Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 13. august 2008

Lureri i Rimi. (In Norwegian).

Jeg er litt b-menneske, så det hender at jeg ikke alltid står opp kl. 7 om morgenen osv.

I dag ble jeg nettopp vekket opp av Silje, fra HR, i Ica-gruppen.

Jeg ringte dem, for et par uker siden, siden Thomas Kvehaugen, hadde sagt at personal-arkivet, var flyttet til Sverige.

Hun fra HR, sa at det var i Norge.

Så spurte jeg om de kunne skaffe et brev jeg fikk, da jeg vant Rimi Gullårer-driftskonkurranse, som butikksjef, for Rimi Langhus, i 2001.

Det brevet var til meg personlig, som butikksjef på Rimi Langhus, fra Stein Erik Hagen.

Og det stod mye positivt i brevet, det eneste, var at det var slitt hull, i bretten, midt i brevet.

Sølvi, assisten, Rimi Langhus, tok noen strikk rundt brevet, så det fikk merker av strikk også.

Og jeg ble gratulert av butikksjef Irene, husker jeg, som sa at det var bare de store butikkene, som pleide å vinne den konkurransen, så de syntes det var artig at en liten butikk, Rimi Langhus, også vant en gang.

For det var en ganske 'hypet' konkurranse.

Men nå begynte hun Silje i HR, Ica-gruppen, å referere til 'diplomet mitt'.

Og at jeg burde ringe butikken og høre om diplomet mitt var der enda.

Men det var et brev til meg personlig, sa jeg, og en penn fra Rimi-Hagen.

Men jeg skjønner at det kan bli mye språkvansker, i et firma, når det snakkes både norsk og nynorsk.

Da er det nok enkelt å ta feil mellom brev og diplomer osv.

Og jeg husker også at noen der snakker svensk, så det er ikke så rart at det blir problemer.

Så at Ica Norge går underskudd, det skjønner man.

Jeg jobba i Rimi, fra 1992 til 2004, altså i 12 år.

Og en kamerat fra skolen i Drammen, som ble Rimi butikksjef, i 1990 vel, Magne Winnem.

Han pleide alltid å oppdatere mappa si, hos Rimi, hvis han tok eksamener, fra BI, osv.

Så jeg vet at de har en mappe, for hver medarbeider/leder.

Og jeg har jo jobbet i Rimi i 12 år, som sagt, hvorav 10 år som leder.

Alikevel, så har ikke Rimi/Ica-gruppen klart å finne en eneste fil, i mappa mi, for de 12 årene som jeg jobbet i Rimi.

Så Shakespiere sa at det var noe råttent i Danmark.

Det vet ikke jeg om er riktig.

Men jeg tror det er noe råttent i Rimi.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg så også at det var en annen HR-dame, som jeg ringte da jeg sjekket, en bloggpost, fra 1. august.

Da het HR-damen Turid.

Mens den som ringte nå, het Silje.

Så det er ikke noe rart at det blir rot i papirene da, når de er så flinke til å rotere arbeidsoppgaver, da er det aldri enkelt å vite hvem som har diplomene og brevene.

Så sånn er det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter