Hei,
ja dette frustrerer meg, for dere har så dårlig kundeservice. Dere har allerede sagt til meg at dette skulle være i orden:
2009/10/12 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>
Hei
Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.
Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen Tine
Og da mener jeg, at hun har sagt det, på vegne av QXL. Så da kan ikke du forrandre det nå.
Dessuten så later du som at du ikke har lest e-posten min, du sier at pengene blir overført tilbake da og da, men jeg har forklart det, at jeg ikke har penger.
Så du later som om du ikke har lest e-posten min, så det er så uhøflig, at jeg får lyst til å kalle deg ting, nesten.
Dessuten så synes jeg disse reglene dine høres merkelige ut, om å få en lapp i posten hvert år, det har ikke E-bay f.eks.
Dette er ikke noen skrøner du dikter opp da?
Med hilsen
Erik Ribsskog
2009/11/18 Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>
Hei Erik !
Vi forstår at dette frustrer deg.
QXL ønsker at auksjonen skal være et sikkert sted å gjøre en
handel. Derfor er det gjort en del forebyggene tiltak . Du registrerte deg i
2004 hos oss og solgte en IPOD . Det er 5 år siden. Alle våre medlemmer som har
vært ikke aktive i løpet av et år må igjennom en ny aktivering . Vi sender da ut
en ny sikkerhetskopde selv om våre bruker har vært igjennom den prosessen før.
Grunnen er at i løpet av en hvis tid så vil adressen og situasjon endre seg .
Du begynner dermed med nye ark og tegnestifter . Innen for Skandinavia så er
det vanlige prosedyrer . Vi sender ut et ny sikkerhetskode hvor våre medlemmer
får sent det pr. brev .
Alle som ligger uten for scandinavia må gå igjennom de
prosedyrene gammel som ny som er nevnt av Anders den 22.10.09. Da du har valgt
og bosette deg utenfor Skandinavia som kommer du inn under denne kategorien.
Depositumet vi bli betalt tilbake når man har oppnådd 15 positive karakterer.
Hvorfor? Årsak-àForebyggende sikkerhetstiltak.
Vennlig hilsen
Erlend Væring
Manager of Costumer Service and Security
Tlf. +4797050304
Skype : tony_soprano8662
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan også du tjene på!
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 11:13
To: Erlend Vaering
Subject: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
Hei,
jeg fikk meg en QXL-konto, i 2004, og jeg solgte en Ipod,
som jeg fant ut at jeg ikke trengte lenger, siden jeg ikke satt så mye på
t-banen til jobben lengre, etter at jeg kutta litt ned på jobbing, på Rimi
Bjørndal, og konsentrerte meg litt mer om studier, på HiO ingeniørutdanningen.
Men da fikk jeg mindre lønn, så da solgte jeg Ipod-en min på QXL, for å spe på
studielånet litt.
Etter dette, så har jeg flyttet til England, og nå hadde jeg tenkt å begyne å
selge ting fra England, på QXL.
Men når jeg forrandrer adressen, så sier dere at jeg ikke
har lov å opprette en konto fra utlandet.
Men, kontoen ble jo opprettet fra Oslo, i 2004.
Så dette lager krøll for meg, for jeg får ikke brukt kontoen, og jeg har ikke
mange tusen jeg kan sette som garanti.
Så jeg mener de ikke har noen forståelse for det, hos
kundeservicen deres, at min konto ikke er opprettet fra utlandet, men den ble
opprettet i Oslo, i 2004.
Da må jeg få lov å fortsette å bruke den kontoen, selv om jeg flytter til
England, mener jeg.
Håper spent på positivt svar, for jeg klar til å begynne å selge mye rart fra
England her, skjønner du, og er arbeidsledig, så jeg har tid til å drive med
det her og, men har ikke noe formue og bruke som garanti, (som egentlig ikke
skulle gjelde for meg, siden kontoen ble opprettet i Norge, mener jeg).
---------- Forwarded message
----------
From: Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>
Date: 2009/11/18
Subject: SV: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei
Det er
selvsagt lov å spørre om.
Det er
Erlend Væring.
Du når
han på erlend@qxl.no
Vibeke
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 18. november 2009 10:48
Til: Vibeke Kittilsen
Emne: Re: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
Hei,
Men hvem er det som er sjefen for kundesenteret, da forresten, hvis det er lov
å spørre?
Hei
Beklager,
men dette er det vårt Kundesenter som håndterer og jeg får derfor ikke gjort
noe.
Ha en fin
dag.
Vibeke
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. november 2009 13:23
Til: Vibeke Kittilsen
Emne: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
Hei,
kan
du som er Community Manager se på det her?
Jeg opprettet en QXL-konto, da jeg bodde i Oslo, i 2004, og solgte en Ipod, på
QXL.
Nå,
så bor jeg i England, og de nekter meg å bruke den QXL-kontoen, siden jeg bor i
utlandet.
Men den kontoen ble jo opprettet da jeg bodde i Norge, så da mener jeg at jeg
har lov å ta med meg den kontoen, når jeg flytter til utlandet.
Han markedsdirektøren deres svarer meg ikke, skjønner du.
----------
Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/6
Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
To: per.terjesen@qxl.no
jeg
kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å
sende en påminnelse om dette.
----------
Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/10/22
Subject: Klage/Fwd: Re: Re:
To: per.terjesen@qxl.no
Hei,
jeg
har pratet med hun Tine hos dere, og hun hjalp meg å finne passordet mitt osv.,
for den kontoen jeg hadde, hos QXL, som jeg brukte for å selge en Ipod osv., da
jeg bodde i Oslo.
Så har jeg flyttet til England, et halvt år, eller et år, etter at jeg
opprettet QXL-kontoen min, i 2003, var vel det.
Og
hun Tine hos dere, hun vet det, at den kontoen min, var registrert med en
Oslo-adresse, (for jeg bodde på St. Hanshaugen).
Så
jeg mener at det ikke blir det samme, som å opprette en konto fra utlandet, og
det mente visst hun Tine og, ettersom jeg forstod det på henne.
Men de gutta deres, de driver og rotter seg sammen vet du, og skal tulle og
lage krøll da.
Dette har pågått i et par uker nå, og nå begynner jeg å bli lei.
Hvordan
kan QXL forvente å bli tatt seriøst, når dere har en gjeng med gutter der, som
oppfører seg som ungdomsskole-elever, og forrandrer det kollegene deres har
avtalt, og kontoen min blir sperret flere ganger, og nye regler diktes opp i
hytt og pine, virker det som.
Hadde
det ikke vært en ide, å ansatt litt mer voksne folk?
De skal kanskje ha litt mer lønn, men de oppfører seg ihvertfall ikke som en
mafia, vil jeg tippe på.
Det
her synes jeg var dårlig reklame for QXL.
Jeg har en blogg jeg skriver på, hvor jeg har mange hundre lesere hver dag, og
jeg skriver der om hva som foregår, så jeg tror ikke at leserene på bloggen min
får så bra intrykk av QXL, sånn som disse gutta holder på, for å si det sånn.
Så
jeg håper dere kan få ryddet opp i dette, før jeg eksploderer her, for de gutta
er virkelig irriterende.
Det er klart for meg, at denne regelen er opprettet for å hindre dansker osv.,
som bare er ute etter å utnytte norske QXL-brukere, fra å handle, før de er
kjent av QXL.
Men det sirkuset her, har jo holdt på i flere uker, og den ene sier det ene, og
den andre sier det andre, det er dårlig behandling av kunder, fra QXL, å holde
på sånn, mener jeg.
Dere
behandler nordmenn som flytter til utlandet, og vil ha med seg QXL-kontoen sin
dårlig, mener jeg.
Nå er det bare snakk om noe sånn isbre-mint osv., som jeg tenkte jeg kunne
prøve å selge på QXL, så det er ikke snakk om noen store beløp.
Og isbre-mint, har blitt sluttet å selges i Norge, så det tror jeg kanskje at
noen av kundene deres ville ha syntes var artig, men det er jo værre enn å
komme seg gjennom et minefelt eller en hengemyr, det å få ordnet noe med QXL,
synes jeg.
Så jeg vil utrykke min skuffelse over det lave nivået på kundeservicen deres,
og håpe at dere kan rydde opp i dette.
Jeg
har jo også sendt deg en e-post tidligere om dette, og det er fortsatt det
samme krøllet som foregår enda, igjen og igjen, så jeg skjønner det hvis folk
mister motet, når de blir tulla med, av kundeservicen deres, for det er
slitsomt når det samme skjer igjen og igjen, så jeg vil nok tro at sånne
'guttunger', eller 'nerder', som dere har der, de kan skade ryktet deres, og
omsetningen, siden nok mange kunder nok bare vil gi opp, før de sender en mail
til noen av lederne, som som de ungdommene holder på.
Hei Erik Ribsskog
Som sagt beklager jeg dette, men slik reglene er må vi gjøre det på denne
måten. Når kontoen din ikke ble bekreftet i Norge kan vi ikke overføre dette
til din engelske adresse/konto.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Anders
Error!
Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.
----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog < eribsskog@gmail.com>
To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 22-10-2009 19:10:04
Subject: Re: Re:
Hei,
dere
kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da
snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.
Min
konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme,
som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.
Nå må dere ta dere sammen!
Dette
er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne
måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos
dere.
Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?
2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>
Hei Erik Ribsskog
Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er
registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av
vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten
karakterer:
If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og
salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.
Account number 5010.05.79844 (50100579844)
IBAN kode:
NO5050100579844 Swift/BIC: DNBANOKKXXX
Your personal KID
number is 59316745
Account holder;
QXL Auksjon Norge A/S
Akersgata 32
0180 Oslo
Bank name and adress;
DnB Nor Aker brygge
0021 OSLO
Please let us know when the money has been transferred so we can send your
activation code in the mail.
The money you deposit will be available to you for selling only untill you
receive at least 15 positive ratings.
If there are serious complaints from your buyers this money will be
"frozen" untill all issues are resolved.
After that we can transfer the money remaining to your bank account if you
want.
Here is a link to Payex: http://payex.com/
I hope this is the info you need to get started.
Please do not hesitate to ask us if you have any questions.
Vi ønsker deg
en fin dag!
Med vennlig hilsen
Anders
Error!
Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.
----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog < eribsskog@gmail.com>
To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 13-10-2009 20:02:16
Subject: Re:
Hei,
nå
fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden
jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver
om.
Er
det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få
egentlig?
Men
takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne
opp i?
Her
er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:
from
|
Error!
Filename not specified.QXL.no <auksjon@qxl.no>
|
|
to
|
Error!
Filename not specified.johncons
<eribsskog@gmail.com>
|
date
|
Error!
Filename not specified.Tue,
Oct 13, 2009 at 4:16 PM
|
subject
|
Error! Filename
not specified.Your
account on QXL.no has been blocked
|
mailed-by
|
Error!
Filename not specified.qxl.no
|
Images from this
sender are always displayed. Don't
display from now on.
|
|
hide details 4:16
PM (2 hours ago)
|
|
Hi
Medlemmer innenfor Skandinavia;
Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt
blokkert av kundesenteret.
Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge
noe selv.
Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss
brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne
blokkeringen umiddelbart.
Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.
|
Hei
Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.
Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Tine
Error!
Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.
Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-295BD7B81664]
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.
Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-645C2AE48289]
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.
Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: 129AA6B7-8891-4C20-8A32-559B4D1311A3]
|
|