Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. mars 2008

'Nanny-state'/kjernefamilien/industrialsimen osv. (In Norwegian).

Altså, i det som heter 'Nanny state' på engelsk, at staten tar vare på deg, fra du blir født til du dør.

Velferdsamfunnet/'folkhemet' osv., som er vanlig i de skandinaviske landene.

Da har man bygget ned familien, og man fokuserer istedet på enkeltpersonens relasjon til staten.

Man blir ikke oppfostret av familien, man er i barnehage.

Eldre folk er på eldrehjemmet, de er ikke med familien.

Så man har ikke så mye nettverk rundt seg.

Man har staten som passer på en.

Men kan man stole på denne staten?

Vet vi egentlig hvem denne 'staten' er?

Er staten alltid snill?

Eller er det noe lureri, oppfunnet i utlandet, om å få tilgang til diverse nordisk natur osv?

Altså, når man ikke har så mye familienettverk.

Og industrialiseringen, medførte jo at folk dro til byene.

Og de gamle fler-generasjonsfamiliene, med deres nettverk forsvant.

Men blir ikke da enkeltpersonen veldig sårbar?

Hvis noen sitter på folkets hus eller frimurer-bygget, og konspierer, og planlegger.

Og betaler den og den, for å holde kjeft, eller lyve osv.

Kan ikke da enkeltpersoner være sårbare for å bli manipulert, eller nappet, rett og slett?

Jeg lurer på om denne nedbyggingen av familien, i vesten, spesiellt Norden, hvor vi har fått staten istedet for familien, kan være et plot utenfra.

Det er vel velkjent at de peneste damene i verden, er i Norden.

Kan det være at Norden får et spesiellt press på seg, og at folk gjerne, mer eller mindre skjult, gjerne ønsker å kontrollere Norden?

Kan det være derfor vi har velferdstaten i Norden?

Noen luringer har fått til det.

Sånn at vi fikk velferds-staten, det er altså staten, istedet for familien.

Og eldre blir passet på av staten.

Jeg vet ikke om ville stolt på staten så mye, til å gjøre sånne ting, jeg tror egentlig ikke de prioriterer enkeltpersoner.

Kan staten være en erstatter for et nettverk bestående av mennesker, for enkeltpersoner?

Jeg tror dette gjør enkeltpersoner i velferdsstaten, sårbare.

For napping, manipulering mm.

Det er vel ikke uten grunn, at de ikke har så mye velferdsamfunn i England, og særlig ikke i USA.

Det er vel ikke uten grunn at de sier 'Government', altså 'styrelsen', i England, og ikke staten.

Staten, hva er det?

Styrelse (Government), det skjønner man.

De skal styre landet.

Staten, det betyr vel landet?

Men landet er vel det geografiske landet.

Og folkene som bor i landet.

Men hva er staten.

Hva er jobben til staten?

Jobben til staten, må være å være over menneskene.

Og bestemme over menneskene.

Så menneskene, som bor i land, som har 'staten', og ikke 'the Government' (styrelsen), de er ikke voksne mennesker.

De har staten over seg.

Som bestemmer og passer på, fra man er født til man dør.

Som i Orwells 1984 omtrent vel.

Og hva kommer det av at innvandrere, altså folk fra muslimske land osv., er så flinke til å passe på foreldrene sine, og ha kontakt med onkler og fettere osv?

Kan dette være fordi at disse, har skjønt hvor sårbare, enkeltpersoner er, hvis de ikke har et pålitelig familienettverk rundt seg?

At hvis man står alene, så er man sårbare, hvis noen luringer sitter på frimurer-bygget, eller folkets hus, eller hvor de sitter, og har en fil om deg, og snekrer en plan for hva som skal skje deg.

Kan det være sånn det henger sammen?

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter