Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. juli 2013

Og enda mer fra Facebook









Når du husker Kattedreper'n . Han gikk bestandig med ei veske oppunder armhulen og så helt stille og skula på deg, vi var livredd han . Tror han var fra Sandefjord .


Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 22 timer siden viamobiltelefon



  • 5 personer liker dette.




  • Marianne Rosvold Ikke møtt på han nei.




  • Ragnar Olafsen Kattdreper`n hette Svein og var fra Framnes i Sandefjord og var nabo til min bestemor, så han kjente jeg. Han har aldri drept en katt men fikk navnet for han fant en død katt som var blitt påkjørt og a var det noen ungdommer som satte navnet. Han fikk en hjerneskade som liten, da hadde han messlinger og han gikk ut i kulda og da ble han hjerneskadet




  • Marianne Rosvold Trist historie egentlig.




  • Mariann Sletten Ja en trist historie var det. Ja mye rart den gangen som man husker.




  • Erik Ribsskog I Mellomhagen, (på Østre Halsen), så var det en gubbe, (som kjørte scooter), som ble kalt for Kvælær'n.


    En gang søstera mi Pia og meg var med mora vår til Nevlunghavn, (i 1976 eller 1977), så så Pia kvælær'n der, husker jeg.

    Mvh.
    ...Vis mer



  • Mariann Sletten Jeg er fra Mellomhagen men har aldri hört om han. Hvorfor ble han kallt for det? He he.







  • det var sånn, at da søstera mi Pia og jeg, flytta til Mellomhagen, våren 1976, vel.

    (Det året jeg fylte seks år).

    Så var det en gutt, som sykla rundt, i Mellomhagen.

    (Jeg hadde ikke sykkel, for vi hadde bodd ute i skogen, i Brunlanes).

    Men han gutten, han banna og sa sånn som at: 'I huleste, heiteste granskauen', osv.

    (Noe sånt).

    Og så sa at han det, at: 'Der bor Kvælær'n'.

    Men jeg var ikke så sikker på han gutten.

    Eller, jeg ble vel aldri så kjent med han.

    Så det ble ikke til at jeg spurte han, om hvorfor han eldre karen med scooteren ble kalt for Kvælær'n.

    Men søstera mi, (Pia), visste tydeligvis hvem han Kvælær'n var da.

    Søstera mi var venninne med de jentene som pleide å synge 'Anne Liane', i Mellomhagen, da jeg bodde der.

    Og jeg bodde der fra våren 1976 til våren 1978.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter