Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. mars 2013

Jeg sendte en e-post til Ombudsmannen for Forsvaret






Gmail - Oppdatering/Fwd: [Kontakt oss] Problemer under førstegangstjenesten, mm.








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Oppdatering/Fwd: [Kontakt oss] Problemer under førstegangstjenesten, mm.










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Mon, Mar 18, 2013 at 10:12 AM





To:
off@off.mil.no







Hei,

det var også at lagfører Bricen kasta en skistav, i hodet mitt, rett etter at jeg kom på lag 2.

Og en gang, da jeg som reserve, var avgitt, til lag 3, så holdt jeg på å fryse ihjel, for jeg ble satt til å holde vakt, enda jeg hadde vært på en rar patrulje, med sersjant Johansen, som gikk seg bort, i strømgata, på Terningmoen.


Jeg har skrevet om alt som skjedde, under førstegangstjenesten, i en bok jeg har kalt 'Min Bok 3', som er på CreateSpace og Amazon, forresten.

Bare noe mer jeg kom på.


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/3/18
Subject: Re: [Kontakt oss] Problemer under førstegangstjenesten, mm.
To: Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>


Hei,

ja, dette gjelder jo flere problemer.


Jeg fikk en frostskade på øret, som min mor ble lei seg for, da jeg var i Geværkompaniet.

(Da vi var på vinterøvelse, på fjellet, ved Lillehammer).


Jeg har prøvd å få bekreftelse, på skade på øret, fra en lege, her i England.

Men han sa at i England, så skyldtes sånne øreskader mye, at man hadde vært i slåsskamp.

Dette var en kinesisk lege, hos Marybone Health Centre.


Jeg fikk også en datajobb, under Førstegangstjenesten, på Terningmoen.

Her fikk jeg sparken etter en dag, siden en annen i troppen, som var ikke-stridende, måtte få jobben min, siden jeg var stridende.


Noe sånt.

Dette syntes jeg også at var dårlig.

Jeg har sendt om dette til Vernepliktsverket tidligere.

Og har sendt de bilde av øret mitt.


Og jeg har også vært hos legen på Terningmoen, (en vi kalte 'Mengele'), om denne frostskaden.

Men han ga meg bare en salve, som Odd Sundheim, på laget, sa at ville gjøre frostskaden værre.

Så jeg hørte ikke mer på han Mengele, for jeg ville jo ikke miste hele øret, for å si det sånn.

Jeg krysset også av, på et skjema, på dimmedagen.

(Et skjema vi måtte levere til kantine-dama hos Statens Kantiner.


At jeg hadde fått skade, (jeg mente altså frostskaden), under førstegangstjenesten.

Jeg hadde en kamerat, da jeg bodde i Norge, (Magne Winnem), om var hovedtillitsvalgt, da han var i militæret.


Men han har vært så opptatt med sitt, i alle år, (må man vel si).

Så jeg har ikke fått noen råd av han, om hvordan jeg skal få erstatning for denne frostskaden og denne usaklige oppsigelsen.


Så jeg håper jeg får noen penger i erstatning.

For alle tingene mine ligger hos City Self Storage, som jeg skylder penger.

(HV-ting, og ting jeg fikk av min mormor som var etter dansk adel).

For jeg overhørte i 2003, på Rimi Bjørndal, hvor jeg jobbet, at jeg var forfulgt, av 'mafian', (som politiet ikke vil forklare hvem er).

Så jeg har flyktet til England, i 2004.


Igjen takk for e-post.

Si fra hvis jeg skal sende noen av e-postene jeg har sendt til Vernepliktsverket.

Mvh.

Erik Ribsskog




2013/3/18 Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>

God morgen,

Du kan sende melding til:

off@off.mil.no



Med vennlig hilsen
Ombudsmannen for Forsvaret

Bjørn A. Gahre
Direktør
Tel: 23 35 64 70 / 92 22 98 08
Mil: 510 5683

-----Opprinnelig melding-----
Fra: off@off.mil.no [mailto:off@off.mil.no] På vegne av eribsskog@gmail.com
Sendt: 15. mars 2013 15:00
Til: Ombudsmannen for Forsvaret
Emne: [Kontakt oss] Problemer under førstegangstjenesten, mm.

Erik Ribsskog har sendt en melding via kontaktskjema på http://www.ombudsmann.no/contact.

Hei,

jeg leste om Sivilombudsmannen, på Wikipedia, og så at det er en egen ombudsmann, for Forsvaret.

Jeg har sendt om mye problemer under førstegangstjenesten, til Vernepliktsverket.

Har dere en e-post-adresse, så jeg kan sende om dette til dere?

Mvh.

Erik Ribsskog












Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter