron-prosessor.

Så den er moden utskifting.

(For Windows 11 støtter for eksempel ikke denne PC-en.

Muligens på grunn av noe med CPU-en eller RAM-minnet.

Noe sånt).

Så derfor er det greit, å ha en rask linje, når PC-en er så treig.

Så derfor har jeg valgt å ha Fri Data Maks-abonnement.

(Selv om Fri Data Basis er billigere.

For å si det sånn).

Og det var også sånn, at det var et lignende abonnement, som jeg hadde, hos Telia.

(Selv om Telenor har bedre 5G-dekning her.

Husker jeg fra i vinter/våres, da jeg en periode hadde både PlussMobil/Telenor og Telia).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7,

Det er også sånn.

At når jeg har vært på Kiel og København-cruise, de siste månedene.

Så jeg har sett det, at prisene på mobil/data-abonnement, er en del lavere der, enn i Norge.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så at PlussMobil plutselig bryter en trend, og begynner å sette opp prisene (på mobil/data-abonnement).

(Uten å si fra til kundene).

Det kan man kanskje lure litt på.

(Må man vel si).

Det er muligens sånn, at PlussMobil har økte utgifter, på grunn av at krigen i Ukraina, har ført til dyrere priser, her og der.

Men likevel.

Å bryte en sånn trend (når det gjelder mobil/data-prisene) på grunn av en tjue-kroning.

Det virker kanskje litt tøysete.

(Må man vel si).

Ihvertfall når prisene i utlandet er lavere.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Hos disse får man visst 2 TB data (2.000 GB) for under 300 norske, i måneden:



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter