Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. november 2008

Link mellom norrøn mytologi og Kabalah(?). (In Norwegian).

Det virker som at det er en link mellom norrøn mytologi, og Kabalah, som vel er fra Babylon, eller noe.

Midtgardsormen, eller 'the world serpent'.

Jeg skal se om jeg finner mer om dette.

PS.

Her er det jeg så denne linken, (jeg har også lest om dette tidligere at disse kabalahistene snakker om 'the world serpent'):





PS 2.

Hva er Kabbalah:

Kabbalah

Kabbalah is an aspect of Jewish mysticism. It consists of a large body of wisdom on the nature of divinity, the creation, the origin and fate of the soul, and the role of human beings. It consists also of meditative, devotional, mystical and magical practices which were taught only to a select few and for this reason Kabbalah is regarded as an esoteric offshoot of Judaism. Knwn aspects of the Kabbalah are the Tree Of Life that describes the Archangels and their place in creation. Furthermore, the Tree of Life provide the wisdom of how it is possible to work with the Archangels in meditation, prayer and healing.


http://www.experiencefestival.com/kabbalah

PS 3.

De har jo forresten et 'tree of life'.

Og det mener jeg norrøn mytologi har og.

PS 4.

Her er mer om det:

Yggdrasil.

Yggdrasil som også går under navnet Verdenstreet er et asketre, og et bilde på verden i norrøn mytologi.

Yggr = Den fryktelige(ett av Odins navn).
Drassil = Hest eller galge.

Yggdrasil når over himmelen, og brer sine greiner ut over hele verden. Treet er alltid grønt , og det kommer dugg fra det ”som faller i daler”.


Yggdrasil har tre røtter:
En hos æsene. Under den finnes Urdarbrønnen, som nornene øser vann fra opp over treet, for at det skal holde seg friskt. Der har gudene sitt domssted.
Den andre finnes hos rimtursene, og under den finnes den vise jotnen Mimes brønn.
Den tredje roten er i Nivlheim, og under den finnes brønnen Hvergelme, og på den roten gnager ormen Nidhogg.


http://www.yggdrasil.no/

PS 5.

I Kabalah, (og vel også Illuminati), så har vi det 'allseende øye', 'the all-seeing eye'.

Kan dette være noe tilsvarende Odin, som jo ofret et øye, for å få visdom?

Hvem vet.

PS 6.

Dem har en ganske kjent orm her og:

Kabbalah - Origin of Jewish mysticism
According to adherents of Kabbalah, the origin of Kabbalah begins with the Tanakh (the Hebrew Bible). When read by a Kabbalist, the Torah's description of the creation in the Book of Genesis reveals mysteries about God's creation of the universe, Adam and Eve, the Garden of Eden, the Tree of Knowledge of Good and Evil and a Tree of Life, the interaction of these creations with the Serpent which leads to disaster when they eat the forbidden fruit, as recorded in Genesis 2 [1].


http://www.experiencefestival.com/a/Kabbalah_-_Origin_of_Jewish_mysticism/id/594308

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter