Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. oktober 2008

Jeg tror Kokkvold er litt ute å kjøre, når det gjelder personalbehandlingen sin. At han er litt indiskret. Så jeg klagde til Valla. (N).

Hei forresten,

mens jeg husker det.

Det er ikke bare det at det er kaldt i PFU, som er problemet.

Da jeg sendte en e-post til PFU, så svarer Kokkvold, at Nyhuus er hjemme med dobbelsidig lungebetennesle.

Men jeg vil jeg jo ikke ha noe personlig forhold til en saksbehandler hos PFU.

Jeg vil bare at klagen min, for sensuering og trakassering, (systematisk, må man vel si), hos Aftenposten, VG, Dagbladet og Nettavisen.

Jeg vil bare, at den klagen skal behandles seriøst.

Jeg er ikke interessert, i å bli for personlig, med saksbehandlerne der.

Og jeg spurte jo ikke om Nyhuus, i det hele tatt.

Jeg bare spurte om klagen.

Og jeg har aldri hatt noe med de å gjøre, før jeg dro til England.

Så jeg kjenner bare Nyhuus og Kokkvold, fra korrespondase på e-post, og en eller to telefoner til Nyhuus, angående klage på trakassering og sensurering fra pressen.

Så jeg vi si at han Kokkvold, er litt indiskret.

Hvis en kunde kom til meg, da jeg var sjef på Rimi.

Så spørr han, jeg klagde på at melka var sur i forrige uke.

Da sier ikke jeg, åja Stian er hjemme for han var så klønete og sliten, at han datt i trappa ned til kjellern, og slo hue, og fikk hjernerystelse.

(Nå ble ikke Stian sykmeldt da. Jeg bare tar med dette som eksempel, for det var bare et eksempel jeg kom på).

Jeg ville ikke ha forklart dette så detaljert, til en kunde, som er egentlig uvedkommende Stians private anliggende da.

Altså, jeg ville bare sagt at han var sykmeldt kanskje.

Det tror jeg er tonen i Norge, hvis det gjelder folk som ikke er kjente, for eksempel, hvis en kunde spørr.

Da sier man bare sykmeldt, ikke at personen har operert nesa si, eller at personen har dobbelsidig lungebetennelse.

Neida, man sier bare sykmeldt i Norge.

Jeg tror personværnloven, også regulerer det litt, antagelig, at man skal ikke si til alle i verden, hvordan sykdom medarbeideren har.

Hvis jeg skulle gjette da.

Her skriver Kokkvold til meg, uten noen ordentlig grunn, at Nyhuus har dobbeltsidig lungebetennelse.

Hva er dette, lurer jeg på.

Han skal vel til nød si at Nyhuus er sykmeldt.

Han skal ikke si personlige ting, om personen Nyhuus, som jeg ikke kjenner, til meg, en uvedkommende person.

Jeg vil bare ha en klage sett på, på en ordentlig måte.

Så her tror jeg noen må ta en kikk, på hva som foregår i PFU, når det gjelder personalbehandling og brudd på arbeidsmiljøloven.

Hvis jeg hadde ringt LO, da du var sjef der, og hadde du sagt at Thyssen var sykmeldt, fordi LO gjorde henne syk?

Du hadde ikke lov å fortelle meg at det var fordi Lo gjorde henne syk, hadde du vel?

Nei, du måtte sagt at Thyssen var sykmeldt.

Og ikke noe mer.

Sånn skjønner jeg det i hvertfall.

Og alikevel, så driver Kokkvoll, en kjent person til og med i utlandet, vil jeg si, etter de her Muhammed-tegningene osv.

Alikvel, så driver han og skriver sånn private ting om Nyhuus, til meg, som aldri har sett personen før.

Så her er det noe som ikke er helt riktig, vil jeg si.

Bare mens jeg kom på det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter