Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 2. september 2010

Flashback til midten av 90-tallet



PS.

En gang på midten av 90-tallet, så satt jeg og søstra mi, og Monica Lyngstad, fra Røyken, og så på video, hos Ungbo, på Ellingsrudåsen.

Det var min TV og min video vel, som jeg hadde satt ut i stua.

For de soveromma der var ganske små.

På kassetten vi tilfeldigvis så på, så var det noen musikkvideoer, som jeg hadde tatt opp mye før jeg flyttet til Ungbo.

Men så kjøpte jeg meg to nye VHS-videospillere, like godt, (to ganske billige), når den videospilleren, som jeg lånte bort, til Magne Winnem, mens jeg var i militæret, slutta å virke, (for han hadde brukt den så mye, virka det som, mens jeg var i militæret. Så den ga dårlig bilde, etter at jeg fikk den tilbake, av Magne Winnem. Den var som et vrak nærmest, vil jeg si. Så advarsel mot å låne bort ting til han. Men men).

Så kopierte jeg masse videoer etter hverandre da, på en ny kassett.

Og da satt jeg vel og så på musikkvideoer da.

Så dukka søstra mi og Monica Lyngstad opp der.

De var kanskje pussa av rødvin, som de pleide å drikke.

Og tjall da.

Monica Lyngstad, sov over på sofaen, i stua på Ungbo, en gang, og da måtte hu røyke sånn 'natta-hasj', eller hva de kaller det, før hu skulle legge seg.

Så sånn var det.

Men men.

Så så vi på den kassetten.

Og da hadde jeg tatt opp et U2-program, fra svensk TV.

Og de viste bare ca. halve den U2-musikkvideoen ovenfor, 'Gloria'.

Så hele den videoen var ikke på video-kassetten, som vi så på.

Men hun Monica Lyngstad var så glad i den sangen da.

(Hvis det ikke var Cecilie Hyde, som var der.

Det går ann å blande de, for begge dem gikk alltid med svarte klær, for eksempel.

Og begge var i den samme gjengen, (Depeche Mode/Lyche-gjengen), i Drammen.

Selv om søstra mi, hu hadde vel kutta ut Cecilie Hyde, på den her tida, mener jeg.

Så det var nok hu Monica Lyngstad, som det her er om.

Men men).

Så skreik hu Monica Lyngstad ut da.

Og klagde og hylte, fordi jeg ikke hadde tatt opp hele den U2 musikkvideoen da.

Men det her var jo musikk jeg tok opp mange år tidligere.

(Mens jeg bodde på Abildsø, var det vel.

For det var vel ikke helt tilbake til da jeg bodde på Bergeråsen?

Hm.

Eller var den Utah Saints-videoen f.eks., fra da jeg bodde på Bergeråsen tro.

Hm.

Vi får se).

Før jeg hadde jobba på OBS Triaden i Lørenskog, og før jeg hadde vært i militæret i Elverum osv.

Så jeg syntes bare at hu der Monica Lyngstad, var ganske dum og litt plagsom.

Så jeg gadd ikke å si noe i det hele tatt.

Men jeg kom på det her da, når jeg tilfeldigvis så at den U2-videoen, var på YouTube nå, mens jeg egentlig så gjennom noen Coldplay-videoer, (med noen sanger, som jeg pleide å høre på, da jeg studerte i Sunderland, osv).

Men men.

Bare noe jeg tilfeldigvis kom på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og nå kom jeg på noe mer og.

Og det var at Monica Lyngstad, hu var ikke så snill, når hu var på besøk hos søstra mi, på Ellingsrudåsen.

Vi tre gikk ned til Torgbua.

Og der stjal Monica Lyngstad, en gauda-ost, var det vel.

Norvegia-ost, da sikkert, til 30-40 kroner sikkert.

Det er greit at det var dyrt der, på Torgbua.

Men da kunne dem kanskje heller ha gått på Prix eller Rema da.

Istedet for å stjæle.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så en advarsel for hu Monica Lyngstad.

Ihvertfall hvis dere har hvit-ost, (som mora mi kalte det), i kjøleskapet.

Så sånn er nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter