Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. oktober 2007

Tittel på tema: Skulptur på 'The Cunard Building' i Liverpool.
Tema-Sammendrag: Hvilket gude-ansikt, er det som er på bygningen?
Skrevet: 14/10/2007 02:39
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


14/10/2007 02:39


cons
Vikar

Innlegg: 177
Ble medlem: 01/09/2007

Da jeg jobbet på Arvato Microsoft Scandinavian Product Activation, i 'The Cunard Building', i Liverpool, så tok jeg dette bildet:




På venstre side av bilde, så kan man se konturene av et ansikt.

Så jeg lurte på hvem sitt ansikt det kunne være.

Så klarte jeg å finne et bilde på internett:





Er statuene løver eller hunder?

Og hvem sitt ansikt er det? Er det Poseidons?

Jeg klarte også å finne dette bildet, av 'The Three Graces':





'The Three Graces', består av 'The Liver Building', 'The Cunard Building' og 'Port of Liverpool Building'.

link


Men jeg lurte på, hvem var det som bestemte, at man skulle plassere ferge-terminalen der, rett fremfor 'The Cunard Building'?

Jeg mener, ødelegger den ikke utsikten, fra elven, til det berømte landemerke 'The Three Graces'?

styx

Redigert: 14/10/2007 kl 03:07 av cons

Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

14/10/2007 15:19


cons
Vikar

Innlegg: 177
Ble medlem: 01/09/2007



Eller kan det være fra egyptisk mytologì?

'It was Aker who opened the earth's gate for the king to pass into the Underworld. He was also known to absorb the poison from the body of anyone bitten by a snake and he neutralizes the venom in the belly of a person who has swallowed an obnoxious fly.'.

link


Morsomt det, hvis noen har noe info om dette, for mytologi er alltid et interessant tema.

Nøkken er det vel i allefall ikke?

Selv om det vel kanskje hadde passet med Cunard.

Iom. havelementet osv.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

14/10/2007 16:28


cons
Vikar

Innlegg: 177
Ble medlem: 01/09/2007

Ja, vi kan jo ta med en anekdote her og.

Cunard kjøpte jo opp 'The White Star Line', etter at deres skip Titanic sank.

Så jeg fant en vits i samme slengen jeg, i Kragerø Blad, så jeg tenkte at jeg kunne jo ta med den i samme slengen:

'Den siste historien i så måte handler om flyet som tok av med jødisk kaptein og kinesisk copilot - og kapteinen mumlet: "Jeg liker ikke kinesere". "Hvorfor ikke det", spurte copiloten. "Dere bombet Pearl Harbor", sa kapteinen. "Det var ikke vi", sa kineseren, "det var japanerne". "Kinesere, japanesere, vietnamesere - det spiller ingen rolle, dere ser akkurat likeens ut". Den kinesiske copiloten repliserte at han for sin del ikke likte jøder. "Hvorfor ikke det". "Jo, fordi dere senket Titanic". "Det var ikke vi", sa jøden, "det var et isberg". "Iceberg, Goldberg, Rosenberg - who cares - dere er alle av samme ulla", sa kineseren.'.

link
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

14/10/2007 17:26


cons
Vikar

Innlegg: 177
Ble medlem: 01/09/2007

Ja, nå fant jeg jo noe mer her på nettet og, så jeg tar med en siste anekdote, så får det holde for i dag.

Her er nøkkelen til kikkert-skapet på Titanic:




En i mannskapet, som ble byttet ut, like før Titanic forlot Southampton, hadde glemt igjen nøkkelen til kikkertskapet på Titanic i lomma, like før skipet forlot havnen.

Så det viser vel at det lønner seg å planlegge vaktlistene, men jeg husker jo når jeg jobba på Rimi.

Hvis det var dagen før julaften eller dagen før 17. mai, som var de største dagene, da sendte vi ikke noen hjem fra jobb, for å si det sånn.

Da var det bare å få butikken best mulig, for å gjøre bra inntrykk for kundene, fordi vi regnet med at kundene satte pris på at butikken var best mulig, på de dagene hvor kundene kjøpte mye mat, i forbindelse med høytider osv.

Så man kunne kanskje trodd at The White Star Line, skulle synes det samme, at pytt sann, nå er det jomfrutur, så nå skeier vi ut, og tar med alt mannskapet vi kan få tak i, for å gjøre best mulig inntrykk på de fine kundene som var med på jomfruturen over atlanteren.

Men av en eller annen grunn så ble det ikke tenkt sånn.

Men det er jo ikke noe vi kan vite årsakene til nå, snart hundre år etter.

De hadde vel ikke så mye kundefokus på den tiden antagelig, eller så kanskje de ikke så på medarbeideren som at medarbeideren bidro så mye til dette.

Men da måtte det vel ha vært noe som foregikk.

Men samme det. Dette kan vi jo egentlig ikke vite.

Men her er mer fra den artikkelen:

link
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

15/10/2007 19:02


cons
Vikar

Innlegg: 177
Ble medlem: 01/09/2007

Når jeg jobbet på OBS Triaden i Lørenskog, og også når jeg i militæret i Elverum, så leste jeg litt på ex-phil.

Der lærte vi om hypoteser.

Jeg jobbet ganske mye når jeg jobbet på OBS Triaden, og jeg var ganske spinkel, så jeg sleit ganske mye i infanteriet.

Så jeg falt av litt når vi kom til Platons hulelignelse husker jeg.

Men uansett, jeg tror jeg fikk med meg litt om hypoteser.

Man skal altså fremme en hypotese eller en teori da.

Også arbeide seg fram, ved å bruke logikk er det vel, til om hypotesen er riktig eller feil.

Så på bakgrunn av denne tråden og andre tråder jeg har skrevet i det siste så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på en hypotese.

At det finnes en underverden, som består av kriminelle (mafia), etteretning, og (korupt?) politi.

Og at disse samarbeider seg i mellom.

Det virker som om de bruker vanlige folk som leketøy.

Altså at de bruker jenter/damer som leketøy, bokstavelig omtrent.

Og at hvis disse jentene/damene, ringer politiet, så får de ikke noe hjelp der, siden politiet er venner med sine kolleger i underverdenen.

De kan derimot riskiere å bli brukt som leketøy av (korupt?) politi istedet.

Også hvis man blir jaget av mafia f.eks., så får man ikke noe hjelp av politiet.

Fordi disse samarbeider, og de legger planer/samarbeider seg imellom, bak scenen, for hvilke roller de forskjellige skal få.

Altså de iscenesetter virkeligheten, før de presanterer den for den 'vanlige' verden, dvs. gjennom aviser osv.

Så noen får rolle som 'victim', 'hero', 'marsian', og de gjør vanlige damer til slaver osv., masse tull sånn da.

Også avtaler de seg i mellom hvordan de skal gjøre det.

Før de gjennomfører en avtalt avslutning, og presanterer situasjonen til resten av verden.

Og de bruker nok vanlige folk som slaver osv. ja.

Sikkert fra de er ganske små.

Ofte blonde vel.

Også er det vel jødene som trekker i trådene, og som vel styrer forbryterne/mafian, etteretning, korupt eller alt politi, osv.

Jeg vet ikke hvorfor de skal gjøre alle blonde til slaver, men før i tida var det jo blonde folk nede i midtøsten der, så kanskje det er fordi det står i gamle testamentet at dem hadde blonde folk som slaver da.

Det var den hypotesen.

For å styrke den, så husker jeg at når jeg begynte å jobbe på Arvato.

Så var det kantine i kjellern der.

Når jeg jobber tidlig-vakt, så er jeg jo ofte i ørska.

Så når jeg gikk tilbake fra lunch, så holdt jeg på å følge etter noen andre inn feil dør rundt der trappa opp til 'ground floor' er.

Eller om det var i ground floor.

Og da var de ganske rutinerte til å stenge døra foran nesa for meg.

Så det var nok ikke vanlige kontorfolk.

Og stod vel også på et skilt at det var noen form for etteretning, som holdt til i de kontor-lokalene.

Og en drosje-sjafør, når jeg bodde i Mandeville St. i Walton, og var litt seint ute til jobb, sa at customs, altså tollvesenet, hadde holdt til i Cunard før.

Og da var de flinkere til å holde bygningen ren, sa han drosjesjåføren.

Jeg vet ikke hvorfor han klagde til meg på at Cunard var mer møkkete en 'Liver Building' og 'Port of Liverpool' building.

Men samma det.

For å oppsumere hypotesen.

Det finnes underverden som består av mafia/kriminelle, politi (korupt, muligens flere), etteretning, muligens slike ting som tollvesen og vanlig politi osv.

Og at dise samarbeider, og at de bruker vanlige folk som leketøy.

Og at det antagelig er jødene som styrer hele underverdenen.

Så om ikke å fortell meg at jeg ikke forteller om hypotesene jeg jobber med.

Men så får jeg håpe at også andre kan hjelpe meg å bevise eller motbevise dette.

Så er det bare å sette igang.

På forhånd takk for hjelpen!
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

15/10/2007 19:43


cons
Vikar

Innlegg: 177
Ble medlem: 01/09/2007

Etter at dem stengte kantina vår (eller Arvato's da), i kjellern på Cunard der, så har dem forresten begynt med noe barnehage-greier som heter 'Underwaterstreet', i kjellern på Cunard Building.



link
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

15/10/2007 22:52


cons
Vikar

Innlegg: 177
Ble medlem: 01/09/2007

Og ikke nok med at dem lager slaver ut av dem, det virker også som om dem lager sofa-poteter ut av dem.



link

(Det står mer om dette et stykke ut i tråden i linken).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter