Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 16. juli 2008

E-post til Claudia Wakim. (In Norwegian).




Google Mail - vedr.harassement










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




vedr.harassement











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Jul 16, 2008 at 2:52 PM




To:
claudia wakim <claudiawakim@hotmail.com>






Hei,

 

jeg tror som sagt, at det er noe galt rundt denne saken.

 

Britisk media, har sagt at hun drepte dama, er en sositet, i Norge, når hun er en ukjent person.

 

Så jeg tror det er noe galt, så jeg poster dette på bloggen.

 

Du lurer på hvordan jeg vet dette, at de bor hos bestemoren.


Det var en norsk-amerikansk dame, som kontaktet meg, og fortalte dette, da jeg diskuterte på Facebook.

 


 

Her er noe av det hun skriver:

 

'Firmaet til faren ble oppløst i desember. Nå vet jeg ikke hva han jobber med.. trolig ingenting. Leste på bloggen din han som skrev " familien Magnussens økonomiske problemer hadde ingenting i her å gjøre " eller noe i den duren har jo ikke skjønt poenget. Når venninner i London sier - hun brukte å gå ut med rike arabere så sier det meg at hun er litt " golddigger " men klart det vil de ikke høre nå - for man skal kun rosemale de døde.'.

 

Jeg tror ikke familien hennes er så rik, så man kan jo lure på hvor pengene kom fra.

 

Britisk presse, skriver at faren, var direktør for et firma som produserer matriell for Nato.


Og får det til å høres ut, at han er veldig rik og mektig.


Men dette var et enmansforetak, nærmest, som lagde noe greier til å feste på langrennski, sånn at man kunne frakte skadde personer, etter snøscootere.

 

Så jeg tror britisk presse gir et feil bilde av saken.

 

Dessuten, så sier hun venninna til Magnussen, som delte leilighet med henne, at hun jobber ekstra ved siden av Universitetet, og derfor har råd til en så dyr leilighet.


Jeg har bodd i England noen år nå, ikke i London som du skriver, så lenge, men i Liverpool og Sunderland.

 

Og man tjener ca. 50 kroner timer, hvis man har en butikkjobb her.


Så at det skal hjelpe for å ha råd til en leilighet, til 30-40.000., den kjøper ikke jeg.

 

Og det sammen med det som skrives, om at faren er direktør, og om at de er kjent sositet, når jeg aldri hørte om de, da jeg bodde i Norge.

 

Jeg har kike sjekket skattelistene, men det går vel ann å sjekke det og.


De pengene må vel ha kommet et eller annet sted fra.


Og når det er så mye misinformasjon i pressen, så sier dette meg, at noe nok er galt, i forbindelse med etterforskningen av denne saken.


Det sier meg, at her er det noe som blir forsøkt dekket over.


Så hvis dette ikke var, at de var disse arabernes selskapsdamer, og fikk betalt leilighet og utdannelse.


Da er det nok noe annet som er galt da.


Det vil jeg si i hvertfall.


Det høres mest sannsynlig ut for meg, at det var noe med araberne, siden hun var på besøk hos de, da hun ble drept.

 

Men jeg har ikke tid å bruke tid på å etterforske dette, så jeg skal ikke si hundre prosent sikkert, hva som er galt.


Men noe er det vel.


Jeg skal finne en link, til den britiske avisartikkelen, der hvor det står, at faren er direktør, og om at de hadde så dyr leilighet.

 

Her er den:

 

http://www.mailonsunday.co.uk/news/article-565419/Hand-son-murdered-girls-father-begs-Arab-billionaire.html
 

Og her er mer om det jeg skrev på blogg, rundt det som kanskje virker litt rart, rundt etterforskningen av drapet osv.:

 


 

Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog 


 

On 7/16/08, claudia wakim <claudiawakim@hotmail.com> wrote:

Hei igjen.

Ja. Jeg fikk følelsen av at du var en "oppkonstruert" person. En som ble skapt for å lage litt oppstyr rundt denne saken på fjesbokforumet.

Skjønner at jeg tok feil.
Beklager.
Foretrekker at du ikke poster emailen,takk.

Grunnen til (og ja jeg er norsk) at jeg skrev nanvet ditt feil - er rett og slett fordi jeg har så mange venner som heter Eirik med "i"...

Det kokte sammen til eirik. Beklager.

Jeg vil si, tilslutt - at hennes far kan ha relativt god råd selvom firmaet hans er konkurs. Der er lovlig. Vi vet ikke detaljer.
Martine kan ha fått utdannelsen av sin bestmor eller bestefar for alt vi vet, hva?

Kanskje har hun en egen konto til denne topp-utdannelsen.
Og hvor har du disse detaljene fra da? Kjenner du disse menneskene? Ser du også bor i London..
*
Jeg vet ikke hvor mange arabiske venner du har, men det er lite sannsynlig at de var "selskapsdamene" til "de arabiske" studentene,-  mer sannsylig var de venner - og kanskje kjærester.

Den mer velstående delen av den arabiske verden er, om du kanskje har vondt for å tro det,- svært moderne og sekulær. Det er lite rom for tull av denslags du sikter til her.
_
Mvh
Claudia W._______________________________

> Date: Wed, 16 Jul 2008 10:51:30 +0100
> From: eribsskog@gmail.com
> To: claudiawakim@hotmail.com
> Subject: Re: vedr.harassement

>
> Hei,
>
> her er det du skriver:
>
> '
> Claudia Wakim wrote
> at 10:51am on April 28th, 2008
> I belive this Ribsskog is a hoax.. Try to find out who he is?
> Propaganda.. works both ways if he`s "crazy" enough..

> Silly dude..
> '
>
> Du sier jeg er en 'hoax'.
>
> Det betyr en som er falsk.
>
> Altså at jeg skriver med falsk navn.
>
> Det er trakassering, i min bok.

>
> Men jeg kan poste e-posten din, på bloggen, så får du din versjon der og.
>
> Forøvrig, så tror jeg det er noe galt i den Martine-saken.
>
> Hvorfor sier de at faren er en veldig rik forretningsmann, når firmaet er konkurs og de bor hos bestemoren til hun drepte jenta.

>
> Og hvordan kunne mordofferet og vennnina, ha råd til en 4-5 roms leilighet, ved Victoria St. der, i London, når de studerte.
>
> Jeg vil tro en sånn leilighet koster minst 30-40.000 i måneden.

>
> Så jeg vil tro at leilighet og utdannelse, kan ha vært betalt av de her rike araberne da.
>
> Og at disse norske jentene, var betalt for å være selskapsdamene deres, eller noe.
>
> Noe sånt, vil jeg si.

>
> Og forresten, hvis du er norsk, hvordan kan det ha seg, at du ikke klarer å skrive fornavnet mitt riktig, det er jo et av de
> vanligste norske navnene.
>
> Med vennlig hilsen
>
> Erik Ribsskog

>
>
> On 7/16/08, claudia wakim  wrote:
>
> Hei Eirk.
>
> Jeg ønsker at du fjerner meg fra "harassement" lista di på hjemmesiden din. Fordi jeg ikke har "harassed" deg som du sier, men fordi jeg er veldig skeptisk til måten du utrrykker deg på i denne saken. Grunnen til at du fikk problemer på Martine VikMagnussens`s side er åpenbar for noen,- det var altfor personlig det du sa.

> Du er nødt til å respektere at creator av siden ikke ønsket den slags debatt. Du kan jo bare starte din egen side for Martine Vik Magnussen.
>
> jeg var forøvrig inne på noe av de samme tingene du skrev om der, -  at dette "mordet" var en greie for å skape internasjonale politiske sprøsmål og sette familien til den jordanske gutten i trøbbel. Ei norsk dame - fra rikt land med arabiske bekjentskaper er snadder for enhver problemmaker.

>
> Jeg beklager at du tok dette som trakassering, jeg oppfatter det ikke sånn. Din intensjon var vanskelig å se i dette forumet, - og på meg virket du som en mann som faktisk var på "den andre siden" - altså en dobbeltmaker - en propagandaspreder som skulle "debunke" eventuelle konspirasjonsteorier rimelig raskt.

>
> Håper du kan vurdere plukke med ned fra "trakkaserings-lista".
>
>
> God skrivelyst videre- og Fred & Kjærlighet til deg!
>
> mvh
>
> Claudia W,
> _________________________________________________________________

> Hold kontakten med Windows Live Messenger.
> http://clk.atdmt.com/GBL/go/msnnkdre0010000003gbl/direct/01/

_________________________________________________________________

Hold deg oppdatert med MSN på mobilen.
http://info.mobile.no.msn.com/pc/default.aspx?ocid=30032









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter