Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 25. juni 2013

Mer fra Facebook

Du veit du er fra Drammen når du husker Lekter'n.. :-)
  • 12 personer liker dette.
  • Magnus Jagland Kjeldsen Du veit du er fra drammen. Når du syns det var stas og feire nyttår på jalsperg krysse
  • Magnus Jagland Kjeldsen Hsr noen bilder av msmna som ung
  • Erik Ribsskog Jeg hadde en slags kamerat i Drammen, som het Roger fra Fjell.

    Og det var fordi at da jeg gikk andre året, på handel og kontor, på Sande videregående, (skoleåret 1987/88).

    Så tok jeg kjøretimer på Strømsø.

    Og jeg pleide å gå på tivoli, (som var holdt til der i mange måneder, det året), på Strømsø, etter kjøretimene.

    For å spille kjørespillet Out Run og for å skyte med luftgevær, (for jeg bodde på Berger, og hadde hatt både luftpistol og luftgevær, tidligere i tenårene).

    Og når jeg skøyt med luftgevær, så begynte en kraftig kar, (på min alder), med lys piggsveis, å prate med meg.

    Og det var han Roger fra Fjell, da.

    Og vi sjekka noen tenåringsjenter der, osv.

    (For vi ga dem premiene, (noen falske blomster vel), som vi vant, på tivoli, da).

    Og han Roger jobba som maler, da.

    Og jeg festa en del med han, skoleåret etter, for da gikk jeg på samarbeidsavtalen, mellom Buskerud og Vestfold, på datalinja, på Gjerdes videregående.

    Og året etter det igjen, så studerte jeg, på NHI, i Oslo.

    Og sommeren etter det studieåret, (det vil si sommeren 1990).

    Så hadde tremenningen min, (fra Lørenskog), Øystein Andersen og jeg, vært i England, (hvor vi var på språkreise, et par år tidligere), på ferie, hos vår tidligere vertsfamilie.

    Og jeg skulle til farmora mi Ågot, på Sand, for å bo der noen uker, i sommerferien.

    For jeg skulle leie av min halvbror Axel Thomassen og dem, på Furuset, i Oslo, fra høsten 1990.

    Og jeg hadde flytta ut av studendhybelen min, på Abildsø, i juni, for å få råd til å dra på England-ferie, osv.

    Og da jeg gikk av toget, fra Lørenskog, (som akkurat på den her tida, hadde blitt malt som Sesam stasjon, så jeg skjønte jo ingenting, når jeg gikk på toget).

    Og så skulle jeg gå til varemagasinet Lyche, eller over bybrua, (eller noe).

    Og da kjente han Roger fra Fjell meg igjen.

    For han satt på Lektern da, sammen med et par kamerater.

    Så jeg ble med dem, på fest, på Fjell, da.

    Og dro til farmora mi en dag forsinka.

    Men jeg kunne vel komme og gå, omtrent som jeg ville, hos farmora mi.

    (For jeg bodde hos faren min, og mora mi bodde i Larvik, så farmora mi sitt hus, var nesten mitt barndomshjem, siden jeg pleide å spise middag der etter skolen osv., på første halvdel av 80-tallet).

    Så farmora mi venta meg ikke, da.

    Så derfor så kunne jeg nesten ikke si nei, til å være med på fest, på Fjell.

    Hva heter han Roger fra Fjell til etternavn igjen?

    Han bodde i cirka tiende etasje, (eller noe sånt), i en høy blokk, på Fjell.

    Og hadde en kamerat, som gikk på årstrinnet under meg, på Gjerde vel.

    Og hadde ei dame som bodde i etasjen under, vel.

    Og han brukte 'high hair' hårgele, husker jeg, at han sa.

    Og han pleide å chatte med orginaler, på Dickens osv., vel.

    Og han jobba som maler, vel.

    Og vi pleide å spille dart, noen ganger, på en pub borte ved Gjerde der, (ovenfor Drammensbadet), husker jeg.

    Er det noen som veit hvem Roger fra Fjell, som jeg mener, da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Roger Berg Du husker jaggu mye rart jeg har glemt for mange år siden du Erik Ribsskog, som f.eks hårgeleen min (og high hair hadde jeg vel ikke akkurat men forfengelig som man er så måtte det styles) Og sjuende etasje i en blokk kan nok oppleves som høyt for en som bodde i rekkehus på Berger, maler ble jeg heller ikke takket være byggebransjen gikk på rævva... Tror jeg har bilde av deg på verandaen dagen etter denna festen hvor du skulle til farmora di
  • Erik Ribsskog Det hadde vært kult om du fikk scanna det bildet da Roger.

    (Selv om det ikke er noe stress, da).

    Huska ikke etternavnet ditt.


    Jeg har vært arbeidsledig i England, i mange år.

    Så jeg har ikke hatt så mye annet å drive med, enn å skrive memoarer, osv.

    Så derfor jeg husker så mye rart, fra da jeg bodde i Norge.

    Overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', da jeg jobba, på Rimi Bjørndal, i 2003.

    Så jeg har flykta til England da, (for å si det sånn).

    Enda jeg bare har jobba som butikkleder, (blant annet til sammen fire år som butikksjef, på Rimi Lambertseter, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus, fra 1998 til 2002).

    Har også fått en høgskolekandidat-grad i IT, fra HiO.

    Og måtte være i Geværkompaniet, (infanteriet), og støtteområdet i HV, seinere når jeg bodde i Oslo, (etter den festen din).

    Så det er mye rart.

    Har arva en del av et hus i Holmsbu, etter min grandonkel, (som min far ikke ville eie), som jeg ikke får solgt, (for det er vanskelig fra England), så jeg eier litt av eiendommen Bergstø, i Støa, i Holmsbu, hvis du mangler sted å dra på sommerferie.

    Det er mulig min grandonkel Idar Sandersen bor der enda, (hvis han lever enda).

    Men jeg får ikke noe ut av det, ihvertfall.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Roger Berg:

    Jeg har bodd i blokk selv, (da jeg bodde hos mora mi i Larvik), i Skreppestad-blokkene, på 70-tallet, (i en del måneder), mens vi pussa opp huset der vi bodde, (en vertikalt-delt tomannsbolig, i Mellomhagen på Østre Halsen).

    Og har også b
    odd flere andre steder i Larvik-området, (for mora mi flytta en del rundt der).

    Jeg kom jo rett fra ferie i Brighton, da jeg var på den festen din, (sommeren 1990).

    Hadde vært mye på språkreise, i England.

    En gang betalte min far helgetur til Paris, så hadde jo vært i Eifeltårnet, sommeren 1985.

    Så jeg hadde jo vært i høye bygninger før.

    Men hadde hørt mye dritt om Fjell, (at det var så mange pakkiser der osv.), så jeg var kanskje litt nervøs pga. at Fjell hadde dårlig rykte, på Berger osv., da.

    Det var jo en kamerat av meg, fra Larvik, (Frode Kølner), som ødela den 18 års-festen min, som du og fire kamerater dro på.

    På Bergeråsen, sommeren 1988.

    Så det er ikke sånn at jeg bare har bodd i det vertikaltdelte huset, på Bergeråsen, hele livet.

    Hvis du trodde det.

    Men vi kjenner jo ikke hverandre så bra, da.

    Du kontakta meg når jeg skøyt med luftgevær, på tivoli, på Strømsø, (etter en kjøretime).

    Noen i klassen, solgte meg et luftgevær, mens jeg gikk på ungdomsskolen.

    Fikk bruk for skyteferdighetene mine i infanteriet, og kom med som en av fem beste skyttere i infanteritropp, til garnisjonsmesterskapet i skyting, på Terningmoen, høsten 1992.

    Og fikk også masse skytemerker osv., i Geværkompaniet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Roger Berg:

    Jeg var bare 5-6 år gammel, da vi bodde, i Skreppestad-blokkene, (i Larvik).

    Men jeg dreiv ikke å kasta (the Kids)-kassetter ned på bakken, sånn som du gjorde, på den Fjell-festen din, (sommeren 1990), da du var i begynnelsen av 20-åra, vel.

    Så det var kanskje derfor at jeg ba deg om å ikke kaste den kassetten.

    (Jeg vet ikke hva som fikk deg til å gjøre det).

    Jeg ser du bor i Hamar nå.

    Jeg hadde min andre studietid, i Oslo, fra 2002 til 2004.

    Da gikk jeg på ingeniørhøyskolen.

    Og der hadde jeg en studiekamerat, som var fra Hamar.

    Nemlig Dag Anders Rougseth, vokalisten fra Hamar-bandet Autopulver.

    Mulig du kjenner han?

    Han sa at han ble kalt 'Dagga'.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


https://www.facebook.com/groups/192847840840801/
Nyere innlegg Eldre innlegg Startsiden

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter