Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 1. oktober 2007

Tittel på tema: Personangrep.
Tema-Sammendrag: Fokusering på person og ikke sak.
Skrevet: 01/10/2007 15:06
Trådrating:
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


01/10/2007 15:06


cons
Vikar

Innlegg: 76
Ble medlem: 01/09/2007

Altså å ta ballen istedet for mann, for å bruke fotballspråk.

Er det noen som har noen gode forslag til strategi for dette problemet.

Altså, hvis man oppretter en tråd på et diskusjonsforum da.

Også begynner tråden å skeie ut, fordi noen vil debattere trådstarter som person, og er ikke interesert i emne i tråden.

Er det noen som har en bra strategi for dette problemet?

Skal man gi advarsel i tråden til de det gjelder eller?

Og så klage hvis det ikke blir bedring?

(Fordi hvis tråden skeier for mye ut, så får man jo klager for det og mener jeg).

Og jeg har ikke vært så mye borti dette problemet før, men jeg lurte på om det kanskje var andre som har noen smarte ideer om hvordan man skal takle dette problemet.

På forhånd takk for svar!
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

01/10/2007 15:10


Zebulun
Direktør

Innlegg: 5635
Ble medlem: 03/11/2004

Rapporter til admin og ignorer brukeren.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

01/10/2007 15:29


cons
Vikar

Innlegg: 76
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: Zebulun

Rapporter til admin og ignorer brukeren.



Ok, jeg fikk for eksempel et innlegg, sånn som dette i en av trådene:

'Få deg ett liv for faen....
Trenger du å plage oss med dine problemer???
Vi gir vell bæng i om du er bana fra VGD eller ikke,,,,, capisj??'.


Også i en annen tråd:

'Hva er poenget med å kopiere metervis med innlegg fra andre nettfora?

Det er spamming. Har du ikke noe bedre å foreta deg?'.



Hadde du rapportert begge disse?

Hva hvis debattanten diskuterer litt sak, også diskuterer person innimellom eller på slutten for eksempel?
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

01/10/2007 16:14


Zebulun
Direktør

Innlegg: 5635
Ble medlem: 03/11/2004

Nei, jeg melder de kun til moderator når de begynner å kalle meg ufine ting.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

01/10/2007 16:22


BenNevis
Konserntrainee

Innlegg: 863
Ble medlem: 23/11/2006

Det der har ingenting med personhets å gjøre, det går på grunnleggende skrivekunster og debatteknikk, og på det feltet har du en lang vei å gå.....
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

01/10/2007 16:53


cons
Vikar

Innlegg: 76
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: BenNevis

Det der har ingenting med personhets å gjøre, det går på grunnleggende skrivekunster og debatteknikk, og på det feltet har du en lang vei å gå.....

Altså, det går vel på at de diskuterer person og ikke sak.

Jeg vet ikke om du er enig det jeg.

Samme som du driver med når du komenterer meg (og mine skrivekunster og debatteknikk), istedet for å komentere emnet i tråden.

'Å ta mannen og ikke ballen'.

Er ikke det en generell regel på diskusjonsforum da, at man skal diskutere sak og ikke person?
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

01/10/2007 16:55


cons
Vikar

Innlegg: 76
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: Zebulun

Nei, jeg melder de kun til moderator når de begynner å kalle meg ufine ting.


Ok så hvis noen skriver ting som 'Få deg et liv for faen'. (som i eksempelet over)

Hva svarer du da?

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter