Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. oktober 2007

Skulptur på 'The Cunard Building'.

Da jeg arbeidede på Arvato Microsoft Scandinavian Product Activation, i 'The Cunard Building', i Liverpool, så tok jeg en dag dette fotografi:

http://farm2.static.flickr.com/1028/1429997595_1baaf998d4.jpg

På venstre side av fotografiet, så kan man ane konturene av et ansikt.

Så da lurte jeg på hvem sitt ansikt det nå kunne være.

Jeg klarte å finne dette foto på internett:

[ulr]http://farm3.static.flickr.com/2263/1543658096_805d16d4ab.jpg[/url]

Så er så de statuer løver eller hunde?

Og hvem sitt ansikt er det, er det Poseidons?


I tillegg, så fant jeg også et bilde av Liverpools berømte landemerke, 'The Three Graces':

[ulr]http://farm2.static.flickr.com/1028/1430011189_c86c256ad9.jpg[/url]


'The Three Graces', består av 'The Liver Building', 'The Cunard Building' og 'Port of Liverpool Building'.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pier_Head

Men, jeg undrede, hvem bestemte at man skulle plassere den ferge-terminal akkurat der, rett fremfor 'The Cunard Building'?

Forstyrrer så ikke den ferge-terminal for udsikten, fra elven, til det berømte landemerke 'The Three Graces'?
Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 14/10/2007 Kl. 03:20

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




http://farm3.static.flickr.com/2022/1569746818_7f6f97d2fb.jpg

Eller kan det være fra egyptisk mytologì?

'It was Aker who opened the earth's gate for the king to pass into the Underworld. He was also known to absorb the poison from the body of anyone bitten by a snake and he neutralizes the venom in the belly of a person who has swallowed an obnoxious fly.'.

http://www.touregypt.net/godsofegypt/aker.htm


Morsomt det, hvis noen har noe info om dette, for mytologi er alltid et interessant tema.

Nøkken er det vel i allefall ikke?

http://farm3.static.flickr.com/2243/1569991314_9d08b426ea.jpg

Selv om det vel kanskje hadde passet med Cunard.

Iom. havelementet osv. Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 14/10/2007 Kl. 16:57

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Ja, vi kan jo ta med en anekdote her og.

Cunard kjøpte jo opp 'The White Star Line', etter at deres skip Titanic sank.

Så jeg fant en vits i samme slengen jeg, i Kragerø Blad, så jeg tenkte at jeg kunne jo ta med den i samme slengen:

'Den siste historien i så måte handler om flyet som tok av med jødisk kaptein og kinesisk copilot - og kapteinen mumlet: "Jeg liker ikke kinesere". "Hvorfor ikke det", spurte copiloten. "Dere bombet Pearl Harbor", sa kapteinen. "Det var ikke vi", sa kineseren, "det var japanerne". "Kinesere, japanesere, vietnamesere - det spiller ingen rolle, dere ser akkurat likeens ut". Den kinesiske copiloten repliserte at han for sin del ikke likte jøder. "Hvorfor ikke det". "Jo, fordi dere senket Titanic". "Det var ikke vi", sa jøden, "det var et isberg". "Iceberg, Goldberg, Rosenberg - who cares - dere er alle av samme ulla", sa kineseren.'.

http://blog.kragero-blad.no/cps/showart?id=4871
Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 14/10/2007 Kl. 17:33

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Ja, så skal jeg ta med en siste anekdote for i dag, så lover jeg at jeg skal vente til i morgen i allefall før jeg skriver mer, i tilfelle noen synes at jeg oppdaterer for meget, og skriver for mange anekdoter:

Her er bilde av nøkkelen til kikkert-skapet på Titanic:

http://farm3.static.flickr.com/2154/1569686979_2223f3068f.jpg

En i mannskapet, som ble byttet ut, like før Titanic forlot Southampton, hadde glemt igjen nøkkelen til kikkertskapet på Titanic i lomma, like før skipet forlot havnen.

Så det viser vel at det lønner seg å planlegge vaktlistene, men jeg husker jo når jeg jobba på Rimi.

Hvis det var dagen før julaften eller dagen før 17. mai, som var de største dagene, da sendte vi ikke noen hjem fra jobb, for å si det sånn.

Da var det bare å få butikken best mulig, for å gjøre bra inntrykk for kundene, fordi vi regnet med at kundene satte pris på at butikken var best mulig, på de dagene hvor kundene kjøpte mye mat, i forbindelse med høytider osv.

Så man kunne kanskje trodd at The White Star Line, skulle synes det samme, at pytt sann, nå er det jomfrutur, så nå skeier vi ut, og tar med alt mannskapet vi kan få tak i, for å gjøre best mulig inntrykk på de fine kundene som var med på jomfruturen over atlanteren.

Men av en eller annen grunn så ble det ikke tenkt sånn.

Men det er jo ikke noe vi kan vite årsakene til nå, snart hundre år etter.

De hadde vel ikke så mye kundefokus på den tiden antagelig, eller så kanskje de ikke så på medarbeideren som at medarbeideren bidro så mye til dette.

Men da måtte det vel ha vært noe som foregikk.

Men samme det. Dette kan vi jo egentlig ikke vite.

Men her er mer fra den artikkelen:

http://www.theage.com.au/news/world/key-that-could-have-saved-titanic-raises-210000/2007/09/23/1190486134174.html Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 14/10/2007 Kl. 18:33

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg






Hvad F***** går det ud på ?? Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: frk.lazy d. 14/10/2007 Kl. 19:28

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




frk.lazy skrev:


Hvad F***** går det ud på ??



Hva forestiller de skulpturer og det ansikt på det fotografi?

http://farm3.static.flickr.com/2263/1543658096_805d16d4ab.jpg Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 14/10/2007 Kl. 19:55

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




Kan du sove roligt i nat hvis du finder ud af det ?? Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: frk.lazy d. 14/10/2007 Kl. 21:33

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg




frk.lazy skrev:
Kan du sove roligt i nat hvis du finder ud af det ??


Ja det er ikke umulig.

Er du en sofa-potet eller forresten?

Eller sofa-kartoffel, unskyld.

'
couch po·ta·to (plural couch po·ta·toes)


noun

Definition:

lazy television viewer: an inactive person who spends too much time sitting watching television ( slang disapproving )'.

http://encarta.msn.com/dictionary_/couch%2520potato.html

Siden du er så 'lazy' mener jeg?

Og hva betyr de trut-munner?

Og så mange?

http://farm3.static.flickr.com/2143/1581529660_0ede35c9b1.jpg



Svar på dette indlæg
Citér dette indlæg [Ikke bedømt]
Bedøm dette indlægElendigtDårligtGodtMeget godtFremragende Af: johncons d. 15/10/2007 Kl. 23:46

Tilføj til venne-listen
Send privat besked
Klag over dette indlæg

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter