Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 12. desember 2008

Mer om mat osv. (In Norwegian).



Nå har jeg dårlig døgnrytme for øyeblikket, fant jeg ut.

Så jeg våknet for noen timer siden, og da var det 13 grader i stua her.

Jeg vokste jo opp på 70-tallet, i Norge, på Østlandet, og da var ikke sparing på varme og strøm noe tema, såvidt jeg kan huske.

Sånn er det ikke i England.

Ihvertfall ikke nå for tida.

Her er strøm dyrt, og jeg har bodd i 'shared house' i Walton og i studentleilighet i Sunderland, så jeg har lært om det her.

Og det er at varmeovner, det skal man ikke la stå på i rom man ikke bruker da.

Og det samme også med lys.

Som kanskje folk ikke tenker like mye på i Norge.

Ihvertfall ikke på 70, 80 og 90-tallet.

Men men.

Jeg har heller ikke varmtvann i leiligheten.

Fordi varmtvannsberederen virker ikke.

Jeg har hatt problemer, med at jeg hørte i 2003, i Norge, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

Og jeg har ikke fått rettighetene mine av politiet.

(Jeg vil selvfølgelig vite hva som foregår).

Så jeg har forsøkt å skrive denne bloggen da bl.a., for å prøve å få rettighetene mine.

Men, det tar jo tid, å skrive om alt mulig på blogg, sånn som jeg har gjort.

Så da har jeg ikke hatt så mye tid til å jobbe osv.

Så, jeg har ikke hatt råd til å fikse varmtvannsberederen.

(Men i dusjen, så blir vannet varmet opp elektrisk, uten å gå innom varmvannsberederen, såvidt jeg har forstått, så jeg får dusja ihvertfall.

Men men).

Og på kjøkkenet, så er det bare en vask.



(Det er fordi at vaskemaskinen står under der hvor den andre vasken kunne ha vært, så da ble det bare plass til en vask).

Og det blir jo da utslagsvasken det da.

Så da blir det også uhygenisk synes jeg, og vaske opp i utslagsvasken.

Men men.

Og, når det er 13 grader i leiligheten, og man bare har kaldt vann i springen.

Da er det ikke så fristende å ta oppvasken mener jeg.

Så det blir ofte stående.



Men man må jo ha mat.

Hele systemet stopper jo opp, hvis man ikke spiser og sånn.

Man blir ukonsentrert og sånn da.

Så derfor har jeg kjøpt masse engangsting.

Så slipper jeg problemet med å vaske opp i bare kaldtvann, og i utslagsvasken da.

Det burde vært oppvaskmaskin i den her leiligheten.

Og det er ikke så dyrt i England.

Men jeg har som sagt brukt mye tid på å skrive den bloggen her, og si fra om at myndighetene tuller med meg.

Og at jeg ikke får rettighetene mine.

Så jeg har som sagt ikke så særlig bra råd.

Så jeg har ikke fått kjøpt meg noe oppvaskmaskin eller noe.

Så sånn er det.






Kjøpte jumbo-kongereker på Tesco

Nå spiser jeg mye curry med karbonadedeig og brødskiver med forskjellig kjøttpålegg og sånn, når jeg har råd.

Men, nå fikk jeg arbeidsledighetspenger, her i England, her om dagen.

Så nå tenkte jeg at jeg fikk prøve å kjøpe noe annen mat og.

Jeg spiser en del kylling da.

Men jeg er ikke så glad i fisk.

Men, igår, så hadde de tilbud på jumbo-kongereker, på Tesco.

Halv pris.

To og et halvt pund ca., altså ca. 25 kroner.

Og jeg har jo skrevet så mye om de kongelige osv., på bloggen, (dårlig vits), så da jeg så at kongereker var på tilbud, så kjøpte jeg heller det, enn vanlige reker som jeg først hadde tenkt å kjøpe.

Rekene i England er for det meste ferdig rensa.

Men, ikke i lake, som de ferdige rensa rekene i Norge.

De selges som vanlig kjølevare, omtrent som fiskefileer da.

Noe sånt.

(Men de er ferdig kokt da selvsagt, så det blir som sushi kanskje, bare at rekene er kokt da).

Noe sånt.

Skal jeg se om jeg finner bildene.












De var faktisk ganske gode de rekene.

Som er fra oppdrettsanlegg i tropiske strøk, stod det.

Men men.

Men det ble faktisk litt mye reker.

Det var faktisk nok reker til at de kunne ha vært på 5-6 brødskiver.

For de rekene her, de smakte reker de, i motsetning de vanlige rekene dem selger ferdig skrellet på Tesco, som smaker mest vann kanskje.

Men men.

Det var morsomme reker.

Jeg kan ikke huske å sett sånne på Rimi.

Men det er kanskje jeg som har dårlig hukommelse.

Så det er artig å gå å handle i matbutikker i utlandet.

Det har jeg alltid syntes var artig siden jeg var med på utlandsturer da jeg var guttunge osv., som det vel heter enda, til Jugoslavia og Danmark og Tyskland og alt mulig med både faren min, da jeg flytta til Berger i 3. klasse, og også med muttern og stefaren min, Arne Thormod, i de årene jeg bodde i Larvik.

Så sånn var det.

Så får vi se om jeg finner på noe annet å skrive om her.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Nå har jeg også kjøpt klementiner.

Og jeg har aldri brydd meg om det som noen sier, at man ikke skal kjøpe Jaffa-appelsiner og klementiner osv.

Men nå var Tesco full av Jaffa appelsiner og klementiner, igår.

Men da tok jeg boikott på de.

Så kjøpte jeg klementiner fra Marokko istedet.

Og jeg har jo handla i matbutikker, siden jeg var 9 år, for faren min flytta ned til Haldis.

Så fikk jeg penger av faren min til å kjøpe mat da, 2-3 ganger i uka.

Så da kjøpte jeg noen ganger klementiner også i butikken på Sand.

Selv om jeg for det meste kjøpte godteri og cola og potetgull og tegneserier og sånn da.

Og også VG og Dagbladet pleide jeg å kjøpe ganske ofte, i butikken på Sand der.

Men men.

Men jeg sjekka aldri hvilket land klementinene var fra.

Før nå her igår på Tesco.

Da tok jeg boikott av de israelske klementinene gitt.

Så sånn var det.

Men men.

Vi får se hva som skjer.


Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter