Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 31. oktober 2008

Nå søkte jeg på 'hore', på nettet osv. (In Norwegian).

Og det var fordi, at jeg skulle sjekke at jeg ikke sa noe feil, om Mette-Marit.

Hun fikk jo et barn, lille Magnus, utenfor ekteskap.

Og da mener jeg, at da kan man kalle henne hore.

At da drev hun hor, siden hun hadde sex utenfor ekteskap.

Så jeg regner med den definisjonen holder.

Og hun var vel også under kontroll av en kriminell, og ble antagelig brukt, som en hore av han da.

På den tiden, hvor hun medvirket i sex-filmer, oppå biljardbord osv.

Hun var vel da som en hore, og ikke som en madonna, eller kone.

Men men.

Men da havnet jeg også bort på en side, hvor det stod seksuell lavalder, i de forskjellige landene i Europa, på Wikipeida.

Vatikanstaten, hadde en seksuell lavalder, på 12 år.

Så hva som foregår der, det vil ikke jeg spekulere i.

Men men.

'Age of consent', kallte de det.

Grunnen til at jeg leste om det, var at farmoa mi, Ågot, i 88 eller 89, skremte meg litt.

For jeg var på danskebåten, Petter Wessel, i 88, var det vel, da jeg var 18 år.

Og jeg var så sent i puberteten.

Jeg kom ikke i puberteten, før sommeren 87, var det vel, den sommeren jeg og søstra mi, var på ferie i Sveits, som jeg har skrevet om på bloggen, i går osv.

Det var den sommeren som jeg begynte å få kjønnshår osv.

For de som er interessert i det.

Det er sikkert veldig spennende.

Men men.

Men, farmora mi, Ågot, hun skremte meg litt, året etter.

Da gikk jeg på skole, på Gjerde VGS, i Drammen.

Og ble jeg med Magne Winnem, og noen andre folk fra Røyken og Drammen, på dansketur, med Petter Wessel.

En dagstur var det vel.

Vi hadde ikke lugar.

Det var en sånn tur, hvor man dro til Danmark, kl 9, eller noe, og var tilbake i Larvik, om kvelden.

Jeg kjente ikke de her Magne Winnem osv., så bra.

Så jeg ble kjent med en jente fra Stavern da.

Som jeg ikke husker hva heter nå.

Men hun var veldig pen, og gikk i 9. klasse, eller noe.

Jeg tror hun var 15 år.

Eller om hun var snart 15, eller noe.

Så jeg var nok 3-4 år eldre enn henne, for jeg var 18.

Men men.

Men hun var så pen, og hun fra Stavern, som er omtrent i Larvik, hvor jeg bodde før jeg flytta til Berger.

Og jeg var ikke så vant til å sjekke opp damer, på den tida, for jeg var så flau, under tenårene, at jeg var så sent i puberteten.

Så jeg var ikke vant til det, å tenke sånn, at hun var for ung og sånn.

For jeg hadde nesten ikke prøvd meg på jenter, på 5-6 år, før det her.

For selvtilliten min, var på et lavmål da.

Men jeg følte meg hjemme, den dagen, for jeg var jo fra Larvik, hvor båten gikk fra.

Så traff jeg hun pene jenta, fra Stavern, som var der med mora si og lillesøstra og sånn vel.

For hun var på klassetur, men mora var vel lærer, eller noe, tror jeg, så hu var med.

I hvertfall hvis jeg skjønte det riktig.

Og vi hadde jo ikke lugar, eller noe.

Det var sånn dagstur.

Så vi gikk på kino, og rota i noen sånne flyseter, eller sofa, eller hva det var.

Mens hu søstra hennes, fløy fram og tilbake osv.

Så jeg gjorde vel ikke noe galt.

Selv om det ikke høres så bra ut, å skrive om at man kyssa med 14-15 år gamle jenter osv., på blogg, da man var 18.

Men jeg hadde da bare vært ca. et år i puberteten.

Og jeg så nå, på en Wikiside, at det er ikke så galt, å tulle med en jente, som er under 16, hvis man er på omtrent samme alder, eller utvikling selv.

Skal jeg finne det:

[edit] Norway
The age of consent in Norway is 16, as specified by the Norwegian General Civil Code §196 which reads: "Any person who commits or is accessory to another person's committing an act of indecency with any person who is under 16 years of age shall be liable to imprisonment for a term not exceeding five years."

The sexual act may not be punishable if those involved are of a "similar age or development".


http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_in_Europe

Nå hadde ikke jeg sex med hun jenta fra Stavern, vi bare kyssa.

Men selv om jeg hadde hatt sex med henne, så tror jeg det ville vært greit.

For vi gikk på kino og sånn, så vi var nesten som kjærester da, på båten, den dagen.

Og hun hadde pupper og sånn, hun jenta.

Uten at jeg dreiv å klådde på henne, eller noe.

Men jeg hadde nok ikke prøvd meg på henne, hvis hun ikke hadde hatt det.

Og bestemora mi, Ingeborg.

Hun bodde i Stavern, på den tiden.

Så sommeren etter, så prata jeg tilfeldigvis med to Stavern-jenter, på badestranda, i Stavern, og de sa også det, at hun jenta hadde så store pupper.

Så jeg tror nok, at hun må nok ha vært minst like utviklet, som det jeg var.

Jeg hadde jo bare vært i puberteten i et år.

Men hun hadde jo så store pupper osv., så hun hadde sikkert vært i puberteten mye lengre enn meg, selv om hun var 3-4 år yngre.

Men nå virker jeg sikkert pervers og det som er, siden jeg driver å skriver om dette.

Men men.

Men det som er, er at jeg fikk problemer med bestemora mi, farmora mi, bestemor Ågot.

For, jeg fikk vel telefonnummeret, til hun jenta.

For hun var egentlig veldig pen og hyggelig og ordentlig og høflig, vil jeg si.

Så selv om hun var 3-4 år yngre, så hadde jo ikke det gjort så mye, hvis jeg f.eks. ble sammen med henne da hun var 17 og jeg var 20, f.eks.

Da kunne jeg jo holde kontakten, tenkte jeg, for hun virka som en veldig fin jente eller ung dame, må man vel si, tror jeg.

Så jeg ringte henne da, og prata med faren hennes, som sa at hun ikke var hjemme.

Men men.

De bodde på en gård, like utenfor Stavern, tror jeg.

Litt lengre fra Stavern sentrum, enn der mormora mi, bestemor Ingeborg, bodde.

For jeg møtte hun her jenta igjen, i Stavern, sommeren 1990.

Altså et og et halvt år etter, at jeg møtte henne på danskebåten.

Og da var hun 16 år, tror jeg.

Og jeg var vel 19 eller 20.

Og da møtte jeg henne og venninna, i Stavern sentrum, og gikk sammen med dem hjem da.

Dem trilla på noe sykler.

Så fikk jeg et kyss av hun jenta da, da jeg skulle gå opp til Herman Wildenveisgate der.

For hun bodde litt lengre unna sentrum, kanskje 5-10 minutter lengre unna, eller noe.

Men men.

Og da kom jeg hjem til bestemor Ingeborg.

Så spurte tante Ellen meg, om jeg hadde fått et kyss.

Så da tror jeg tante Ellen, som var på besøk fra Sveits, med Rahel og en dansk venninne hun hadde, Sofia, eller noe.

Da tror jeg Ellen så det, at jeg hadde fått et kyss av hun Stavern-jenta.

Da klarte Ellen å se det på meg.

Så hun tror jeg er flink til å tyde sånne ting.

Så sånn var det.

Men det som skjedde, i 88 eller 89 da.

Det var at jeg ringte, og prata med faren hennes.

Som sa at hun jenta ikke var hjemme.

Jeg ringte fra bestemor Ågot, på Sand.

For det her var før mobiltelefoner osv.

Det var vel en dag etter skolen i Drammen, som jeg ikke jobba på CC da.

Noe sånt.

Og da, neste gang jeg var hos Ågot vel.

Så hadde hun Stavern-jenta ringt i mellomtida da.

Som da vel må ha vært 15 i hvertfall, tror jeg.

Og da sa Ågot, at hun hadde hørtes ut som en 'jenteunge'.

Og klagde på meg, at jeg hadde møtt hun jenta da.

Så jeg sa ikke noe, for jeg hadde jo bare kyssa med henne, så jeg hadde ikke tenkt sånn, at jeg hadde gjort noe galt.

Så jeg prata ikke mer om det.

Og jeg ringte ikke hu jenta igjen, før jeg var i Stavern da, nesten to år seinere.

Noe sånt.

Så det var vel litt døvt gjort og, av meg, ovenfor hu jenta.

Men Ågot klagde så fælt, så jeg trodde jeg gjorde noe galt, så jeg kontakta ikke henne igjen, før hun var fyllt 16.

Det turte jeg ikke da, når Ågot reagerte sånn.

Men men.

Men, jeg lurer på om det kan ha vært fordi at hun jenta prata Larviksdialekt, eller Staverndialekt.

Og Ågot, var jo fra Numedal.

Så hun var nok ikke vant til å høre Larviksdialekt.

Så kanskje hun tolka dialekten, som noe som ble sagt på en barnslig måte på Berger-dialekt.

Siden de dialektene er litt forskjellige.

Larvik-dialekt er litt breiere, og har noen ord, som ikke folk skjønner på Berger osv.

Men men.

Så da kan kanskje Ågot ha sagt dette til fattern da.

At Erik dreiv å tulla med jentunger osv.

Hvem vet.

Og at det er derfor familien min, solgte barndomshjemmet mitt, da jeg var 19 osv.

Og vel har kødda med meg, i alle år siden Ågot gura sånn, i 1988 eller om det var nyåret 1989.

Noe sånt.

Det er det jeg har tenkt litt på nå, de siste dagene.

Så det var derfor jeg begynte å lese om det her, på Wikipedia, og skrive om det her nå.

For jeg syntes ikke da, at jeg hadde gjort noe galt.

Og det virker som om alt jeg har gjort i Norge, blir gått etter i sømmene osv.

Men jeg synes fortsatt ikke jeg gjorde noe galt egentlig.

For jeg klådde ikke på jenta, eller noe.

Og hun var ikke så mye yngre.

Og jeg kunne kanskje blitt sammen med henne, f.eks., hvis ting hadde klaffa.

Hun hadde sikkert blitt en fin kone hun, vil jeg tro.

F.eks. på 90-tallet en gang.

Når begge var litt eldre, for eksempel.

Så det at Ågot gura sånn da, som om hun var forstyrra nesten.

Det kan ha ødelagt et helt fint forhold det, vil jeg si.

For hun var helt fin, hun Stavern-dama, må man vel kalle henne.

Jeg kan ikke si at jeg klarer å komme på noe negativt med henne egentlig.

Så det her var litt dårlig av Ågot, mener jeg, å overreagere sånn.

For hun reagerte så sterkt, så jeg fikk jo ikke sagt noe, for hun var så urolig.

Så jeg kunne jo ikke snakke vanlig til henne, for hun var så opprørt.

Så jeg ga opp, jeg trodde ikke det var noe vits i å prøve å forklare for henne.

Og hun virka så dømmende og.

Så jeg syntes det virka som om jeg hadde gjort noe galt.

Men det var et veldig hektisk år, det her, hvor jeg jobba og gikk på skole i Drammen, og tok kjøretimer, og festa mye osv, i russetida og ellers.

Og Pia og Cecilie, flytta opp til meg, på Bergeråsen.

Og jeg hadde Nina Monsen på besøk der og, like før de flytta opp der.

Selv om det var vel etter danmarksturen, vil jeg nok tro.

Så det skjedde litt det året.

Så jeg bare fortsatte med alt jeg holdt på med, og glemte mer eller mindre, hele greia.

Men jeg synes nå Ågot overreagerte litt da.

Så jeg lurer på om hun snakka noe dritt om meg, pga. det, til noen andre i familien f.eks.

At det er derfor politiet og myndighetene og folk i Norge og andre steder, kødder så mye med meg, nå, når jeg har hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', osv.

Det skulle ikke forrundre meg, om det er sånn det henger sammen.

Så det er noen råtne folk, vil jeg si, som ødelegger folks liv, på den måten, og blander seg i ting dem ikke har noe med.

Men dem får ha lykke til med sladringa si.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter