Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 5. november 2008

Bonfire Night, eller Guy Fawkes Night, i England i dag. (In Norwegian).



Det er ikke så bra kvalitet, på den kameramobilen jeg har, så det ble ikke så bra bilde.

Men det er Guy Fawkes night, i Storbritannia, idag.

Jeg husker da jeg studerte i Sunderland, i 2004.

Da gikk jeg fra Metroen (t-banen), etter skolen, med en spansk kar og amerikansk dame, Nicole vel, som bodde i naboleiligheten.

Fra Metroen til the Forge da, der hvor mange av utenlandsstudentene, og de britiske studentene, leide studieleiligheter av universitetet da.

Og da visste han spanske karen, som jeg ikke husker navnet på.

Han kjente til den her skikken da.

Eller tradisjonen, og forklarte at det var Guy Fawkes Night da.

Han pleide å gå med GAP hettegenser.

Hva het han da.

Han dro over til Nicole og besøkte henne i USA seinere, har jeg lest på Facebook-siden til Nicole, var det vel.

Så de hadde vel nesten et forhold de, tror jeg.

Men sånn er det.

Bare noe jeg kom på nå.

Så sånn var det.

Han Guy Fawkes, han prøvde vel å sprenge parlamentet.

Kanskje de hadde samme problem, på den tiden, som nå, med Illuminati, og korrupte politikere og mafia osv.

Hvem vet.

De feirer han jo enda så.

Enda han vel må sies å være en forbryter.

Uten at jeg husker alt hva som skjedde da i hue.

Men jeg kan prøve å finne ut mer om det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om det:

Guy Fawkes Night (also known as Bonfire Night, Cracker Night, Fireworks Night, Blarg Night (which is a random exclamation of joy and jubilance) is an annual celebration on the evening of the 5th of November. It celebrates the foiling of the Gunpowder Plot of the 5th of November, 1605 in which a number of Catholic conspirators, including Guy Fawkes, attempted to blow up the Houses of Parliament in London, England.

It is primarily marked in the United Kingdom where it was compulsory, by Royal Decree, to celebrate the deliverance of the King until 1859, but also in former British colonies including New Zealand, parts of Canada, and parts of the British Caribbean.[citation needed] Bonfire Night was also common in Australia until the 1980s[citation needed], but it was held on the Queen's Birthday long weekend in June in some states (e.g., New South Wales) and 5 November in others (e.g., Victoria). It is also celebrated in the British Overseas Territory of Bermuda.[1] Festivities are centred on the use of fireworks and the lighting of bonfires.


http://en.wikipedia.org/wiki/Guy_Fawkes_Night

PS.

I filmen V for Vendetta, f.eks., så er det en del referanser til Guy Fawkes Night:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter