Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 28. september 2013

Min Bok 5 - Kapittel 262: Fler erindringer fra tiden jeg bodde på St. Hanshaugen XXXV

En gang, da jeg skulle ta t-banen ned til sentrum, fra Lambertseter t-banestasjon.

En fredagskveld eller lørdagskveld, (tror jeg at det må ha vært).

(Dette må vel enten ha vært, fra den tida, som jeg jobba, som kasserer/varestabler/låseansvarlig/aspirant/assisterende butikksjef, på Rimi Lambertseter.

Nemlig fra høsten 1993 til våren 1996.

Ellers så var det, fra den tida, som jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Lambertseter.

De ganske få ukene, før jeg kjøpte meg bil, (etter at jeg hadde blitt butikksjef der), høsten 1998).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det som skjedde, på Lambertseter t-banestasjon.

Det var at det var en danske der, (husker jeg), som hadde vært på vorspiel, (eller noe sånt), sammen med noen norske kamerater, da.

(Sånn som jeg skjønte det, ihvertfall).

Og det som skjedde, da.

Det var at han dansken, klikka helt, da.

Og så skrek han høyt, (flere ganger), til de norske kameratene sine, da.

(Da han så noen ungjenter, som også venta, på t-banen der, da).

At: 'Vi skal lave sånn fjortiss'.

(Eller om han sa: 'Vi skal have sånn fjortiss').

Noe sånt.

Så den oppførselsen, (til han dansken), den var jo rimelig pinlig, (å overvære), da.

(For å si det sånn).

Og det var jo helg, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og fullt av folk, som venta på t-banen der, (på Lambertseter t-banestasjon), da.

Så det var en rimelig kaotisk og uoversiktlig situasjon, da.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den tida, som jeg jobba, som låseansvarlig, på Rimi Bjørndal.

(Noe jeg jo jobba som, fra sommeren 2002 til desember 2003).

Så var det sånn, (husker jeg), at en gang, så begynte hu 'Rimi Bjørndal-negerdama', (som jeg jo har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Å 'bable' om, hva en 'kipper' var.

'Du vet hva en kipper er, Erik', mener jeg å huske, at hu sa.

Men hvordan kunne hu vite det, liksom?

(Jeg mener at kipper betyr kineser.

Og at mine tidligere kamerater Glenn Hesler og Øystein Andersen.

Vel må ha 'babla' om noe sånt, på begynnelsen av 90-tallet, en gang.

På den tida, som vi tre, nesten var en gjeng, liksom.

Som jeg har skrevet om, i Min Bok 2.

Og Morten Saksgård, (fra Rimi Langhus), han babla vel også om, noe lignende, en gang.

(Han klagde en gang på meg, siden han mente det, (husker jeg), at jeg hadde ansatt, en kipper.

Enda jeg ikke hadde ansatt noen kinesere/mørkhudede, i forkant, av den kommentaren, til Morten Saksgård.

Jeg hadde vel kun ansatt Joakim aka. Jokke vel, (som tok på seg ansvaret for bedriftsfotball-laget, til Rimi Langhus, før høsten 2001), som vel var ganske hvit, må man vel si.

Så jeg skjønte ikke hvilken kineser, som Morten Saksgård mente, hvis jeg skal være ærlig.

Men men).

En gang, på den tida, som jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Langhus.

Noe jeg jo jobba som, fra våren 2001 til sommeren 2002)).

Hvem vet.

Og hu Rimi Bjørndal-negerdama, hu begynte vel også å nevne, flere andre uttrykk, som også betydde kineser, da.

Som 'chopper', (etter chop-sticks), eller noe sånt, var det vel.

(Noe sånt).

Og uten at jeg vet, hvorfor hu Rimi Bjørndal-negerdama, plutselig begynte å bable, om det her, da.

/Hm).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg har også lest, på Facebook nå, forresten.

(Jeg skriver dette, 28. september 2013).

At min distriktsjef Anne Neteland, fra Rimi Kalbakken.

(Hvor jeg jobbet som butikksjef.

Fra høsten 2000 til våren 2001).

Har studert to år, på Varehandelens høyskole.

(Fra 1990 til 1992, vel).

Så det er altså ikke sånn, som jeg skrev, i et tidligere kapittel.

At Anne Neteland er u-utdannet, og bare har tatt noen kurs, (hos Rimi), i ledelse, osv., da.

(Som jeg mistenkte, da).

Dette leste jeg på Anne Neteland sin Facebook-side, forresten.

(En Facebook-side som jeg ikke har pleid å lese så mye på.

For å si det sånn).

Men men.

Så beklager at jeg tippet feil, om dette, (Anne Neteland sin utdannelse), i et tidligere kapittel.

Men da fikk jeg med om dette nå, i et av 'ekstra-kapittelene', ihvertfall.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter