Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 31. juli 2008

E-post, (purring på manglende svar), til Pressens Faglige Utvalg. (In Norwegian).




Google Mail - Klage til PFU










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage til PFU











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 31, 2008 at 1:34 AM




To:
kjell.nyhuus@presse.no






Hei,

 

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg prøver å sende den igjen.

 

Håper dette er i orden!
 

Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Jul 18, 2008 8:39 PM
Subject: Fwd: Klage til PFU
To: Kjell Nyhuus <kjell.nyhuus@presse.no>

 

Hei,

 

nå har jeg kikket mer på Vær Varsom-plakaten.
 

Dette problemet, med trakassering, på nettavisene.


Det går vel mye på dette punktet på Vær Varsom-plakaten:

 

'4.3. Vis respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn. Fremhev ikke personlige og private forhold når dette er saken uvedkommende.'.

 

At man ikke skal fremheve personlige og private forhold, når dette er saken uvedkommende.


Dette går jo igjen.


Dette er det jeg ser på som trakasseringen jeg nevnte, at fokus settes på personlige forhold, på meg som person, og ikke på temaet i debatten, og at moderatorene ikke slår ned på dette.


I tillegg så har jeg opplevd å bli sperret fra disse tre debattforumene.


Dette vil jeg tro at er i forbindelse, med at avisene ikke vil la mitt syn slippe frem i deres debattforum, og det vil jeg tro bryter mot denne paragrafen, på Vær Varsom-plakaten:

 

'1.2. Pressen ivaretar viktige oppgaver som informasjon, debatt og samfunnskritikk. Pressen har et spesielt ansvar for at ulike syn kommer til uttrykk.'.

 

(Og jeg merket også, at det ikke var noe eget kapitell, på Vær Varsom-plakaten, om debattforum.


Debattforum, har vel kommet for å bli, på nettavisene, skulle man vel tro, så det burde kanskje lages noen kjøreregler for disse debattforumene også da.


Jeg vet ikke om det hadde vært en ide, uten at det vel egentlig er min business.).

 

Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog 


 

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Jul 18, 2008 3:22 PM
Subject: Re: Klage til PFU
To: Kjell Nyhuus <kjell.nyhuus@presse.no>


 

Hei,

 

jeg klager først og fremst på trakassering, altså personangrep, fra moderatorer, og som mediene tillater.

 

Men hvis det er lov å trakassere folk i Norge, og PFU ikke synes det er noe galt, så er det vel ikke noe jeg kan gjøre med det.

 

Jeg vet at det ikke er lov å trakassere folk i Storbritannia f.eks.

 

Men jeg får kikke på Vær Varsom-plakaten da, når jeg har bedre tid, så får jeg heller komme tilbake til dette.


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog

 


On 7/18/08, Kjell Nyhuus <kjell.nyhuus@presse.no> wrote:



Hei


 


For å være helt ærlig så er det vanskelig å forstå, ut fra det du har sendt, hva det er du klager over. Jeg må be deg være konkret, og vise til punkt(er) i Vær Varsom-plakaten du mener det enkelte medium har brutt, når og hvor. Husk at det er ytringsfrihet i Norge og at det ikke er verken juridisk eller etisk noe forbud mot å ha meninger, heller ikke om andre mennesker.


 


Mvh


Kjell Nyhuus


PFU-sekretariatet









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter