Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 5. november 2008

Stoltenberg sier at USA er vår viktigste allierte. (In Norwegian).



http://www.dagbladet.no/art/barack_obama/usa-valget_2008/3633275/

Hvorfor er USA Norges viktigste allierte egentlig?

USA ligger jo på andre sida av Atlanteren.

Hvis du drar til USA, med norsk pass, så begynner dem bare å kødde med deg, fordi passet er rødt, og de tror at det betyr at Norge er et kommunistland.

Det er vel land i Europa, som er mye nærmere Norge, enn USA er.

Skal ikke Norge like gjerne bare melde seg inn i USA, som den 51. staten da Jens?

Dem sier jo at Norge er en amerikansk bananrepublikk uansett.

Men dem har jo ikke en gang de samme tidssonene i USA.

Er folk redde for å få atombomber i hue enda?

Folk har blitt hjernevaska, mener jeg.

Jeg tviler på at de atombombene eksisterer i det hele tatt faktisk.

At det er noe jippo, som noe mafia i USA, har tatt i bruk, for å hjernevaske verden.

Noe sånt.

Men men.

Det står mer om dette i en tag under denne bloggposten.

Bare noen tanker som slo meg, da jeg leste den artikkelen i Dagbladet.

Nå er det jo mye bra i USA og, med at de har yttringsfrihet der osv.

Så alt er vel ikke så ille der.

Men jeg tror det er noe som ikke er helt bra der og.

I hvertfall, hvis man ser på kartet, så er det land som er nærmere Norge, enn USA er da.

USA er ganske langt unna egentlig.

Men men, sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Denne posten, skrev jeg i går, da jeg var litt trøtt.

Da jeg våkna i dag, så tenkte jeg, hva søren var det jeg skrev i går.

Så tenkte jeg på dette, at jeg kunne kanskje forklart mer om det her med at Norge er en bananrepublikk, for USA osv.

Da jeg bodde i Oslo, i 15 år, fra 1989 til 2004, så leste jeg jo minst en, gjerne to aviser, hver dag.

I hvertfall hvis det var en fridag, så leste jeg kanskje to aviser.

I hvertfall før jeg fikk internett, i 1996.

Så sånn var det.

Men, i Aftenposten, (som jeg abbonerte på da jeg ble butikksjef, i 1998, og også noen andre år).

Og vel også i nettavisene, og kanskje Dagbladet og VG.

I de avisen, men mest i Aftenposten vel.

Der ble det noen ganger brukt utrykk, som:

- Plutokrati. (At Norge er et Plutokrati, altså vi har et elitestyre, eller rikmannsstyre, og ikke er et demokrati).

- At det noen ganger brukes et utrykk, som heter 'den jødiske verdenskonspirasjonen'.

- Og at Norge er en amerikansk bananrepublikk.

Jeg ble vel regnet for å være en ganske oppegående person, i Norge, og var flink på skolen og sånn.

Og leste som sagt aviser, fra jeg var sånn 9-10 år da.

Og fulgte med på nyheter og debatt-program, på TV, osv.

Men, de tre utrykkene ovenfor, de skjønte jeg aldri noe av.

Hva som var ment med de.

Jeg tenkte litt på det her, da jeg våkna i dag, for en time eller to siden.

Og da hadde jeg det i hue.

At de som bruker de her utrykkene, i avisene osv.

(Hvor de en sjelden gang, kommer opp i dagen, og blir brukt i hvertfall.

Det la jeg merke til, siden jeg leste ganske mye aviser.

Og prøvde å skjønne hva som stod i dem osv.

Og det gjorde jeg stort sett).

Men jeg tror de tre utrykkene der, at Norge er et plutokrati, den jødiske verdenskonspirasjonen og at Norge er en amerikansk bananrepublikk.

De blir brukt, av folk som vet hva som egentlig foregår.

Men de sier ikke dette, i aviskommentarene sine.

Neida.

Det er inneforstått det.

At dette er noe, som bare de som er 'in the know', forstår.

Dette er ikke skrevet for vanlige folk.

Neida.

Dette er avis-kommentarer, som er skrevet for eliten.

Så her sier disse folkene som skriver kommentarer og artikler i avisene.

Når de bruker disse nevnte utrykkene, så sier de A, men ikke B, mener jeg.

Jeg har skrevet om det med plutokrati før.

Det er da at Norge er en New World Order-nasjon.

Og at bare de som er rike, og er i den nye eliten, de får rettighetene sine, fra myndighetene osv.

Og andre, som meg, de blir bare tullet med.

(Se hvordan politiet tullet med meg i bloggpost fra i dag, for eksempel).

Det med den jødiske verdenskonspirasjonen.

Det er det med de tolv familiene, som styrer verden.

Rotschilds og Rockefeller og Bilderberger og det.

(Bilderberger, hvor Jens Stoltenberg og Siv Jensen er med).

Og jeg har også lest at de styrer omtrent alle etterettningsorganisasjoner i verden.

Og jeg tror CIA, må ha noe mafia, som hjelper de, med å tulle med folk osv.

Også i Norge, mistenker jeg.

Og hva er poenget med dette, spørr sikkert folk.

Joda, både dette med New World Order og den jødiske verdenskonspirasjonen.

Det er egentlig det samme.

Begge deler går på at pengemakten skal bestemme.

Se hva disse New World Order-mekanismene, har gjort med Island.

Her har bankene (de som har pengene), øst ut lån, til Gud og hvermann.

Mye mer enn de har råd til å betale.

Så har pengefolkene, finansfyrstene osv.

Som han grekeren, hva han nå heter igjen.

De har fyrt opp økonomien, for å så å la det rase sammen.

Så nå er Island fritt villt.

(Som Norge var på 90-tallet, etter jappetida).

Alt er på billigsalg.

Og damene der, er vel så skuffa over landet sitt, at de heller vil ha noen utlendinger.

Som jeg så det stod i (New World Order-avisen) VG.

Nå er det tid for å få .is.

(Det stod på forsiden, men jeg har artikkelen her i hvertfall, med en mann som ser en annen vei, noe kode?):

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=522017

(At domenene på Island, nå kan kjøpes av utlendinger).

Det kan tolkes som at nå er det tiden for å få seg dot(t) fra Island.

Altså islandsk mus.

Men men.

Så her henger ting sammen, bankene på Island, med sånne pengefolk i finansbransjen, som lager konjunkturer osv.

Alt med målet om å knekke den islandske økonomien.

(Som skjedde med Norge, på begynnelsen av 90-tallet).

For å så rappe de islandske damene, mens de er sure på menna som har rota til økonomien, og menna er deppa og ser en annen vei.

Noe sånt.

Og da kommer vi til dette, hvorfor skriver den samme typen folk, i Aftenposten osv., at Norge er en amerikansk bananrepublikk?

Er det oljen?

Nei, vi selger jo oljen til Europa og alle mulige land og.

Så det er det vel ikke.

Nei den norske bananen er de norske damene, mistenker jeg.

Som drar til USA, og studerer og jobber i Disney World osv.

Og sånne ting.

Og er au-pair, eller 'au-pair', kanskje for en rik forretningsmann osv.

(Som Siri Rognli Olsen, fra Ranheim, sa i 1990, at jeg burde være, for en rik singel dame i New York, f.eks.).

Så her har de nettverk i Norge, som påvirker 'bananene', til å bli horer eller gigoloer da.

Så sånn er det.

Stesøstra mi Christell, hun klagde på New York, husker jeg, at det var som i Europa.

Hun sa det var ikke noe blivende sted, New York.

Jeg vet ikke hva dette følelsesmessige angrepet, fra Christell, mot New York, kan skyldes.

Men jeg lurer på om det kan være noe rart.

Fordi, hun pleier ikke så ofte å være på bølgelengde eller være oppriktig ovenfor meg.

Så her kan det være noe lurings.

Så jeg lurer litt på det om ikke den norske bananen, nok er damene ja.

Og at det henger sammen sånn.

At i det gamle jødiske skriftet Talmud.

Der var det en rase, som ble kallt Ham, som var slaver.

Og det er også snakk om 'the lost tribes of Israel'.

Som for mange tusen år siden, dro nordover.

Så om disse stammene, er de nordiske, eller nørrøne, eller blonde da.

Og at de rikeste i verden.

Sionistene eller Bilderbergerne osv.

At de fortsatt tror på det her da, med Talmud og Ham osv.

At Ham forsatt er jødenes slaver.

Og at Ham, er de norske da.

Eller nordiske.

Det er jo kjent, at mange sier, at jødene styrer USA.

Også et eksempel på at det blir sagt A men ikke B.

(Her er mer om dette):



Jeg skal se om jeg finner en link til det her folkeslag ham-greiene:

Curse of Ham
The references used in this section may be clearer with a different or consistent style of citation, footnoting, or external linking.

The extent of the significance of this passage is debated, but the simplest interpretation considers uncovering the nakedness of his father to be a great taboo, and the inaction of Ham who chose instead to publicize and perhaps make light of the situation, to be what led Noah to curse Ham's youngest son, whereas Ham's brothers were blessed for their attempt to preserve their father's dignity.[citation needed]

The Talmud deduces two possible explanations (attributed to Rab and Rabbi Samuel) for what Ham did to Noah to warrant the curse. (Babylonian Talmud Sanhedrin 70a.) According to one explanation, Ham castrated Noah, while the other says that Ham sodomized Noah. The textual argument for castration is as follows: Since Noah cursed Ham by his fourth son Canaan, Ham must have injured Noah with respect to a fourth son, by emasculating him, thus depriving Noah of the possibility of a fourth son. The argument for sodomization from the text draws an analogy between “and he saw” written in two places in the Bible: With regard to Ham and Noah, it is written, “And Ham the father of Canaan saw the nakedness of his father (Noah)”; while in Genesis 34:2, it is written, “And when Shechem the son of Hamor saw her (Dinah), he took her and lay with her and defiled her.” Thus this speculation deduces that similar abuse must have happened each time that the Bible uses the same language.

This "curse of Canaan" by Noah was likely connected to the conquest of Canaan by Israel. Both the conquest of Canaan and the curse, according to the Book of Jubilees 10:29-34, are attributed, rather, to Canaan's steadfast refusal to join his elder brothers in Ham's allotment beyond the Nile, and instead "squatting" within the inheritance of Shem, on the eastern shores of the Mediterranean, in the region later promised to Abraham.


http://en.wikipedia.org/wiki/Ham,_son_of_Noah

PS 2.

Hun Siri Rognli Olsen, fra Ranheim.

Hun er tydeligvis 'in the know'.

Hun sa til meg en gang, rundt år 2000, eller noe, i leiligheten hennes, i Sannergata, var det vel.

Like ved Akerselva.

'Ser du ikke forskjell på svenske og norske unger'?

Nei, jeg hadde aldri tenkt på det.

Jeg husker ikke hvorfor hun spurte.

Det var ikke sånn jeg dreiv å spekulerte i liksom.

Vi hadde vel vært på byen, og tatt noen øl, mener jeg.

Etter at jeg tilfeldigvis traff henne igjen, etter ti år, eller noe.

Men men.

Så om svenskene ikke er etterkommere av Ham?

Hva vet jeg.

Spørr Siri Rognli Olsen.

Hun utdannet seg som biblotekar, eller noe, ved HiO, for noen år siden.

Så sånn var det.

PS 3.

Nå skal jeg prøve å teste ut den her teorien litt.

I 2005, så dro Margrethe Augestad, og venninna, fra Drammen, meg med, på en fest, hos noen svenske søstre her i Liverpool, som het Liljegren.

Det var Charlotte, Elisabeth og Ellinor Liljegren.

Senere så begynte Charlotte og Elisabeth, å jobbe på Arvato.

Margrethe, og venninna fra Gullskogen.

De var usosiale, mot meg, og prata bare med en brite, som de hadde invitert.

Så da hun Ellinor, dukka opp.

En pen, ung svensk, lyshåret dame.

Som spilte gitar og sånn.

Og var Agnetha, i et Abba-show, som hun og søstra, Elisabeth, som var Annifrid, hadde på puber i Liverpool og Walton osv.

De hadde til og med bil her i Liverpool.

Så de var rimelig etablerte.

Så da begynte jo jeg å prate med hun Ellinor da.

Siden Margrethe og venninna var så usosiale, og uhøflige, vil jeg si.

Men hun Ellinor, var veldig hyggelig.

Men hun søstra, Elisabeth.

En yngre søster, med mørkt hår.

Jeg og hun Ellinor, satt i en sofa.

Og hun søstra Elisabeth, hun dro stuebordet, helt nærme der vi satt.

Og så satt hun seg rett ovenfor meg, veldig nærme.

Så da ble det litt mye Liljegren-søstre for meg.

Når hun ene satt ved siden av meg, og andre satt rett ovenfor meg.

Og jeg drakk også mye, den dagen.

Først i Walton, siden jeg hadde fridag, og siden på festen.

Kanskje 15 øl tilsammen, eller noe.

Så jeg begynte etterhvert å drite meg ut skikkelig i fylla, og tok rundt hun svenske dama da.

Og da ble jo alt ødelagt.

Stemningen osv.

Da hadde vi sitti, i et par timer, og prata.

Noe sånt.

Og det var en jente som het Malin, som var der, og satt U2 musikk, som jeg likte.

Og det var noen briter der, som sa at team-leader jobben, på Arvato, det var veldig lite arbeid.

(Han hadde jobbet som team-leader der).

Og de bestillte mer øl, fra en bil som kom å leverte, om natta.

Jeg vet ikke om det er lov, selv i England.

Ølsalget, eller alkoholsalget, stenger vel klokka 23(?)

Noe sånt.

Men men.

Så dukket det opp en hel gjeng med fler briter der da.

Og de svenske jentene, de 'stivna', og ble usosiale og rare, vil jeg si.

Margrethe og venninna fra Gullskogen (Hege?).

Vet da søren.

De hadde allerede dratt, med deres britiske venn.

(James?).

Det her var vel i oktober/november 2005, eller noe.

Så dro jeg, sånn i 5-6 tida.

Noe sånt.

Så måtte jeg hoppe over porten.

De bodde ikke så langt unna universitetsområdet, her i byen.

Kanskje 10 minutter å gå.

Noe sånt.

5 minutter med taxi fra sentrum.

Noe sånt.

Jeg møtte Margrethe Augestad og venninna, nede i byen.

Vi tok taxi fra bombed out church.

På andre siden av gata.

Jeg var i the off licence der, og kjøpte øl.

Der møtte jeg Tone, fra Trøndelag og Arvato, som lurte på hva vi skulle.

På utsiden av porten, med noe sånn rulle, og sånne greier man kunne spidde seg på.

Der stod det en kar.

Som dro avgårde med taxi, var det vel.

Som så rart på meg.

Mens jeg prøvde det kunsstykket, å hoppe over porten/gjerdet.

Så om dette var noe plott.

For her kunne man enkelt spidde seg både her og der.

Og hvorfor stod han karen der og spionerte?

Vanskelig å si.

Dagen etter, så vekte hun Janine England, som leide et rom i samme hus som meg, i Walton.

Hun vekte meg, og dro meg med på resturant.

Sånn gatekjøkken, eller kro.

Noe sånt.

Og spurte hvem jeg prata med, på festen.

Ble jeg kjent med noen damer der.

Jeg hadde bare sovet et par timer.

Og jeg var ikke sulten, for jeg var så fyllesyk.

Det var på County In, i County Rd, det her.

Noe sånt.

Men nå tenkte jeg på hun lyshårede dama.

Kanskje det var noe plott.

Men kanskje hun ikke var med på det.

Så jeg tenkte jeg skulle sende en melding.

For de hadde også Abba-show på puber i Walton, sa de her svenske damene.

Så jeg fikk mobilnummeret til hun her Ellinor, på festen.

For da kunne jeg gå å se på dem, når de skulle ha Abba-show i Walton, sa de.

Så hun skrev inn mobilnummeret sitt, på mobilen min da, hun Agnetha-dama, eller hva man skal kalle henne.

Så sånn var det.

Men jeg har ikke snakka med henne, eller søstrene hennes, mer enn absolutt nødvendig, på jobb osv.

Hun Elisabeth, sendte meg, i juni 2006, eller noe.

En tegneserie, laget i Windows, om en mann som vrikker på rompa.

Og sendte den til hun Emelie Wallin.

Som mailet den til meg.

Så hun var nok sur på meg.

Hun var så ung hun Elisabeth.

Og pga. dette tullet med porten, da jeg skulle gå hjem fra festen.

Så ville jeg ikke ha noe med henne å gjøre.

Så hun ble kanskje litt arg.

Så sånn var det.

Men søstra er kanskje bedre.

Hun har ikke sent meg noen rumpe-videoer ihvertfall.

Så jeg prøvde å sende henne en melding nå.

Jeg vet ikke om hun har samme mobilen.

Men det nummeret kan jeg ta med, siden jeg ikke får rettighetene mine osv.

Så ta jeg med sånne ting, sånn at folk kan se at jeg ikke tuller, i forbindelse med det jeg skriver.

0776 546 3114, var det.

Men men.

Jeg prøvde å være litt høflig, siden jeg var litt dum, i fylla og prøvde å ta rundt henne osv.

Jeg var nok litt vel full, og søstra satt seg så nærme, og jeg ble litt uglesett av de her Drammen-damene.

Og 15 øl, eller hva det var, er litt mer enn jeg pleier å drikke.

Så jeg prøvde å være høflig i hvertfall.

Så får vi se om det skjer noe:

'Hei det er Erik som var på fest hos dere, for noen år siden. Går det
bra med deg? Sorry hvis jeg ble litt nærgående på den festen. Jeg drakk
nok litt for mye. Beklager det! Erik'.

Så får vi se om hun har samme mobilen enda, og om hun er fornærmet, eller
noe, enda.

Vi får se.

Det blir spennende eller artig å se.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter