Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 9. november 2023

Min yngre halvbror Axel 'Attpåklatt' Thomassen fyller 45 år i morgen. Tida går



PS.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så har jeg også en lillesøster som heter Pia.

Og vi tre (Pia, Axel og meg) vokste opp, mye hver for oss (hos forskjellige foreldre/på forskjellige adresser).

(Noe jeg har skrevet om, i 'Min Bok'.

For å si det sånn).

Og Axel gikk bortimot ti år, på spesialskole, på 80/90-tallet.

Og grunnen til det, lurer jeg fortsatt på.

Og det er vel sånt en bror burde vite.

Så det er vanskelig for meg, å være en storebror, for Axel.

(Må jeg si).

Sommeren 2017, så kontaktet Axel meg, og sa at han hadde noe av min arv, etter min mormor (dette var snakk om (deler av) min morsarv, siden at min mor døde cirka ti år før min mormor).

Men så fikk han et slags anfall, da jeg skulle ta med noe fra de eskene, som Axel sa at tilhørte meg.

(Dette var 2-3 esker med kjøkken-ting.

Men jeg var glad for å få saken ut av verden.

Så det var greit for meg (å få kjøkken-ting istedet for malerier, for eksempel).

For min mormor var etter dansk adel/overklasse.

Så selv kjøkken-tingene hennes (dette var antikviteter osv.) er muligens verdt en formue.

For å si det sånn).

Så Axel (som er kampsport-ekspert og også hadde en stor hund der) nektet meg å ta med disse tingene, som da skulle være mine.

Så etter dette, så har jeg ikke hatt noe med Axel å gjøre.

Så Axel får ikke noe bursdag-gave.

For han har ikke vært snill gutt.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Mer om 'Min Bok':




PS 2.

Axel er nevnt 145 ganger i 'Min Bok' (og han er også nevnt mye, i Min Bok 2-5):



(Samme link som overfor)

PS 3.

Det var vel sånn, at det som liksom var mitt arvegods.

Det lå i to banan-kasser.

Og disse kassene stod lagret, oppå en hylle, som var plassert ganske høyt opp på veggen, i et rom (muligens kjøkkenet) som lå ved siden av stua.

(Noe sånt).

Og det var ikke sånn at Axel tok ned banan-kassene, og lot meg se alt som var oppi de.

Vi skulle ut på byen, osv.

Og Axel har liksom 'Groruddalen-ramp-lynne'.

Han skal gjøre alt på sin måte, eller så klikker han.

(Må man vel si).

Så det var bare sånn, at han viste meg noen få ting, som lå øverst i den ene esken.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:




Axel hadde også en del kunst i leiligheten.

(En leilighet som han nå har solgt.

Ettersom jeg har forstått det).

Noe av kunsten var visst etter hans far Arne Thormod Thomassen (som døde i 2010).

Men det var også en del kunst/arvegods, etter min mormor og morfar.

Og det var ikke sånn, at jeg tok bilde, av all kunsten, som Axel hadde.

For Axel har som nevnt 'Groruddalen-ramp-lynne'.

Og det var også en stor/gal hund der (som jeg seinere fant ut om, at tilhørte Axel sin amerikanske samboer-dame Ann Southworth, som han tullet om, og sa at var fra Texas, selv om hu visst er fra Minnesota, kan det virke som).

Så det var sånn, at jeg bare tok noen få bilder.

Og mens jeg tok disse bildene, så var det sånn, at jeg lurte litt på, om Axel (eller hunden) ville klikke.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:



(Samme link som overfor)

PS 7.

Treskjærer-kunsten overfor.

(Med Jomfru Maria og Jesus-barnet som motiv.

Er det vel).

Det er nok laget av min morfar Johannes.

(Da han var pensjonist, i Nevlunghavn (på 70/80-tallet).

Etter at han haddet jobbet, som rådmann i Hadsel kommune (i Vesterålen) blant annet).

Mens det maleriet (av en dame (er det vel) og en fugl).

Det er sikkert noe, som min mormor Ingeborg, hadde arvet, av sine slektninger (fra adelen/overklassen) i Danmark.

Og hvor mye det maleriet er verdt.

Det er vanskelig for meg å si.

Men det kan jo være verdt en formue.

(For alt hva jeg vet).

Og det var også mange malerier, av våre forfedre i Heegaard-slekten der, osv.

Så dette er også snakk om slekts-klenodier.

Så disse tingene, har verdi, både i kroner og øre og som slekts-klenodier, osv.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Mer om Ann Southworth (tidligere gift Vestgren):



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter