Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 15. oktober 2008

Skatten 2007. (In Norwegian).



Jeg har jo bodd og jobbet i England, siden sommeren 2005.

Og den siste selvangivelsen jeg leverte i Norge, det var den for året 2003.

Selvangivelsen for 2004, den ville absolutt søstra mi levere.

Og det sa jeg var greit.

Det her var påsken 2005.

Jeg fortalte om det her, at jeg hadde hørt jeg var forfulgt av noe 'mafian', osv., til onkelen min, Martin, til søstra mi Pia, og halvbroren min Axel.

Jeg dro fra utlandet, til Martin, og fikk Pia og Axel, til å ta toget til Martin.

Det var ikke så artig, for jeg skjønte ikke hvordan jeg kunne klare å få noe 'mafian', etter meg.

Og så å skulle forklare det her, til søskener osv.

Det var ikke så artig.

Men jeg foreslo av vi skulle dra til Canada.

Men det ville ikke søstra mi, for, som hun sa, 'jeg må være i Oslo jeg'.

Da visste jeg ikke hva jeg skulle si.

Jeg venta på at onkelen min skulle si noe, for jeg hadde fortalt det til han i timene før.

Men han sa ikke noe.

Så da bare endte det med, at Pia og Axel, dro tilbake til Oslo, og det med Canada, var det ingen som ville høre på.

Så jeg ble jobbende på gården til onkelen min.

Mens jeg lurte på om jeg skulle dra til Canada eller Australia.

Jeg kunne ikke gå å subbe på gården til onkelen min, resten av livet.

Søstra mi, ville gjerne sørge for selvangivelsen min, for 2004.

Og det sa jeg var greit, for jeg prøvde å søke på nettet om den her 'mafian' osv.

Så jeg tenkte, at hvis hun ville drive med det, så kunne hun gjøre det, så fikk jeg mer tid til å ordne andre ting.

Men, jeg visste jo ikke da, at jeg skulle bli satt til å gjøre mye rutine-arbeid, på gården til onkelen min.

Så i ettertid, så må jeg vel si, at jeg ble brukt som en slags slave, av onkelen min og dama hans Grethe Ingebrigtsen, på gården Løvås, i Kvelde i Larvik, våren og sommeren 2005.

Jeg hadde litt dårlig samvittighet, siden jeg kom med så dårlige nyheter, om 'mafian' osv., så jeg gikk med på det meste de sa, om arbeidsoppgaver osv.

Så sånn var det.

Men men.

Det kom noen folk dit, som skulle drepe meg, på 35-årsdagen min, så da dro jeg til Liverpool, via Kr. Sand osv.

Og her er jeg enda.

Og jeg fikk jobb, i slutten av august 2005, på Arvato/Microsoft, via et vikarbyrå, som aveterte på hostellet jeg bodde i, her i byen.

Så sånn var det.

Jeg har jo hele tiden brukt mye tid, på å kontakte Kripos osv., i Norge, angående det her 'mafia'-greiene da.

Men Kripos har ikke gitt noe hjelp.

Jeg har vært urolig for om familie i Norge, har vært under kontroll av noe mafia da.

Men men.

Og som man ser i denne linken, så var det nok av ting som skjedde på Arvato/Microsoft:

http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

Så selvangivelse i Norge, det var kanskje ikke det jeg tenkte mest på.

Men jeg ble konstruktivt oppsagt, fra Arvato/Microsoft, i desember 2006.

Og i juli 2006, så fikk jeg en leilighet her i Liverpool, etter å ha bodd i et bofellesskap, i Walton, det første året i byen.

Så da meldte jeg addresseforrandring osv.

Og, jeg fikk jobb som 'company researcher', som selvstendig næringsdrivende, i mars 2007.

Så da har jeg jobbet hjemmenfra, siden mars 2007, og fikk altså arbeidsledighetspenger, i England, de to første månedene av 2007, siden jeg ble konstruktivt oppsagt, fra Arvato/Microsoft.

Så sånn var det.

Men selvangivelsesystemet, er anderledes, for selvstendig næringsdrivende.

Det er ganske fritt.

Og skatteåret, ender i mars, eller noe.

Så jeg leverte en slags selvangivelse, 'tax-return', her i England, tidligere i år.

Og da var det for skatteåret mars 2006 til mars 2007.

Noe sånt.

Og den leverte jeg vel i januar i år.

Noe sånt.

Og da fikk jeg igjen på skatten, ca. 200 pund, eller noe.

Og det var penger jeg hadde betalt i skatt, i 2006, da jeg jobbet for Arvato.

Siden jeg nå var selvstendig næringsdrivende, og ikke hadde inntekt, frem til mars 2007. (For det var da jeg begynte i jobben).

Så fikk jeg ikke noe skatt på inntekt fra jobben som 'company researcher'.

Og jeg betalte heller ikke noe skatt, i 2007, for jeg hadde rett og slett ikke råd.

For, den her bloggen, og klagesakene til masse myndigheter her i England og også i Norge, tar mye tid.

(Se alle e-postene jeg sender omtrent daglig, og noen ganger er det klager man må skrive, så da må man sitte halve dagen osv.).

Så den her tullinga fra myndighetene, tar mye tid.

Men på bildet øverst, så kan man se, at noen leverte selvangivelse, for meg, i Norge, for skatteåret 2006.

Men ikke for 2007.

Jeg har ikke levert selvangivelse siden 2003, som sagt.

Og jeg godkjente at søstra mi leverte, i 2004.

Men for 2006?

Da drev jeg å ringte Kripos hele tida, og dreiv med å prøve å få hjelp med noe 'mafian'-greier.

Så da stod ikke selvangivelser i Norge, så høyt på lista.

Den for 2007, den tror jeg at jeg kanskje har fått hit.

Den ligger nok i leiligheten her, et sted.

For da hadde jeg ringt posten, og ordna adresseforrandring i Norge, osv.

Så da har jeg null i inntekt og skatt.

Og det stemmer med det jeg har rapportert skattemyndighetene, i Norge, for 2007. (Dvs. ikke sendt selvangivelse, grunnet nevnte problemer).

Men for 2006, der har det skjedd noe rart.

Og skatteetaten skriver, i en e-post, at jeg hadde ført på, at det var 'lønn fra psykiatrien i Vestfold'.

Det er løgn og fanteri.

Jeg har ikke levert selvangivelse i Norge, fra 2006.

Her må noen andre ha levert selvangivelse, for meg, og skrivd på noe greier, på selvangivelsen, som er helt bak mål.

De skrev også at det var rart at det ikke var bilag, som dokumenterte denne lønnen, eller 'lønnen'.

Se mer info, i denne linken:

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Skatteetaten

Jeg tenkte jeg kunne skrive en bloggpost om dette, siden jeg så at skatten, i Norge, for 2007, var lagt ut nå.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter