Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 26. november 2023

Jeg sendte en e-post til Articzoo (som er drevet av Stokmarknes Dyrebutikk AS, som er eiet av min tidligere Rimi-butikksjef-kollega Irene Ottesen)

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Rimi gullårer
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. november 2023 kl. 11:28
Til: post@articzoo.no
Kopi: post@canica.no, ica@ica.se, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post@arbeidstilsynet.no, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, kundesenter@cityselfstorage.com
Hallå Irene,

gratulerer med nettbutikk.

(Jeg har drevet nettbutikk selv (Godtebutikken.net aka. Posegodt) fra 2010 til 2014 (da jeg bodde i England).

Jeg solgte Glacier Mints, osv.

Dette var nesten samme sukkertøy som Isbre Mint.

Og folk i Norge savnet Isbre-mint, etter at den varen gikk ut av salg, i norske butikker.

Leste jeg på et debatt-forum).

Heter det ikke 'arctic', tro?

Bare lurte.

Jeg har prøvd å kontakte deg på 'fjesern'.

For jeg husker at du gratulerte meg, med at min butikk Rimi Langhus, var den høyt-hengende drifts-konkurransen Rimi Gullårer, for andre halvdel av 2001.

(Dette var etter at Rimi-distriktssjef Anne Kathrine Skodvin hadde hatt et distriktssjef-møte (for X antall butikksjefer) i 'min' butikk, Rimi Langhus.

Vinteren/våren 2002).

Husker du dette?

Jeg fikk et skryte-brev og en metall-penn (sølv?) av Rimi-Hagen.

Men brevet ligger på gården til en halv-gal/skyte-gal onkel av meg i Kvelde (hvor noen prøvde å myrde meg, sommeren 2005).

Og pennen ligger i min lagerbod hos City Self-Storage.

Jeg flytta til England, høsten 2004 (for å studere ved University of Sunderland), og så ble jeg i England, til 2014 (etter et lite opphold i Kvelde, våren/sommeren 2005, osv.).

Og da jeg kom tilbake fra England, så ville ikke City Self-Storage skjønne noen ting.

De vil ikke si hvor tingene mine er.

Selv om jeg har oppdatert de om min økonomiske situasjon hele tida, da jeg bodde i England.

Så jeg har ikke noe bevis på at jeg vant den drifts-konkurransen.

Min assistent Sølvi Berget ga meg skryte/gratulasjons-brevet (for hu likte å ta posten, på Rimi Langhus).

Og så satt hu en strikk på brevet, sånn at det fikk litt juling.

Og det var høl i det fra før (muligens fordi at det lå i en konvolutt, sammen med pennen, og at pennen hadde gnagd høl).

Og jeg sykmeldte meg på den samme tida (jeg har arbeidssak) så det er ikke sånn at jeg viste fram det brevet til noen heller (jeg snakka med min søster om videreutdanning, og ikke om Rimi Gullårer (som hu vel aldri hadde hørt om) for å si det sånn).

Jeg har til og med prøvd å dra til ICA sitt hovedkontor i Stockholm, for å få en kopi av brevet (min personal-mappe).

Men der spilte de bare dumme (må jeg si).

Og da jeg bodde i England, så ringte jeg dattera (Therese) til vår tidligere butikksjef (på Rimi Bjørndal, fra 1996 til 1998) Kristian Kvehaugen (RIP).

Og hu bare la på røret.

Hu ville ikke sende meg bevis på at jeg vant denne gjeve drifts-konkurransen.

Vet du hvor jeg kan få tak i bevis på dette nå?

Det er vel sånn som er gjevt å vise fram i jobbsøking-situasjoner.

Jeg har vel nevnt dette på LinkedIn osv.

Så det er greit å ha bevis.

Skulle man vel tro.

Det var forrresten sånn at min morfar Johannes Ribsskog, var rådmann i Hadsel/Stokmarknes (hvor du nå bor) på 50/60-tallet.

Så det er litt rart.

Han har også fått en gate oppkalt etter seg der (Rådmann Ribsskogs vei).

Så litt rart at du bor der (hvor min mor vokste opp).

Har du slekt derfra?

Jeg mener du sa at du var fra Tønsberg/Sandefjord-traktene, og at du også hadde jobba på Bunnpris i Trondheim.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter