Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. oktober 2023

Mer fra Facebook



PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Enda mer om dette:



PS 3.

Og enda mer om dette:



PS 4.

Og enda enda mer om dette:



PS 5.

DFDS pleier å 'hype' at de har 10 prosent rabatt i tax-free-butikken (men at de har 30-40 prosent rabatt, som nå (når man får en verdikupong på 450 DKK for 450 NOK) det dysser de ned, kan det virke som):



https://www.facebook.com/dfdsno/photos/a.131011368843/10160542524663844

PS 6.

Man kan forresten se.

At blondinna.

(Som var kjempe-blond.

Må jeg si).

Hu ble ikke noe særlig blond, på bildet.

(Må man vel si).

Og det er mulig at det kan ha vært på grunn av, at HDR tilfeldigvis var slått av.

(Har jeg tenkt seinere).

Som jeg har blogget om i juli, så var det sånn, at Sony kom med en 'tulle-kamera-app-oppdatering', like etter at jeg kjøpte mobilen (i våres).

Og da (når Sony lager helvete på den måten) så er det ikke så lett å få oversikt over kamera-appen (som det vanligvis ville ha vært).

(Vil jeg si).

Og Sony har også kommet med sånne bilde-forskjønning, osv.

(Noe sånt).

Så det skulle ikke forrundre meg (for å fleipe litt) om kineserne (hvor mobilen er laget) har lagt inn en funksjon, som gjør blond hårfarge mørkere.

(Siden at kinesere/japanere ofte har mørkt hår.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:




PS 8.

Det var også sånn, på Danmarksturen i september.

(Da jeg satt på toget, til Malmparken/Ballerup.

Siden at jeg skulle innom Tryg).

At jeg prøvde å ta noen selfier, på toget.

Og da endte det med, at kameraet tok bilde, av ei dame, som satt overfor meg (i en rar dansk togvogn, som var mest for sykler, må man vel si (selv om det var en del seter der og)).

Og en gang på Extra (for noen dager/uker siden).

Så skulle jeg ta et bilde (siden at de var utsolgt for noe).

Og da slo kameraet seg plutselig over på video-filming (uten at jeg rørte skjermen).

(Husker jeg).

Så man kan lure litt på disse kineserne.

Japan (som er et demokratisk land) burde kanskje ikke samarbeide så mye med Kina (Sony får sine mobiler produsert der).

(Vil jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det står også mer, i den linken, i PS 7.

Om problemer med burst-bilder osv. (som det er lett å ta, i farta, med denne mobilen).

Og at den burst-funksjonen visst er umulig å slå av.

Og det er visst også umulig, å få burst-bildene til å havne, i samme mappe, som de 'vanlige' bildene.

(For å si det sånn).

Jeg har prøvd å bytte, til gratis-kamera-apper (som det finnes en del av).

Men da kan man ikke bruke mobilen sine side-knapper som utløser.

(Sånn som jeg husker det).

Så da må man trykke på skjermen (og bruke begge hendene) for å ta bilde.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det er visst forresten sånn, at også iPhone, for det meste blir satt sammen i Kina.

Så det er kanskje urettferdig, å skylde på kineserne, hvis det er noe tull med Sony-mobiler, osv.

De lager nok bare mobilene sånn som de utenlandske firmaene ønsker.

(Hvis jeg skulle tippe).

Selv om Huawei (som er et kinesisk firma) visst hadde noen slags sikkerhets-problemer, som gjorde at de ble forbudt/svartelistet, i USA/Vesten (en periode).

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det bildet i det øverste PS-et er tatt, klokka 1.11, om natta.

(Sjekka jeg nå).

Og det var sånn, at nattklubben hadde masse gubber (med skjegg) som fløy rundt, og vaska bordene der, osv.

(Istedet for å ha noen spreke bardamer.

For å si det sånn).

Men ingen hiver ut han asiatiske guttungen, som sitter i bakgrunnen på bildet der.

Så hva disse skips-offiserene (som var godt voksne) dreiv med der.

Det kan man lure på.

(Vil jeg si).

Og allerede da jeg dro til København, i slutten av september (da jeg skulle innom Tryg i Ballerup).

Så hang det ekstremt mye halloween-pynt, i taket, på terminal-bygget, i København.

Så det er som at danskene tuller.

(Må jeg nesten si).

Og dette var lenge før sjølve halloween-dagen/kvelden.

Men likevel så hadde danskene pynta (mer enn til jul) med flaggermus-figurer, osv.

Har det egentlig noe i nattklubber å gjøre.

(Kan man kanskje lure på).

Her tuller danskene.

(Må man vel si).

Selv om det vel forresten, er noe som heter Halloween-partyer.

(Som man har begynt med i Norden, i de seinere år.

Noe sånt).

Hvor voksne folk (som Petter Stordalen) kler seg ut, osv.

Men på dette cruiset, så var det ingen som kledde seg ut.

(Det var ikke sånn at hu blondina (Rebecca fra Mandal) hadde kledd seg ut som Sophie Elise.

Og det var heller ikke sånn, at hu brunette-venninne hadde en kokain-pose, som hu dreiv og vifta med (i et forsøk på å kopiere Nora Haukland).

Vil jeg si.

Selv om man kanskje kunne lure.

For hu blondina fløy bort til bordet mitt, og skreik: 'Skål', osv.

Så det er mulig at hu oppførte seg litt teatralsk.

Eller om hu bare var i god stemning.

Noe sånt.

Og plutselig så begynte disse damene å 'nerde' (istedet for å feste).

For pluselig så satt de og så på mobil-bilder, på hverandres telefoner (og diskuterte disse bildene osv.) kunne det virke som.

Så det er mulig at de spilte Sophie Elise og Nora Haukland likevel.

Hm).

Og det var også sånn, at det satt ei dame, i ei bu der (ved siden av bardisken).

Uten at det var klart hva hu dreiv med (vil jeg si).

For hu var ikke DJ, eller noe lignende.

(Såvidt jeg forstod det).

Men det var litt som at de hadde to DJ-buer der, da.

(For å si det sånn).

En bu ved dansegulvet.

Og en bu ved bardisken.

(Noe sånt).

Selv om jeg har reist mer med Crown (og Kiel-ferga).

(Og jeg vorsa også litt på lugaren).

Så det er mulig at jeg har blingsa.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Jeg kan forreste ikke huske å ha sett, noe DJ, ved dansegulvet.

Så det er mulig at hu dama jeg så, ved bardisken (inni en bu der) var DJ-en.

(Noe sånt).

Selv om det virker litt rart det og.

(Må man vel si).

En gang jeg var på utestedet Studenten (som var min yngre halvbror Axel sitt favorittsted) i Oslo.

(På andre halvdel av 90-tallet).

Så var det sånn, at ei dame dreiv med noe bokføring/kassa-oppgjør (eller noe) bak den ene bardisken der (i den øverste etasjen) husker jeg.

Så det var det jeg tenkte på, når jeg så hu nevnte dama, i Columbus Club.

(Jeg fikk liksom flashback til den episoden, fra Studenten, da.

For å si det sånn).

Og det er også sånn, at denne ferja, har en (lydløs) info-kanal (på TV) som noen ganger viser slides (innimellom at de viser reklame-filmer).

Og på et av slides-ene, så stod det navnet på DJ-en.

(Sånn som jeg husker det).

Men det DJ-navnet var vel ikke et dame-navn.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter