Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 3. juli 2008

Hvor jeg er fra, Larvik eller Berger. (In Norwegian).

Jeg driver å tenker på, om hvis folk spørr meg hvor jeg er fra, om jeg er fra Larvik eller Berger da.

For det var noen som spurte, da jeg jobbet på Arvato, hvor jeg var fra.

Da pleide jeg vel å si Larvik og Svelvik, for Berger er det vel ikke så mange som har hørt om.

Men, hvis jeg tenker, så bodde jo muttern i Holmsbu, på Hurumsida, av Drammensfjorden.

Og fattern bodde på Sand, på Berger.

Og der hadde faren hans snekkerverksted.

Så bygde fattern båt da, kanskje da han var 18-20 år, eller noe.

Så kjørte han over fjorden da, og traff muttern i Holmsbu, såvidt jeg har skjønt.

Så sa han det en gang, da jeg spurte hvordan dem ble sammen, at dem hadde kjørt i båten, og dratt på en øy, eller noe da.

Og da hadde det visst skjedd noe, og da ble fattern sur, han ville ikke si mer.

Men, jeg er jo født i slutten av juli.

Og ble visst født to måneder for tidlig.

Selv om det er mulig at muttern la på litt, at jeg var født 1.5 måneder for tidlig, eller noe da.

Jeg lå i hvertfall i kuvøse lenge, på sykehuset i Drammen, ettersom jeg har skjønt.

Så, da ble vel jeg unnfanget, eller hva man skal kalle det, i desember en gang.

Så det passer jo dårlig, med den historien, om at dem dro ut med båten osv.

For i desember er det veldig mye is osv. på fjorden ofte vel.

Det er i hvertfall ingen som er ute med båten da, da ligger den på land, for vinteren.

Så bodde dem forskjellige steder, i Svelvik, til jeg var sånn et år tenker jeg.

Så flytta dem til Bergeråsen.

På Toppen der.

Toppen 4, var det vel, hvor Røkås, eller Røkaas, familien senere flytta til, hvis jeg har skjønt det riktig.

De kjøpte vel antagelig leiligheten av fattern da, hvis jeg har skjønt det riktig.

Så flytta, eller nesten flykta vel, muttern, først til foreldrene sine vel, som da bodde enten på Klokkarstua, eller i Sætre.

Jeg tror det var Klokkarstua da.

Så bodde vi der noen uker.

Så fiksa vel bestefar Johannes antagelig, et nytt hus til oss, som dem leide vel, i Vestmarka, i Larvik, på landet der, ved en bondegård, men like ved byen da.

Så muttern pleide å gå på byen, i helgene, i Larvik, mens jeg og Pia var aleine hjemme da, da vi var sånn 2-3 år.

Så traff muttern en som het Arne Thormod, på byen i Larvik.

Jeg tror det var et sted som het Hansemann, opp mot bøkeskogen, i Larvik.

Så bodde vi forskjellige steder i Larvik, til jeg var ni år.

Så flytta jeg tilbake til Bergeråsen, og bodde der i ti år til, til jeg var 19 år.

Så flytta jeg til Oslo for å studere, på datahøyskole da.

Så jeg har vel bodd 12 år på Bergeråsen da.

Og 6 år forskjellige steder i Larvik.

Så jeg er vel fra Berger da, siden jeg var født i Drammen, og faren min er fra Berger.

Og moren min, hun var vel kanskje egentlig fra Lofoten hun da, siden hun vokste opp der.

Det får jeg høre med bestemuttern om, hvor muttern egentlig må sies å være fra.

Så jeg er vel fra Berger, men jeg er vokst opp i Larvik og.

Jeg ble vel egentlig ganske selvstendig, da jeg flytta tilbake til Berger igjen.

Så om det er mulig å si, at man er både fra Berger og Larvik da.

Det høres kanskje litt rart ut.

Så da får jeg vel si, at jeg er fra Berger da, men at jeg også har bodd noen år i Larvik og Oslo da.

Det går det vel ann å si.

Da fant jeg ut av det.

Det hjelper å skrive om ting noen ganger, så finner man ut av det.

Så får jeg prøve å tenke litt mer på det her da, om det ble riktig nå.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter