Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. desember 2012

Jeg sendte en ny e-post til den norske ambassaden i London






Gmail - Pass-avtale/Fwd: Update/Fwd: Oppdatering/Fwd: update








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Pass-avtale/Fwd: Update/Fwd: Oppdatering/Fwd: update










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Dec 12, 2012 at 2:16 AM





To:
"emb.london" <emb.london@mfa.no>


Cc:
post@mfa.no







Hei,

jeg tror jeg dropper den pass-avtalen i januar, hvis det er greit.

For jeg har ikke så mye penger.

Og jeg tror dette firmaet var sært, siden de ikke var fornøyd med førerkort og fødselsattest, som ID, for meg.


Kan det ha vært et identitetstyveri-angrep?

Det var to militær-aktige politifolk her, på søndag, for en drøy uke siden.

Kan det ha vært et bortføringsforsøk i forbindelse med denne jobben, i Dorset?


Min ste-kusine, (Andrea Ingebrigtsen), har flytta til Dorset, uten at noen har sagt fra, til meg.

Og hun har en pensjonert bestefar i norsk etteretning.

Var denne jobben del av et slags bortføringsforsøk, lurer jeg.


Han jeg prata med i Bournmouth het Lars, mener jeg på huske, og han ville såvidt oppgi navnet sitt.

(Når de skulle sjekke at jeg prata norsk).

Så jeg lurer på om det var noe slags ugler i mosen her da.


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Wed, Dec 12, 2012 at 1:52 AM
Subject: Re: Update/Fwd: Oppdatering/Fwd: update
To: Steven Moore <steven@recruitmentdirect.net>
Cc: "emb.london" <emb.london@mfa.no>, post@mfa.no


Hi,

I'm having second thoughts on this job now.

I didn't like it the way you called me some minutes after sending me an e-mail, if I hadn't answered it right away.


You should give people more time before reminding them, I think.

I understand that you've had war-like situations in Northern Ireland, but I'm from Norway which is more sivilised, I think.

So I didn't like it that you acted almost militant, I think.

I also think it was silly that your relocation package was reimbursed.

Because it's when you are moving you need the extra money, and not later.

And I didn't like it that you wanted me to buy stuff at Argos to speak on Skype, instead of just taking normal phone-calls.

So I've decided I don't want any more to do with your company.



Erik Ribsskog



On Thu, Nov 22, 2012 at 9:57 AM, Steven Moore <steven@recruitmentdirect.net> wrote:

Ok thanks Erik

Regards

Steven

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 22 November 2012 09:54

To: Steven Moore
Cc: emb.london
Subject: Update/Fwd: Oppdatering/Fwd: update

Hi Mr. Moore,

I called the Embassy in London now, and the earliest appointment I could get for delivering a new passport-application was 17/1.

The Embassy is a bit formal, I think.

So I'm going to update you more about this, when I've been to the Embassy.


(Because then they have to send the passport to the Consulate in Liverpool.

And that's also going to take a bit of time, so I have to check up that, on 17/1, how long time this is going to take).


Sorry about the problems with this!

Best regards,

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: London konsulat <London.konsulat@mfa.no>
Date: Thu, Nov 22, 2012 at 9:07 AM
Subject: RE: Oppdatering/Fwd: update
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei,
Du må ringe for å bestille en avtale på tlf. 020 7591 5500.
Mvh

Konsulatavdelingen

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 22. november 2012 03:00
T
o: London konsulatCc: Steven Moore
Subject: Re: Oppdatering/Fwd: update
Hei,
takk for deres svar!

Er det greit hvis jeg drar dit i morgen og leverer søknaden?
Eller må jeg ringe?


(Jeg har bare en kontantkort-mobil, og jeg har ikke så mye ringetid på den nå, så jeg må kjøpe mer ringetid).

Hvor lang tid tar det vanligvis fra man leverer søknad om pass, til man kan hente dette passet, på konsulatet i Liverpool?

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

On Wed, Nov 21, 2012 at 3:18 PM, London konsulat <London.konsulat@mfa.no> wrote:
Hei,
Samme regler gjelder fortsatt: http://www.norway.org.uk/Norsk/konsulaer/maskinlesbar/

Mvh

Konsulatavdelingen

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 21. november 2012 14:45

To: Royal Norwegian Embassy in London
Cc: Steven Moore
Subject: Oppdatering/Fwd: update

Hei,
jeg så hva dere skrev i 2010 nå.


Men før 2010 så kunne man få pass fra konsulatene.

Hvordan er det nå for tiden?
Mvh.

Erik Ribsskog
PS.

Her er deres svar fra 2010:

Hei,
Du må nok komme til ambassaden i London for å bestille pass, men vi kan sende det ferdige passet til konsulatet i Liverpool.

Du må bestille time for å bestille pass. Dette kan du gjøre ved å ringe 020 7591 5500 mellom 09.00-16.00 mandag-fredag.

Du kan melde det gamle passet tapt når du kommer til ambassaden.

Med vennlig hilsen
Konsulatseksjonen
Kgl.norsk ambassade, London


From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, November 01, 2010 6:15 PM
To: Royal Norwegian Embassy in London
Subject: Bestilling av pass


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, Nov 21, 2012 at 2:39 PM
Subject: Re: update
To: Steven Moore <steven@recruitmentdirect.net>
Cc: "emb.london" <emb.london@mfa.no>


Ok,
I send this e-mail as a reminder to the Embassy then.


So perhaps they'll have a look at it.

Thanks very much for the reply!

Best regards,


Erik Ribsskog
On Wed, Nov 21, 2012 at 2:33 PM, Steven Moore <steven@recruitmentdirect.net> wrote:
Hi Erik
No it’s a website which gives general information about what is required before someone works etc – your details have not been checked anywhere by us or the client.

It is necessary for all candidates to show EU card or passport copy before being offered a role

Regards

Steven

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 21 November 2012 14:30
To: Steven Moore
Subject: Re: update
Hi again Steven,
I was just wondering.



You write that you have checked the Directgov-website.

Do you mean that I'm not registered there?

I got a letter from HM Revenue and Customs about that I should contact them when I got a new job, a few years ago, and that I didn't have to deliver my tax-return in the mean-time.


Is this what couses the problem you think?

Is that why I have to get the passport to get the job?

Thanks in advance for any help with this!

Best regards,

Erik Ribsskog

On Wed, Nov 21, 2012 at 11:25 AM, Steven Moore <steven@recruitmentdirect.net> wrote:
Hi Erik

Ok thanks

Regards
Steven

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 21 November 2012 11:25
To: Steven Moore
Cc: emb.london
Subject: Re: update
Hi,
ok, I'll update you as soon as I've gotten it sorted with the passport.



I already have a National Insurance Number, (from 2005, if I remember it right).

But I'll send a copy e-mail to the Embassy in London, and I'll update as soon as I get any progress on that problem.

Best regards,

Erik Ribsskog

On Wed, Nov 21, 2012 at 11:03 AM, Steven Moore <steven@recruitmentdirect.net> wrote:
Hi Erik

We have checked on the Direct gov website

Unfortunately the potential company can’t accept a Norwegian birth certificate, it has to be a passport.

Please let me know when you have received the new passport


Regards
Steven Moore

Recruitment Direct
Direct Dial :00442895 810882

Switchboard: 00442890 517023
Skype: steven.moore751
















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter