Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. februar 2008

Aftenposten Message Board Posting, 11/2. (In Norwegian).

Rase etc. 11.02.08 06:59
(Svar til: Aftenposten)
cons

Ikke registrertJeg synes det virker litt om nytale, at man ikke har lov å bruke ord som rase, neger, osv, som folk er vant til å bruke fra før.

Hvis dem skal ta fra folk ordene, så får dem i det minste lage et nytt ord som betyr det samme da.

Er det riktig at man skal nekte folk som har brukt et ord hele livet, å fortsette å bruke det samme ordet?

Bare fordi noen påstår at det ikke finnes noen raser, og at mennesker kan klassifiseres etter andre ting.

Det er mulig det er riktigere å klassifisere mennesker etter blodtype f.eks., jeg er ikke noe ekspert på emnet.

Men, å kreve av andre, at de slutte å bruke et ord, er det lov det da?

Blir ikke det trakassering?

Hvis noen får lov å bruke de ordene man ønsker.

Mens andre ikke får lov å bruke de ordene man ønsker.

Dette høres litt snodig ut for meg i hvertfall, og at det kan være et form for overgrep/trakassering, ovenfor de som ønsker å bruke de ordene, som de har brukt hele livet.

En annen ting, kan kanskje være, hva hvis noen har en agenda mot f.eks. norrøne/nordiske folk da.

Så skal man ikke få lov å henvise til dem da, siden det er andre ting enn utsende, som klassifiserer mennesker bedre?

Hvordan kan man da forsvare seg mot f.eks. etnisk rensking?

Hvis ting som etnisitet/rase, ikke er lov å referere til?

Hvis noen sier, å han ble drept fordi noen ikke likte at han hadde blondt hår, og vikingeblod i årene, siden de ville utrydde alle med vikingeblod i årene, for å hevne det vikingene gjorde f.eks.

Så svarer de bare, nei for noe tøys, det er mange andre ting som klassifiserer mennesker bedre enn om de er norrøne eller ikke, så det kan ikke stemme.

Er det den retningen ting tar?

Kan det tenkes at dette tenkte forbudet mot å bruke begrepet rase, kan være del i f.eks. en pågående agenda for å utrydde folk av f.eks. norrøn rase da.

Men at hvis man forbyr folk å prate om rase, så er det ingen som kan protestere og si at de alle de norrøne forsvinner, eller at noen ble drept fordi de er norrønne, fordi det ikke er lov, (ala nytale i '1984'), det er ikke lov å bruke ordet rase og sikkert heller ikke ordet norrønn heller da.

Det blir vel neste steg eventuelt da antagelig, det er jo ikke lov å si neger, så da er det vel ikke lov å si norrøn heller antagelig.

Men jeg mistenker som sagt at slike plutselige 'forbud' mot ord, som dukker opp, kan ha en mulig politisk agenda forbundet med seg.

Jeg ser egentlig ikke noe grunn til å regulere ordene, som i '1984' f.eks., fordi jeg mener det vil regulere seg selv.

Hvis noen mener de blir trakassert, så vil de vel ta opp dette selv, og klage selv.

Man trenger vel ikke opptre som en formynder for dem, og si at, å det er så synd på dem, så vi må få forbud mot å si 'neger'.

Da mener jeg det er patronisering.

Hvis noen blir sure fordi noen sier 'neger', så burde de vel ta det opp selv.

Jeg mener det er patroninsering, hvis noen skal drive å ta opp ting på vegne av andre voksne mennesker.

Men nå skjønner jo ikke jeg alt som foregår i verden, så det er mulig det er noe jeg ikke har skjønt her.

Men det er kanskje noen andre som skjønner det, så kan dem eventuelt svare og opplyse meg da.

Så på forhånd takk for det i såfall!

http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=10&ThreadID=226219&page=1#item3444262

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter