Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 12. oktober 2007

From: eribsskog@gmail.com Erik Ribsskog
To: audun.ovrebo@politiet.no Audun Hinna Øvrebø
Date: Sun, 10 Jun 2007 20:49:13 +0100
Subject: Re: Påminnelse

Hei,

viser til den forrige e-posten jeg sendte (29/5), om at jeg skulle sende
noen spørsmål angående
mailen din innen utgangen av denne uken.

Beklager at det har tatt litt tid!

Det jeg lurte på var:

1. Da vi pratet sammen på telefon i april (12/4), så sa du jo at hvis det
var saker som:

A). Var alvorlige.
. Som hadde foregått også i utlandet.
C). Som hadde foregått i flere fylker.

Du sa at i slike saker, så kunne Kripos etterforske på eget initiativ.

Så skriver du i e-posten din at etterforskerne på Kripos sier at dette er
en sak som må etterforskes i fylket du er hjemmehørende.

Nå bor jeg jo i England da, men likevel:

For å oppsummere, så mener jeg at denne saken det er snakk om burde
oppfylle alle de betingelsene A, B og C.

A: Det er klart for meg at det er en alvorlig sak, sånn som jeg forstår det

var det hensikten deres å ta livet av meg den dagen de kom etter meg med
hunder osv. på gården til dama til onkelen min i Kvelde (25. juli 2005).

Også i forbindelse med episoder før og etter dette, har det vært episoder
hvor det er helt klart for meg at her er det noen som er ute etter å ta
livet av meg.

Så jeg synes nok dette burde kunne karakterises som alvorlig, så punkt
A skulle vel være dekket i følge de kriteriene du nevnte.

B: Dette har jo foregått i Norge, England, Holland, Frankrike, Tyskland,
Belgia, Danmark, Finland, Skottland (og USA), og jeg har hvert i kontakt
med politiet i Frankrike, Norge, Holland og England angående dette.

Så punkt B skulle vel også være dekket i følge kriteriene.

C. I Norge så har det foregått i Oslo og Larvik/Kvelde i Vestfold.

Så punkt C skulle vel også være dekket i følge kriteriene.

Så mitt spørsmål blir da:

*Spm. 1: Når punkt A, B og C er oppfylt, (dvs. kriteriene du nevnte for at
en sak *
*kan etterforskes av Kripos). Hva var da grunnen til at etterforskerne
på Kripos *
*sier at dette er en sak som må etterforskes av politiet i fylket
jeg bor i?*

2. Du skriver at etterforskerne på Kripos sier at denne saken må
etterforskes av
politiet i fylke jeg er hjemmehørende i. Men når det gjelder en avgjørelser
som dette,
(Om det skal igangsettes etterforskning fra Kripos eller ikke), så må det
vel være en
person som har hovedansvaret for å ta slike avgjørelser, så da lurte jeg på:

*Spm. 2: Hvem var det som tok avgjørelsen om at saken ikke skulle
etterforskes *
*av Kripos?*

3. I e-posten jeg sendte deg 12/4, så skrev jeg om at Den norske ambasaden i
London,
nevnte for meg at hvis jeg ønsket at politiet i Norge og England skulle
samarbeide, så
måtte jeg selv si det til politiet.

I e-posten jeg sendte deg 12/4, så nevnte jeg det for deg, at jeg ønsket jeg
syntes det
hørtes fornuftig ut, og at jeg derfor ønsket at politiet i Norge og England
skulle samarbeide
om denne saken.

(Så for å være sikker på at dette har kommet frem til de riktige personene,
så tenkte
jeg at jeg kunne ta med dette spørsmålet nå samtidig

*Spm. 3: Er de ansvarlige i Kripos klar over at jeg ønsker at politiet i
Norge og *
*England skal samarbeide om denne saken?*

4. En annen ting er at jeg i e-postene jeg sendte til Kripos i februar
2006, (og som du ba
meg sende deg kopier av 12/4), så gikk jeg ikke i detalj angående alt som
har skjedd
i saken.

Men siden det er skjedd ganske mye, så valgte jeg å skrive en oppsumering
over det
som hadde skjedd til da.

Men det er jo skjedd mye etter dette også, det er vel på en måte hvertfall
fem forskjellige
deler.

A: Ting som skjedde i forbindelse med jobb i Norge.
B: Ting som skjedde utenom jobb i Norge.
C: Ting som skjedde i forbindelse med jobb i England.
D: Ting som skjedde utenom jobb i England (og som fortsatt foregår).
E: Ting som har skjedd i andre land. (Frankrike, Nederland, Belgia, Tyskland
osv.)

Og blant disse, så er det jo bare A, B og C som er forklart (i e-postene jeg
sendte
deg 12/4 og 14/4).

Og jeg vet jo ikke om de ansvarlige på Kripos har sett e-posten og
vedleggene jeg
sendte deg angående del A, B og C.

*Spm. 4.1: Burde ikke Kripos ha spurt meg noen spørsmål om hva som har
skjedd i *
*forbindelse med del D og E, som jeg ikke har sendt noe
forklaring/oppsumering*
*om. (Før de tok en avgjørelse om de skulle etterforske saken eller ikke).*

*Spm. 4.2: Har de ansvarlige på Kripos lest e-postene (og vedleggene) jeg
sendte deg*
*12/4 og 14/4, (før de tok avgjørelsen om å ikke etterforske)?*

5. Jeg har prøvd å høre med ambasaden bl.a., om at jeg skulle gjerne vist
hvem jeg
kunne kontakte i forbindelse med denne saken, for å få råd og informasjon
som er
relevant (og kompetent), for å prøve å finne ut hva det er som egentlig
foregår.

Jeg har prøvd å lese en del på netter og i aviser osv. om org. kriminalitet,
eller mafia
som jeg overhørte at folk kalte dem da jeg jobbet på Rimi på Bjørndal, men
jeg
klarer ikke finne ut så veldig mye relevant om hva det er som egentlig
foregår.

Så jeg lurte på:

*Spm. 5.1: Hvem kan jeg kontakte for å få relevant og kompetent informasjon
om *
*hva det er som egentlig foregår, i forbindelse med at jeg har fått mafia,
(som de *
*kalte det på Bjørndal i Oslo), etter meg?*

*Spm. 5.2: Hvem kan jeg kontakte for å få råd om hva som er lurt å gjøre når
man *
*havner i slike situasjoner, og blir forfulgt av mafia (som de kalte det
på Bjørndal)?*

6. Det virker helt klart for meg at familie og venner av meg (eller som i
hvertfall tidligere var
venner), på en eller annen måte er influert av disse kriminelle som de på
Bjørndal kalte
mafia.

Etter å ha snakket med venner og familie på telefon etter at jeg dro til
England, så har noen
samtaler vært så rare/bemerkelsesverdige at det er helt klart for meg at noe
er galt, og jeg
mistenker at disse venner og familie muligens har havnet i en
trussel-situasjon, hvor de blir
truet til å samarbeide av kriminelle.

Det er klart for meg ut i fra telefonsamtalene at noe er galt.

*Spm. 6: Hva burde jeg gjøre hvis jeg mistenker at familie og venner kan
være satt *
*i en trusselsituasjon av kriminelle, (de som jeg hørte ble kalt mafia
når jeg jobbet *
*på Rimi Bjørndal)?*
**
Dette er spørsmål som det hadde vært bra å finne en løsning på, så jeg håper
du har
mulighet til å hjelpe meg å svare på dette.

Beklager at spørsmålene ble litt forsinket, (pga. av mye jobb osv. i det
siste), men jeg håper
du har muligheten til å se over dette likevel.

På forhånd takk for hjelpen og med vennlig hilsen,

Erik Ribsskog

On 5/22/07, Audun Hinna Øvrebø wrote:
>
> Hei
> Nå har jeg sjekket med etterforskerne her på Kripos, og de sier at dette
> er en sak som evnt må etterforskes av politiet i det fylket du er
> hjemmehørende. I din situasjon blir det da politiet i Vestfold (men
> Oslopolitiet er jo også et alternativ etter hva jeg kan se av det du har
> sendt meg.) Kripos vil med andre ord ikke åpne etterforskning i denne saken.
>
> Beklager et svar du sannsynligvis ikke håpet på, men det er den
> avgjørelsen som er tatt her.
>
> mvh
> Audun Øvrebø
> Informasjonssjef
>
> -----Opprinnelig melding-----
> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> *Sendt:* 21. mai 2007 17:16
> *Til:* Audun Hinna Øvrebø
> *Emne:* Påminnelse
>
> Hei,
>
> viser til epost sendt i uke 17 og telefonsamtale i uke 19, og sender en
> påminnelse om at jeg ikke har mottatt noen tilbakemelding ennå på
> e-poster sendt i uke 15.
>
> Mvh. Erik Ribsskog
>
>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter