Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 30. september 2013

Min Bok 6 - Kapittel 16: Mer fra de første ukene i Sunderland

Jeg husker fra en av de første dagene, i Sunderland.

At Brusk, (fra Syria og HiO IU), og jeg, en gang gikk gjennom hoved-handlegaten, (the high street), i Sunderland.

(Det kan vel ha vært sånn, at Brusk og jeg, var på samme Metro-tog, hjem fra St. Peter's Campus.

Og så har Brusk liksom dratt meg med, på grunn av et eller annet, da.

Som jeg ikke husker akkurat hva var nå, for å være ærlig).

Og Brusk skulle innom enten Poundland eller Poundworld, (mener jeg at det må ha vært).

Og der fant han seg en ganske tjukk engelsk-engelsk ordbok, (mener jeg å huske).

Til kun et pund, da.

Men jeg var ikke på utkikk, etter et sånn bok, egentlig.

Så jeg kjøpte ikke det, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På veien, fra Sunderland sentrum, og til the Forge.

Så skulle Brusk innom Aldi, (ved Millfield Metro-stasjon), husker jeg.

Jeg hadde aldri vært på Aldi før, (husker jeg).

Jeg hadde blant annet begynt å handle mat, på Tesco, i shopping-senteret the Bridges, (husker jeg).

Men Brusk dro meg med, på Aldi, da.

Og der fant han en pakke med 'tissues', (altså papirlommetørklær), som han ga meg, da.

Og som han mente at jeg burde kjøpe, da..

(Fordi at de var så billige, regnet jeg vel med).

Og jeg kjøpte de og noen andre greier vel, på Aldi der, da.

(Noe sånt):

Men jeg syntes nok at det var litt rart, at Brusk liksom insisterte, på at jeg skulle kjøpe meg papirlommetørklær, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også det, at en gang, som Brusk og jeg, (og muligens også noen andre utvekslingsstudenter), var på Aldi.

Så klaget jeg på det, (husker jeg), at det var så lange køer, i kassene der.

Jeg hadde jo jobbet, som butikksjef, på Rimi, i Norge.

Og jeg forklarte vel det da, (på engelsk tror jeg, så det var vel muligens noen tyske damer der, som Brusk og jeg hadde møtt inne på Aldi, (og som Brusk kjente fra før), da.

Noe sånt).

At på Rimi, (hvor jeg hadde jobbet), så het det seg det, at kassererne skulle rope på en ny kasse, dersom det var mer enn tre kunder, som stod i en kassakø, da.

Men den regelen, den hadde de tydeligvis ikke, på Aldi, da.

(Husker jeg, at jeg tenkte, ihvertfall.

For det var ganske lange kassakøer der, da.

(For å si det sånn).

Og det var også sånn, at de ikke åpna en ny kasse der.

Selv om det vel var flere butikkfolk der, som var ute på gulvet, (i butikken), da.

Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og jeg tror at Aldi-damene der, ble litt sure, (siden jeg klaget), også.

(Mener jeg at jeg overhørte, ihvertfall.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter