Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 20. september 2007

cons [2582] 20.09.07 17:26 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Forresten husker jeg ved lunch-bordet.

Da var det alltid makrell i tomat på bordet.

Den gule boksen.

Men jeg kan ikke huske at det var den runde boksen, med den posteien.

Men jeg spiste vel leverpostei på skolematen.

Men jeg husker en julemiddag da.

Da var det også noe pålegg på jule-bordet.

Vanligvis var det ikke pålegg, tror jeg, men det her året var hjemmebakte brødskiver og en del kjøttpålegg osv. også på bordet.

Og masse medisterkaker, pølser, ribbe og sånne ting da selvfølgelig.

Søstra mi også pleide å lage medisterkaker i jula seinere, når jeg var der, siden jeg var så glad i det.

Men det som var på den her julemiddagen da.

Var at jeg var ikke så glad i ribbe osv, jeg skjønte aldri det poenget med svoren osv, var det mat eller var det ikke mat.

Jeg skjønte ikke helt det.

Jeg synes det kanskje var litt gammeldags mat, jeg spiste mest pizza osv.

Og pølse, dem var litt kronglete noen ganger dem og.

Noen ganger kunne man spise skinnet, mens andre ganger så var skinnet av noen greier man ikke kunne spise.

Så jeg synes det var litt unødvendig komplisert med de her pølsene.

Brødskiver med leverpostei derimot, det viste jeg fra før at var enkelt og greit.

Så var litt sulten da, og det var jo en nesten en sermoni med å sende rundt de andre middagsrettene, og vente på at alle skulle forsyne seg, og alt skulle bli ferdig osv.

Så jeg smørte brødskive med leverpostei da.

Men da fikk jeg kjeft husker jeg, av onkelen min som bodde ute ved Ås der da.

Skulle ikke spise leverpostei på julaften.

Da blei det sure miner, og vel i allefall litt dempa stemning, og litt kjeft der gitt.

Jeg skjønte ikke helt hva som var så farlig med det.

Det var vel det at jeg ikke holdt jula hellig da, ved at jeg spiste hverdagskost på julemiddagen.

Men jeg trodde ikke han onkelen min var så relgiøs, han stemte vel ganske langt ut på venstresida trudde jeg.

I hvertfall når vi diskuterte politikk ved andre anledinger fikk jeg inntrykk av det.

Men hvorfor var det leverpostei på julebordet hvis man ikke skulle spise det da?

Mange mysterier man lurer på, så kanskje det er noen som skjønner?

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter