Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. januar 2010

Ringte doktor Næss i Helgeroa

Nå ringte jeg doktor Næss, i Helgeroa.

Jeg fortalte han, at han legen her i England, han sier at den vanligste årsaken, til at folk mangler en bit av øret, det er visst noen har slått dem på øret, og en bit av øret har falt av.

Og ikke frostskade.

Så de kunne ikke skrive noe her i England, om det.

Som Dr. Næss foreslo for meg da.

Så det høres mer og mer rart ut, synes jeg, det han legen her i England sa.

Men men.

Så jeg får kanskje prøve å få tak i en annen lege her i England.

Vi får se.

Dr. Næss, sa at han kunne ikke se det, at han hadde skrevet opp noe, om at jeg hadde frostskade, i journalen, våren 2005.

Og da var det ikke noe vits at han skreiv noe nå, mente han.

(For da telte ikke det så mye, uten noen videre dokumentasjon, mente han).

Jeg sa det, at jeg får prøve å kontakte lag-kamerater osv., fra militæret, for de husker sikkert det her.

Jeg forklarte det at jeg har en sak mot Forsvaret, hvor jeg fikk frostskade, som jeg kryssa om, på et skjema, og jeg fikk en datajobb, som jeg mista etter en dag, uten noe grunn, i forbindelse med et datakurs for noen høyere offiserer, (som ble kalt 'stjernegriser', av noen av de menige, husker jeg).

Så sånn var det.

Jeg fortalte at han legen på Terningmoen ble kalt Dr. Mengele.

(Og hadde ikke skrevet opp, om meg, at jeg hadde fått frostskade, enda jeg gikk til han, og viste fram det, etter vinterøvelsen, i Lillehammer, i februar 1993, var det vel.

Så sånn var det).

Og det syntes ikke Dr. Næss at hørtes så fint ut, (at han ble kalt Mengele, at det nok tyda på at alt ikke var som det burde rundt han, kanskje).

Jeg fortalte det, at jeg hadde jo bodd i en uisolert hytte, på gården til onkel Martin, i 2005, da jeg prata med Dr. Næss.

Så derfor hadde frostskaden min fra militæret blusset opp igjen.

Jeg fortalte Dr. Næss, at hvis man så på et bilde, av øret mitt, så kunne man se det, at det mangla en bit av brusken, øverst på øret.

Så jeg tror ikke at jeg bør søke jobb, på fryselager, f.eks., for etterhvert så ville kanskje hele øret blitt borte.

Og det var ikke noe særlig, det var vel også Dr. Næss enig i.

Dr. Næss visste jo det, at mora mi døde i 1999.

Så han var enig i det, at jeg og søsknene mine, burde fått mora vår sin del, av arven, etter bestemor Ingeborg.

Men jeg fortalte det, at bestemor døde jo i juni.

Noe som Dr. Næss visste godt, for han var legen til bestemor Ingeborg.

Bestemor Ingeborg hadde dødd av underlivskreft som hadde spredd seg veldig raskt, sa Dr. Næss.

Det hørtes ikke så bra ut.

Men jeg fortalte det, at jeg ikke hadde fått noe av arven etter bestemor Ingeborg, enda hun døde for mer enn et halvt år sida.

Og hun eide verdifulle malerier som hadde hengt på et slott i Danmark, osv.

Jeg prata først med hun Gerd, heter hun vel, som jobber på kontoret.

Og hun var visst kona til Dr. Næss, det visste jeg ikke.

Men men.

Så vi ble enige om at jeg fikk prøve å kontakte noen lagkamerater, fra militæret osv., for å prøve å få tak i mer dokumentasjon, om det her, at jeg hadde frostskade i militæret.

For jeg forklarte det, at den siste dagen i militæret, så hadde jeg vært oppriktig, da vi skulle krysse av for om vi fikk skade under førstegangstjenesten.

Siden jeg fikk frostskade.

Så jeg prøvde å ta opp igjen den saken derfra, og komme på bølgelengde med militæret da.

At jeg prøver å ta opp tråden igjen, med Forsvaret, fra da jeg fylte ut det skjemaet, den siste dagen under førstegangstjenesten, i 1993.

Så får vi se om jeg klarer det.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg nevnte også det, at bestemor Ingeborg jo ikke skulle få noen grav, men skulle ha askespredning.

At kirken i Larvik hadde sagt det.

Men hun ville ha askespredning selv, sa Dr. Næss.

Så sånn var det.

Så spurte jeg også Dr. Næss om han var i slekt med rektor Næss, fra Østre Halsen skole, på 70-tallet.

Men det var han ikke, sa han.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Så det mye rart man kan lure på.

For han rektor Næss, fra Østre Halsen skole, han døde jo på 17. mai 1978.

Da jeg gikk i første klasse der.

Så derfor kom jeg på det da.

Så det er mye rart man kan komme på, det er helt sikkert.

For Helgeroa, det er jo nærme Larvik og Østre Halsen da.

Begge de stedene ligger vel faktisk i Larvik kommune nå.

Selv om Helgeroa før vel lå i Brunlanes kommune, og Østre Halsen vel lå i Tjølling kommune.

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter