Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. november 2008

Mer om Pizza Grandiosa og norsk mat osv. (In Norwegian).

Erik R View profile
More options Nov 12, 9:08 pm

Newsgroups: no.alt.mat
From: Erik R
Date: Wed, 12 Nov 2008 13:08:36 -0800 (PST)
Local: Wed, Nov 12 2008 9:08 pm
Subject: Re: Mistanke om at det er noe galt med innholdet i Pizza Grandiosa.
Reply | Reply to author | Forward | Print | Individual message | Show original | Remove | Report this message | Find messages by this author
On Nov 11, 7:52 pm, Tor-Einar Jarnbjo wrote:



- Hide quoted text -
- Show quoted text -

> Erik R schrieb:

> > Men jeg tror det må være et tegn på at noe er galt i landet, hvis folk
> > i Norge blir
> > solgt mat, som ikke godkjennes for salg i Sverige.


> Men hva er det som har fått deg til å tro at Grandiosa Original ikke
> godkjennes for salg i Sverige? Hvis du sammenligner veiledende pris på
> Grandiosa i butikk i Norge og hva det koster å gå ut og spise god,
> nylaget pizza i Sverige, så hadde jeg heller trodd på at til og med
> svenske marketing-folk skjønner at det ikke nytter å selge noe så
> dødstrist som Grandiosa med fortjeneste. Tingen smaker riktignok ikke
> direkte vondt og er sikkert ikke mer usunn enn mye annen ferdigmat, men
> jeg skjønner ikke hvorfor folk heller spiser Grandiosa enn ei skive
> brød, gjerne med ketsjup, ost og kjøttpålegg.


> Tor-Einar



Hei,

jeg har hørt at Grandiosa Original, ble solgt i Sverige tidligere,
frem
til år 2000 ca.


Så jeg lurer på om svenske næringsmiddelsmyndigheter har funnet noe i
Pizza
Grandiosa, som gjorde den uegnet for salg.


Ettersom Pizza Grandiosa er en storselger i Norge og Finland.


I Norge så spiser jo hver nordmann fem Pizza Grandiosa Original i
året.


Og i Finland, så spises det også mye vanlige Grandiosa.


Mens i Sverige, så selges det ikke noe av vanlig Grandiosa, på tross
av at
Orkla har plass i frysediskene, i alle butikkene, på samme måte som i
Norge
og Finland, ettersom jeg har forstått.


Så jeg lurte da på om grunnen til at vanlig Grandiosa ble trukket
tilbake
fra markedet i Sverige, om det var, som nevnt, at svenske
næringsmiddel-
myndigheter fant noe 'snusk' i pizzaen.


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog



Reply Reply to author Forward







You must Sign in before you can post messages.
To post a message you must first join this group.
Please update your nickname on the subscription settings page before posting.
You do not have the permission required to post.



Erik R View profile
More options Nov 12, 9:11 pm

Newsgroups: no.alt.mat
From: Erik R
Date: Wed, 12 Nov 2008 13:11:40 -0800 (PST)
Local: Wed, Nov 12 2008 9:11 pm
Subject: Re: Mistanke om at det er noe galt med innholdet i Pizza Grandiosa.
Reply | Reply to author | Forward | Print | Individual message | Show original | Remove | Report this message | Find messages by this author
On Nov 11, 7:13 pm, "jon-gunnnar" wrote:


> "Erik R" skrev i meldingnews:b7229726-a571-4d39-962e-bdd79e6a7384@w39g2000prb.googlegroups.com...

> > hva kan det komme av i såfall, at svenskene har bedre smak enn
> >nordmenn?


> Vel - de fleste land har bedre smak enn nordmenn ;-) Svenske matbutikker er
> gjennomgående bedre enn norske. Sjekk f.eks. ostedisken, masse
> svenskprodusert god ost. I norge har vi norvegia, samt....


> --
> jgp



Hei,

men hva kan det komme av at det er så dårlig mat i Norge da?


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog


http://groups.google.com/group/no.alt.mat/browse_thread/thread/ba6a67d1f33c4db2#

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter