Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. oktober 2023

Min yngre halvbror Axel sin svenske eks (som kontaktet meg på Facebook i 2009) er visst død. Hm



PS.

Her er mer om dette:



https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/noe-har-tydeligvis-vanskelig-for-det-in.html

PS 4.

Når det gjelder Axel sin diagnose.

Så var det sånn, våren 1990.

At Axel sin stemor Mette Holter, fortalte meg, at min lillesøster Pia hadde brutt en avtale, med Mette Holter (og Axel sin far Arne Thomassen).

Pia skulle leie Mette sin datter Kirsten sitt gamle rom (i Høybråtenveien på Furuset) for tusen kroner i måneden.

Og så skulle Pia samtidig passe litt på Axel (som er en attpåklatt, som er født sju år etter Pia og åtte år etter meg).

Og da lurte Mette Holter på, om jeg kunne flytte inn der (høsten 1990) siden at Pia hadde bestemt seg for, å heller bo litt lenger, hos min farmor Ågot, på Sand (sør for Svelvik).

Og jeg hadde da (studieåret 1990/91) planlagt å ta et friår, for å spare opp penger, før det andre året på NHI (som ikke var full-finansiert av Lånekassa).

(Og jeg pleide uansett å stikke innom Axel og de (på Furuset) cirka en gang i måneden.

Siden at jeg bodde i Oslo (på Abildsø) og kunne reise til Furuset (Høybråtenveien) på det samme månedskortet/halvårskortet, som jeg brukte, når jeg skulle til NHI (på Frysja).

Selv om det ikke var sånn i årene før (da jeg bodde på Berger) at jeg pleide å se min yngre halvbror Axel, så ofte.

Unntatt i en periode rundt 1984/1985, da Pia, Axel og jeg, pleide å besøke min mor Karen, på Tagtvedt, i en del helger/ferier.

For å si det sånn).

Så dette tilbudet (fra Mette Holter) slo jeg til på.

For det var ikke så lett (selv på den tida) å finne steder å bo, med så lav husleie.

(Jeg fikk vel ikke snakka noe med Pia om dette.

Hu var som regel ute og fløy, når jeg besøkte min farmor Ågot, på Sand.

Og da Pia flytta inn til Oslo, et år seinere (sommeren/høsten 1991) så gikk jeg det siste året på NHI (og jeg jobba også på det travle hypermarkedet OBS Triaden)).

Men jeg husker, fra da jeg passa på Axel (det året jeg leide av Mette Holter) at jeg tenkte, at Axel er hyperaktiv.

(Jeg har mange yngre søskenbarn.

Men ingen var så ville/gale som Axel.

Vil jeg si.

Det røyk en sofa der, og glasset i en billed-ramme knuste (for Axel kasta appelsiner til meg, men nekta å ta de imot, når jeg kasta de tilbake).

Og det var vel sånn, at Metter Holter sa (mens jeg bodde i Høybråtenveien) at Axel hadde MBD.

Men da nekta Axel sin far Arne Thomassen på dette.

(Sånn som jeg husker det).

Så akkurat hva som feilte Axel, det kan man kanskje lure på.

Men fakta er ihvertfall at han gikk 8-10 år, på Bogstadveien Spesialskole (på Majorstua) på 80/90-tallet.

(For å si det sånn).

Og ingen røyk uten ild.

(Som de sier).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 5.

Jeg har flere ganger prøvd å finne ut hva som feiler Axel:




PS 6.

Dette dødsfallet var visst en ulykke (sa Axel i 2017, da han absolutt ville møte meg, for å vise meg hva mitt arvegods var, etter min danskfødte mormor (som døde ti år etter min mor) før han så fikk et slags anfall (på slutten av kvelden) og nektet meg å ta med noe av dette arvegodset):



https://johncons-mirror.blogspot.com/2017/07/na-har-jeg-vrt-pa-byen-med-min-halvbror_20.html

PS 7.

Hu svenska var visst også venninne med min yngre søster Pia:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter