Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 7. april 2008

Parabol-anlegg på Bergeråsen. (In Norwegian).

Når jeg bodde på Bergeråsen, så var det avstemning på Bergeråsen Vel, i det gamle klasserommet vårt, når vi gikk i 6. klasse, om vi skulle ha Sky Channel og Super Channel på Bergeråsen.

Og da skulle alle i klassen stemme.

Det var vel da vi gikk i 9. klasse eller noe kanskje.

Men det tok et eller to år etter dette, før vi fikk parabol på byggefeltet.

Og da gadd ikke Odd Einar å dra.

Men han sa at han sendte meg til å stemme istedet.

Men jeg hadde jo allerede sagt at jeg skulle stemme.

De som ville ha satelitttv, de vant med ca 2/3 flertall.

Fattern betalte ikke vel-avgifta.

Så det kom noen protester på at jeg hadde stemt seinere, siden fattern ikke betalte avgifta.

Men forslaget for satelitt-tv, gikk gjennom.

Det var blandt annet han Uglum fra Havnehagen vel, og søstra til Espen i klassen, som holdt tale for satelitt-tv.

Og noen trøtte lærere og andre sosialister, eller noe, stemte mot.

Så så mange folk tror jeg det aldri har vært i det klasserommet, ved siden av gymsalen, hvor fattern og Håkon bygde scenen, hvis den står der enda.

En scene av tre man kunne montere fra hverandre, og montere inn langs veggen.

Og så bygge opp, når det var 17. mai og sånn.

Og da heiv vi ut Ole og Erland i klassen husker jeg.

Når jeg og Tommy hjalp fattern og Håkon å holde noe greier.

Jeg var litt irritert, for jeg skjønte at jeg kom til å høre det, at Ole og Erland ble hivi ut.

Så jeg var ikke så flink til å holde scenen, så fattern fikk scenen i ryggen.

Så det var ikke så bra.

Men jeg fikk ikke forklart det her med at det var Erland, sønnen til rektoren osv., for da hadde dem sikkert fått lov å være.

Men det var litt sånn stressa stemning der, og sikker en del av arbeidet som man måtte være konsentrert under da, så da var det ikke så populært om man prata for mye.

Men sånn er det.

Men Odd Einar har visst begynt med satelitt-greier nå da.

Så han synes det var kult selv om han ikke var på møtet.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter