Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. desember 2012

Fler e-poster fra Philip Gabrielsen

Noname 251   Noname 252   Noname 253   Noname 254   Noname 255   Noname 256   Noname 257   Noname 258   Noname 259   Noname 260   Noname 261   Noname 262   Noname 263   Noname 264   Noname 265   Noname 266   Noname 267   Noname 268   Noname 269   Noname 270   Noname 271   Noname 272   Noname 273   Noname 274   Noname 275   Noname 276   Noname 277   Noname 278   Noname 279   Noname 280   Noname 281   Noname 282   Noname 283   Noname 284   Noname 285   Noname 286   Noname 287   Noname 288   Noname 289   Noname 290   Noname 291   Noname 292   Noname 293   Noname 294   Noname 295   Noname 296   Noname 297   Noname 298   Noname 299   Noname 300

PS.

Linkene ovenfor åpnes i et eget vindu.

PS 2.

Etter å ha lest 'dagens bolke' med 'Philip Gabrielsen e-poster', så må jeg vel si det, at det som var mest spesielt.

Det var de e-postene, om giftmorderen Terje Wiik, som driver og endrer på Wikipedia-artikkelen, om sitt eget mord.

Det der kunne man vel nesten ha laget en film om.

En thriller-film kanskje, (som det vel heter).

Hvem vet.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Man kan også se det.

At Wikipedianerne, (som de vel blir kalt).

De skriver det, at å referere til en blogg.

Det blir som noe annet, enn å referere til for eksempel en bok eller en avis.

Siden at en bloggpost kan endres, da.

Jeg studerte jo ved University of Sunderland, studieåret 2004/05.

(Selv om jeg måtte avbryte studiene der, før tiden.

Noe som jeg skal skrive mer om, i Min Bok 6, hadde jeg tenkt meg).

Og der, så hadde jeg et fag, som het 'Final Year Project'.

(Jeg gikk det siste året, på en Bachelor i Computing, ved Faculty of Applied Sciences.

Så dette var ganske 'heavy-e' greier, da).

Og der, så lærte vi, (i begynnelsen av faget), om 'research' og 'referencing', da.

(Eller rettere sagt, jeg lærte det.

For dette var vel bare som en oppsummering, for de britiske studentene der, tror jeg.

For de hadde vel antagelig lært om dette, iløpet av de to første studieårene.

(Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

Mens man på HiO IU, ikke lærte noe om hverken forskning eller referering, vel.

Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og når det gjaldt referanser.

Så skulle de være 'Oxford', (mener jeg at de sa).

(Noe sånt).

Og i dette faget, (som var ledet av en professor, (eller noe), ved navn Peter White vel), så var de også skeptiske til å referere til noe som var på nettet, (husker jeg).

Men de utelukket vel ikke helt å gjøre det.

Ihvertfall så var det sånn, at i det referanse-systemet, som vi lærte å bruke.

(Som vel het Oxford.

Etter universitetet, må det vel være.

Hvis jeg ikke husker helt feil, da).

Så ble det forklart om, hvordan man skulle referere, til noe som var på nettet, da.

Og det viktige da, (husker jeg), det var at når man linket til en nettside, så måtte man ta med hvilken dato, (og vel muligens også hvilket klokkeslett), som man hadde lest denne nettsiden, da.

Og da ble det liksom som en gyldig referanse, da.

(Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Og det er vel også mulig, at andre lands Wiki-er, vet mer om hvordan dette er riktig å gjøre, (for å si det sånn).

Så norske Wikipedianere, de burde kanskje komme seg litt mer ut av 'andedammen' sin.

(Tenker jeg nå, etter å ha lest dagens e-poster).

Og kanskje prate med Wikipedianere, fra andre land, om hvordan dem gjør ditt og datt der, da.

(Tenkte jeg ihvertfall nå, etter å ha lest gjennom de her e-postene).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om Oxford Referencing Style:

internet article oxford

http://www.deakin.edu.au/current-students/study-support/study-skills/handouts/oxford-docnote.php

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter