Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 20. oktober 2008

Radiotips. (In Norwegian).



Da jeg studerte i Sunderland, så hadde vi ikke TV i leiligheten.

For ingen hadde råd å betale lisens, og heller ikke kjøpe TV vel.

Men Brusk kjøpte TV, i naboleiligheten da.

For han fikk Erasmus-stipend og hele pakka.

Som ikke jeg fikk da.

Men men.

Selv om jeg vel fikk for mye studielån, når det endelig dukka opp fire måneder forsinka osv.

Det er mulig.

Men jeg pleide å sitte mye inne på rommet mitt, da jeg ble blakk.

De dagene jeg ikke var på universitetet eller sports-senteret da.

Men det var ikke sånn at jeg bare satt på rommet da.

De første ukene.

Og den første uka spesiellt, da jeg ikke hadde internett.

Da dro jeg på byen hver kveld, og dro og drakk meg full i Sunderland første kvelden, og Newcastle andre kvelden, mener jeg det var.

Hvis jeg ikke dro til Newcastle allerede første kvelden.

Det er mulig.

Så jeg var ganske mye på byen der.

Så det var ikke bare studentene der, som kjente meg igjen.

Det var vel noen av de lokale folka og, tror jeg.

For jeg pleide å prøve å finne kule klær, i de kule klesbutikkene i Oslo osv.

Så jeg hadde vel ganske kule klær og sånn, tror jeg.

Og hadde også trent en del på Sats osv., de siste årene i Oslo.

Så hvis jeg fant fram noen av de kuleste klærna mine, samtidig mens at jeg trente mye der, og fikk bort alt mageflesket, vil jeg si, etter å ha svømt noen timer i det bassenget i Sunderland der.

Jeg trengte å trene skikkelig, for å slappe av, jeg var stressa og anspent, pga. det her 'mafian'-greiene, i Norge, og også at tryne mitt så rart ut hele tida.

Ei dame på Bentsebru-gata legesenter.

Som hun Cecilie Hyde, hadde anbefalt meg, i Oslo, det første året jeg bodde der vel.

Hun dama på legekontoret der, sa at huden trengte tid for å fikse seg.

Så regna med at trynet ville bli i orden igjen.

Og det hjalp vel, at jeg stressa med å rydde og vaske leiligheten i Oslo osv., natta før jeg dro til Sunderland.

For hvis jeg hadde ringer under øya, da så jeg ikke så ung og femi ut, som trynet mitt så ut, siden det hadde blitt fucka opp, som jeg har forklart om på bloggen her før.

Og hvis jeg trente, og svømte da, så jeg omtrent drakk all kloren i bassenget.

Da så trynet mitt mer normalt ut, av en eller annen grunn.

Så jeg gjorde det noen ganger da, svømte i en time eller noe, i et strekk, som jeg leste at Stein Erik Hagen, eks-kjøpmann og Orkla-eier osv., hadde gjort, før han bestemte seg for å selge aksjene i Steen og Strøm-gruppen, til utlandet.

Så det er kanskje noe man får en hang til, etter å ha jobbet i Rimi, det er mulig.

Så sånn var det.

Men jeg satt en del inne på rommet mitt der da.

Fordi hun tyske dama.

Hva het hun da.

Dörthe, som var sammen med Iwo, også fra Tyskland, eller egentlig Romania, eller noe.

Dörthe, satt hele tida, i loungen, som var et rom, med kjøkkenet.

Hun satt der med laptopen sin, og trådløst internett-kort da.

Og Iwo pleide å spørre henne om hun var 'frisky', kåt, ganske ofte, da jeg var i kjøkkenet der, og lagde mat, kylling-nuggets og chips og chilli con carne, og biff og sånn pleide jeg å lage.

Biff, siden jeg trente så mye der.

Og jeg hadde litt bedre råd, de første ukene i hvertall, en her.

Og vi hadde Aldi-butikk der.

Som er billigere enn Lidl, men bedre varer, synes jeg.

I hvertfall likte jeg den Aldi butikken de hadde i Sunderland.

Du kunne få masse øl og biff og halve butikken nesten for 20 pund, som hadde kosta kanskje 500 kroner i Norge.

Så da var det litt artig å bo noen måneder i utlandet osv.

Da skjønner man, at om Rimi eller Rema eller Kiwi, er en krone billigere, på Pizza Granidosa og sånn, i Norge.

Da er ikke det så nøye, hvis du går på Aldi, i England, så er det halv pris, og sikkert enda billigere, enn hvis du går på Marks and Spencers, som også de er billigere, vil jeg tro, enn de norske butikkene.

Så i Norge, så er det ikke konkurranse på samme måte, på matpriser osv., som det er i England.

Og det er heller ikke på langt nær det samme utvalget.

Bårde Marks and Spencers og Aldi, f.eks., de har mange varer, som man bare får kjøpt hos dem omtrent.

Om det er egne merkevarer, eller ukjente merker, som har egne avtaler med den kjeden.

Så hvis det er ti syltetøy-merker i Norge, så er det kanskje hundre i England da.

Bare for å ta et eksempel.

Så det kan være at det er noe slags samarbeid mellom kjedene i Norge.

Nå vet ikke jeg som mye om Lidl.

Og jeg har hatt dårlig erfaring med dem, her i Liverpool.

Men i Berlin, så synes jeg de var billige og bra.

Men hvorfor de forsvant fra Norge, det vet jeg ikke.

Men det har kanskje med, at nordmenn er skeptiske til Tyskland ennå, pga. krigen osv.

Det er mulig.

Det skal jeg ikke si for sikkert.

Men når jeg ikke lagde mat, eller trente, eller var på universitetet, eller på biblioteket som lå i gåavstand fra the Forge, eller på byen i Sunderland eller Newcastle.

Eller på studentfester, som jeg faktisk var på noen ganger og.

Når jeg ikke dreiv med sånne ting, da satt jeg på rommet, og hørte på musikk, eller så på fotball.

Eller studerte data da.

Eller prøvde å ringe lånekassa eller HiO for å ordne med fagene og studielånet osv.

Men men.

Men da likte jeg å høre på alternative rock-stasjoner.

Som jeg fikk inn på Winamp osv.

Det var mange forskjellige alternativ rock online radio-stasjoner.

Jeg husker ikke alle navnene nå.

Men den som det har blitt til at jeg hører på nå for tida da.

Og som jeg vel kan anbefale av de online alternativ rock radiokanalene.

Det er den som heter 'the Buzz', osv.

Den går det ann å få inn på Real Player osv.

Og den har ikke så alt for nerdete jingles osv., mener jeg å huske, som noen av de andre online radiokanalene har.

Hvis jeg ikke husker feil.

Det er musikk i samme stilen som MTV2 omtrent vel.

Jeg synes det er bra musikk de spiller i hvertfall.

Litt blanding av ny musikk, og kanskje 10 og 20 år gammmel alternativ musikk osv.

Mest kjente sanger da.

Så jeg tenkte jeg kunne ta med om det i samme slengen.

Mens jeg hadde pause fra jobbing osv.

Så får vi se om jeg får gjort noe jobb her også.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter