Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. mars 2013

Min Bok 5 - Kapittel 180: Mer fra festene hos mora til David Hjort, med mere

Det var også sånn, at etter at David Hjort, fikk høre, at jeg hadde prøvd hasj.

Så begynte han å røyke hasj, på fester, hjemme hos mora si, (i Langgata), på Grünerløkka.

Jeg husker spesielt en gang, da David Hjort og Linn Korneliussen.

Og også Roger fra Sagene vel.

Og også muligens Bjørn Erik fra Elkjøp Storo.

Og meg, da.

Vi satt, inne på rommet til David Hjort og Linn Korneliussen, (må det vel ha vært), og røyka hasj, da.

For da ble det sånn, at jeg liksom ble med på dette, for å være sosial liksom, da.

(For David Hjort, han kalte meg jo ting, som 'overkonstabel Cons', osv.

Så jeg ville vel ikke det, at de her folka, skulle tro, at jeg var en sivilpurk, (eller noe sånt), da.

For da hadde det kanskje blitt vanskelig, for meg, å fått noe særlig gjort, på jobben.

Hvis noen hadde begynt å sladre om, at jeg var noe sånt, mener jeg).

Og etter denne 'hasj-røykings-seansen', så husker jeg det, at Linn Korneliussen, hu klagde på meg.

For jeg hadde visst begynt å prate om, noe greier, i hasj-rus, da.

Noe om vi hadde klart å slå oss ut gjennom døra, til det her rommet, (som vel var låst), hvis et eller annet hadde hendt, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det er også mulig, at jeg prøvde hasj, enda en gang, hos David Hjort og dem.

(For å være sosial, når de andre skulle røyke, da).

Men jeg tror ikke at dette kan ha vært snakk om mer enn et par ganger, at dette skjedde.

Etterhvert, så sa jeg bare til folk som David Hjort og Glenn Hesler, osv.

At jeg fikk nok rus, av alkohol og sigaretter, da.

Etter at jeg hadde funnet ut det, at hasj ikke hadde noe særlig effekt på meg, uansett.

(Sånn som jeg skjønte det selv, ihvertfall).

Så jeg skjønte ikke helt poenget, med å røykte hasj, hvis skal jeg være ærlig.

Og jeg ble lei av masinga, fra Glenn Hesler, om at jeg skulle be søstra mi Pia, om å få tak i mer hasj, for han, da.

For Glenn Hesler, han ba meg, cirka 5-6 ganger, (eller noe sånt), om å få tak i fem gram hasj, for han, (gjennom søstra mi), da.

Og dette gjorde meg lei, av hasj, da.

Og til slutt, så spurte jeg bare Glenn Hesler, om han ikke heller kunne ta kontakt med søstra mi selv, når han ønsket å kjøpe seg denne hasjen, da.

For jeg hadde funnet ut det, at det var best, å holde seg til lovlige rusmidler da, som alkohol og sigaretter.

Og at dette holdt for meg, liksom.

Og stimulanser, som sigaretter og alkohol, det var jo dessuten mye enklere å få tak, enn hasj, da.

For hvis man skulle røyke hasj, så måtte man jo ha kontakt med masse lugubre personer liksom, da.

Selv om dette var søstera mi, for det meste, (når det gjaldt meg), da.

Og jeg ble også stressa, av det å finne gjemmesteder, i leiligheten min, for å ha hasjen i, da.

Så etterhvert, så orka jeg ikke det, å stresse, med å røyke hasj, da.

For å si det sånn.

Og jeg lærte jo aldri engang å lage jointer.

Så det at jeg røyka hasj, det var bare at jeg prøve hasj, vil jeg si.

Siden jeg var nysgjerrig, på hvordan hasj var, da.

Siden noen på irc, jo hadde sagt til meg det, at hasj var mindre skadelig, enn alkohol.

Og jeg var kanskje litt lei av å bli skikkelig fyllesyk da, (som jeg noen ganger ble), på søndagene.

Og jeg hadde jo lest det, i Aftenposten, (må det vel ha vært), at det ikke lenger var straffbart, å bruke hasj, i land som Tyskland og England, var det vel.

Og det var vel noe lignende i Norge og, mener jeg å huske.

Det har jo vært protesttog, for at hasj skal være lov å bruke, i Oslo, mange ganger.

Hvis jeg ikke tar helt feil.

Så å bruke hasj, det ble vel ikke sett på som så alvorlig, rundt årtusenskiftet, da.

Det ble vel ikke sett på som noe særlig kult heller, tror jeg.

For hvis man skulle være kul, på den tida, så brukte man vel ecstacy, tror jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg jo hadde som tradisjon, å ferie jul, hos søstera mi Pia, i Tromsøgata.

Fra og med jula 1996, vel.

Og til og med jula 2003, da.

(For jeg flytta jo til Sunderland, høsten 2004).

Og der, så pleide sjelden Pia sin samboer Negib, (fra Etiopia), å være, når Pia, hennes sønn Daniel og jeg, feiret jul, da.

(Dette kan vel ha vært fordi at Negib er muslim, og ikke liker julefeiring.

Hva vet jeg).

Men en gang, som jeg feira jul, hos søstera mi Pia.

Så gikk Daniel, å la seg, ganske tidlig, da.

(For han var jo var født, i 1995.

Så han var jo fortsatt bare liten negergutt, (eller hva man skal si), på den tida, som jeg bodde, i Norge, da).

Og etter at Daniel hadde lagt seg.

(Og før Negib, hadde kommet hjem, fra et besøk hos sine kamerater, eller hvor han var).

En julaften, rundt årtusenskiftet, da.

Så fant Pia fram en hasjklump, som hu lagde en joint av da, (husker jeg).

(Noe sånt).

Og så røyka vi hasj da, som en slags rocka julefeiring, (må man vel si).

Og jeg pleide jo å være litt nedfor i jula, (må man vel si).

Siden det vel minte meg om oppveksten min, som jeg tilbragte mye aleine, da.

(Siden faren min bodde nede hos Haldis, mener jeg).

Så da Pia ville røyke hasj, så sa vel ikke jeg noe imot det.

Men jeg ble med på det, for å være sosial liksom, da.

Siden Pia jo har fødselsdag, på første juledag.

Og siden jeg jo, som butikksjef, hadde fri, både første og andre juledag.

Så det var ikke noe fare, for at dette skulle gå ut over jobben min uansett, liksom.

(Siden jeg jo da hadde et par fridager, å komme meg på, før jeg måtte tilbake på jobben min, som butikksjef , da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter