Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 18. november 2009

Ringte Marybone Health Center

Nå ringte jeg Marybone Health Center, og pratet med 'Practice Manager' der, Graham Bullen.

For å høre om jeg kunne sende en klage på e-post.

Men jeg måtte visst sende den som vanlig brev.

Men, det jeg kom på, var at Bullen, det er også et ganske vanlig Berger-navn.

For, da Jebsen-familien, startet Berger og Fossekleiva fabrikker, heter de vel, så dukket Bullen-familien opp fra England, for å hjelpe til med veve-maskinene, var det vel.

Og vaktmesteren vår, på Berger skole, han het faktisk Bullen, hvis jeg ikke husker helt feil.

Og, da jeg gikk i 4. klasse, var det vel, så klatra jeg opp fjellet, fra Berger skole, til Øvre.

(For jeg var ikke så kjent på Øvre).

For elevene var redde for vaktmesteren.

Men jeg tenkte jeg kunne lage et intervju med vaktmesteren, siden jeg hadde skoleavis, som valgfag.

For å finne ut hva slags rar skapning, som denne litt morske vaktmesteren, som de andre elvene var redde for, var.

Så sa vaktmesteren, at da måtte jeg dra opp til huset der han bodde, (alene vel, virka det som ihvertfall), på Øvre, på Bergeråsen.

Og så stod han i skolegården, og pekte på huset sitt.

Og jeg hadde jo ikke huska hvilket hus det var, hvis jeg måtte gått rundt fjellet, og mista huset av syne.

Så jeg klatra opp det fjellet, som var like ved skolen, istedet for å gå veien.

(Fjellet var ikke så høyt og bratt da, det gikk akkurat greit å klatre opp).

Så da fant jeg fram til vaktmesteren og hadde intervju da.

Og noen år seinere, så dro vi med Berger IL, til Fossekleiva fabrikken vel, og fikk høre foredrag, om Berger-fabrikkene, og hvor de fortalte om Berger-filmene, Bullen-familien som kom over fra England, og at i gamle dager, så hadde de en svær hoppbakke faktisk, inne i skogen, bak, borte ved slalombakken ved Blindvann der, hvor de hadde en stort arrangement innen skihopp da, som var nesten som NM, eller noe.

Så Bullen-navnet, det er også et kjent Berger-navn, mener jeg, hvis jeg ikke tar mye feil.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er nettsiden til Marybone Health Center, hvor man kan se det, at det ikke er tull det, jeg skriver, at sjefen der heter Bullen, det samme som vaktmesteren på Berger skole het vel, da jeg gikk der, (selv om jeg skjønner at det høres nesten utrolig ut, så er nok det sånn likevel. Tro det eller ei).

(Man kan nesten se at han ligner litt på vaktmesteren, på skolen på Berger, Johnny(?) Bullen, vil jeg si):

vaktemesteren

http://www.merseydoctors.nhs.uk/marybone/practice/admin.htm

PS 2.

Her kan man se at det bor mange Bullen på Berger enda, (så jeg juger ikke altså, hvis det var noen som kanskje trodde det):

bullen berger

http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=bullen+berger

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter