Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 2. mars 2008

Maslow mm. (In Norwegian).

Jeg leste at norske firma som Statoil, nå forbyr ansatte å kjøpe sex på tjenestereiser.

Jeg mener dem ikke behandler de ansatte som voksne mennesker, men driver å tenker for dem.

De er vel ikke på jobb 24 timer i døgnet selv om de er på tjenestereise, har de ikke noe fritid?

Fordi, sa en politiker i avisa, at unge damer kan være ofre for menneskehandel.

Skal man forby kvinnelige ansatte å kjøpe klær på tjenestereiser da.

Fordi de som har lagd klærne kan jo være ofre for slaveri.

(Det er sikkert bedre eksempel, men det var dette jeg kom på når jeg prøvde å tenke her nå).

Men de må jo ha klær sier folk.

Ja, men de kan jo strikke dem selv.

En lærer, i en av de andre klassene på Gjerdes VGS., husker jeg sa i forbindelse med en eller annen juleavslutning, eller noe, at sex var også et primær-behov.

Altså, en del av behovspyramiden, til Maslow vel.

http://chiron.valdosta.edu/whuitt/col/regsys/maslow.gif

Det nederste trinnet går på fysiske behov.

Som må være oppfylt før personen prioriterer behovene som er på trinnet over.

Fysiske behov, er ting som mat, bolig, varme osv.

Men han læreren på Gjerde, han husker jeg sa at også sex var et primært behov.

Han sa det vel i en uformell sammenheng men, som at han pratet med en kollega, og jeg overhørte det.

Eller om han skulle si noe litt mindre formellt på en avslutning, og øvde seg på det.

Men det virka som han var oppriktig, når han sa dette.

Men det er vel tabu og ta med om sånne ting i lærebøker osv., og det er vel ikke alle som vil skrive om sånne tema på blogg og i aviser osv.

Da dukker vel merkelappene opp ganske fort antagelig.

Men det går vel under yttringsfriheten, og man har vel ikke lov å sette merkelapper på folk uten videre, så da får man håpe at det går ann å skrive om sånne tema og.

Så det får vi se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter