Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. oktober 2013

Jeg sendte en e-post til Julie Christiansen, (tidligere andre viseformann i Unge Høyre)





Gmail - Unge Høyre på 90-tallet








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Unge Høyre på 90-tallet










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Mon, Oct 14, 2013 at 3:36 AM





To:
jc@forskningsradet.no








Hei,

jeg så på Wikipedia at du var andre viseformann, i Unge Høyre, på den
tida, som Magne Winnem dro meg med, på en eller to kurs-kvelder, i
Høyres Hus, i Stortingsgata.

Jeg har kontaktet Jan Tore Sanner og Andre Støylen, (som var
henholdsvis formann og første viseformann), men ikke fått noe svar.

Jeg lurte på hvordan kurs jeg var på.

(For Magne Winnem svarer heller ikke.

Men han dro meg med på dette da).

Jeg husker at Cathrine Huitfeldt var der.

(For jeg syntes hu så pen ut da, og spurte Winnem hvem det var.

Winnem sa hu var søstera, til Annikken Huitfeldt, i Arbeiderpartiet.

Men jeg har funnet ut seinere, at de er kusiner vel.

Men Cathrine Huitfeldt svarer heller ikke).

Jeg prøver å få tak i kursbevis, fra Unge Høyre.

Men de nåværende lederne, sier at de ikke kjenner til det som skjedde,
på 90-tallet.

Og når jeg ber de kontakte Sanner, (per e-post), så får jeg ikke noe mer svar.

Etter den første kurs-kvelden, i Stortingsgata, så dro Sanner med Winnem og meg.

Og en fjerde person, som jeg tror at kanskje var Andre Støylen.

(Han var litt anonym, vel).

Inn på et kontor.

Og vi finpusset liksom, på Unge Høyre sitt valgkamp-program, før valget, i 1991.

Og jeg sa vel mest, (vil jeg si).

(For jeg pleide å si mye, i klasserommet, på handel og kontor, på
Sande videregående, og på ungdomsskolen).

Og Winnem overtalte meg til å besøke han på St. Hanshaugen, for å gå
ut på byen vel, en seinere dag.

Og så dro han meg med ned til Spikersuppa, dagen etter.

Og da var det valgkampåpning, for Høyre.

Og Sanner sa at programmet ble bra, husker jeg.

Og bandet Teddybears spilte, som innleiet underholdning, for Høyre.

Winnem dro meg også med på noen møter, i 1993/94 vel.

I sitt hjem, på Bergkrystallen.

Og jeg tror at hu Eriksen var der, og pratet, om fortetning.

Noe sånt.

Og Sanner sa også til meg, (muligens på en andre kurskveld, i
Stortingsgata), at Norges lover var så 'surrete'.

Og ville at jeg skulle finne en måte å ordne det også på, da.

Men da visste jeg ikke hva jeg skulle si.

Det hadde jeg ikke noen ide om hvordan man kunne fikse.

Og Winnem dro med Høyres sine nettsider, hjem til meg, i 1996 deromkring.

Da jeg bodde på St. Hanshaugen selv, og leide av Rimi der.

(Siden jeg jobbet, som leder i Rimi, på den tiden).

Og vi fiksa på noen feil, i HTML-koden, da.

Men jeg har jo ikke noe med Høyre å gjøre lenger.

Jeg prøver å få tak i kursbevis og attest for rådgivningsarbeid, for
valgkamp-programmet.

Men ingen sender noe sånt.

Husker du noe av dette?

Har ingen kontakt med Winnem lenger.

Og jeg ble bare dratt med på dette.

Så jeg husker ikke hva kurset het, som jeg hadde.

Men jeg tror det var Sanner, som hadde, det kurset.

Var også butikksjef, for Rimi Kalbakken, i Høyres Hus forresten, (på
Kalbakken), i 2000 og 2001.

Jeg syntes vel at det ble litt feil, at mitt bidrag, i politikken, var
på initsjativ, av Winnem.

Og jeg var også redd for at jeg var for dominerende.

Og at jeg fikk for mye ansvar, for tidlig.

Og at jeg var for populistisk, (må jeg vel kalle det).

Så jeg gadd ikke å bli med på fler møte, når Winnem maste.

Jeg syntes at politikk var viktig, og hadde aldri ambisjoner om å bli politiker.

Så dette var bare noe jeg ble med på, som tid-trøyte, liksom.

Så dette var aldri noe seriøst, fra min side.

Jeg var mer en ambisiøs japp, må jeg vel kalle meg.

Noe sånt.

Og jeg satset på å gjøre karriære, i næringslivet, da.

(Jeg hadde en rar oppvekst, hvor jeg bodde aleine, på Bergeråsen, fra
jeg var ni år.

Og hadde lite penger, på begynnelsen av 90-tallet.

Så jeg syntes ikke at jeg passet inn heller, sammen med
Holmenkollen-folk, med mye mer klær og penger, enn meg, osv).

Syntes også denne øy-campen deres, i Oslo-fjorden, var litt 'svett'.

Det ble som noe barnslig, for meg, vil jeg si.

Kanskje hvis det hadde vært på et hotell, (og ikke i noen telt, på en
mer eller mindre øde øy).

Og en femi gutt, med høyt og krøllete hår vel, spurte Winnem og meg,
om vi skulle være med, på øy-koloni-camp, da.

Men vi hadde planlagt å dra til Gøteborg allerede, på kamerat-tur, den sommeren.

(Jeg dro vanligvis til Brighton, på ferie, på den tida.

Men det var så mye vold, i Brighton, sommeren 1990, (i forbindelse med
fotball VM, osv).

Så jeg fikk med meg min tremenning Øystein Andersen, til å finne på
noe nytt, da.

Så jeg var ikke på kurs, i Høyres Hus, i flere måneder.

Men jeg ble dratt med dit, av Winnem, like før øy-koloni-turen deres,
sommeren 1991, da.

Har seinere overhørt, på jobb, som låseansvarlig, på Rimi Bjørndal, i
2003, (mens jeg studerte fulltid, ved HiO IU), at jeg var forfulgt, av
'mafian', og har flyktet til England.

Får ikke mine rettigheter fra myndighetene.

(Politiet vil ikke etterforske, og fortelle meg hva som foregår, osv.).

Han femi-gutten deres.

Han møtte Winnem og jeg, mens vi gikk, etter rådgivings-arbeid, (for
valgkamp-programmet. Vi ble holdt igjen, når dere andre dro).

På vei bort til McDonalds, ved Klingenberg kino.

(I Roald Amundsens gate, som bytta navn vel, etter at Kong Olav døde).

I kjellern der, satt Cathrine Huitfeldt.

Og muligens du?

Dere hadde sitti der en stund.

Siden Winnem og jeg ble holdt igjen.

Siden jeg hadde imponert så mye, på kurset vel.

Jeg sa at Norge burde satse på forskning og utdanning, blant annet.

Men jeg måtte jo si noe.

Og dette hadde jeg fra sos-øk-læreren min.

Andre året, på Sande videregående, handel og kontor, (økonomilinja).

For han var sånn 'halleluja', angående det, da.

Og når dere ba meg si noe, så sa jeg bare det hadde jeg lært på skolen, da.

For jeg var jo helt uforberedt, på hva som var, på dette kurset.

Det var bare noe, som Winnem dro meg med på.

Og som jeg ble med på, som tid-trøyte, da.

Og jeg fikk aldri noe fra Unge Høyre/Høyre, i posten.

Så jeg var vel aldri medlem der, tror jeg.

(Ihvertfall ikke formelt).

Men noen måneder etter kurset.

(Og mens jeg fortsatt lurte på om jeg ikke skulle få noen greier fra
Unge Høyre i posten).

Så skiftet OBS Triaden, (hvor jeg hadde begynt å jobbe, i et friår,
fra NHI), eier.

(Fra Forbrukersamvirket Lørenskog til Forbrukersamvirket Lillestrøm, vel).

Og på den nye kontrakten.

Så skulle man skrive organisasjoner, som man var medlem av, da.

Og jeg tenkte jo at det jeg hadde gjort var viktig.

(Det var jo valgkamp-programmet).

Så jeg skrev at jeg var medlem av Unge Høyre, da.

For jeg regnet med at jeg ville få noe i posten, fra dere.

Om å betale kontingent, osv.

At noen hos dere måtte ha registrert meg, som medlem, siden jeg var
med, på det kurset, (og på valgkampåpninga i Spikersuppa), osv.

Men jeg var altså ikke sikker på om jeg var bra for Høyre, siden jeg
var uerfaren, med politikk.

Og aldri heller hadde hatt planer, om å bli med, i politikken.

Og Winnem var jo mer varm i trøya der.

Og jeg ville ikke være i en klikk liksom, i politikken.

I en uformell klikk.

Det syntes jeg at politikk var for viktig til.

Så jeg holdt meg unna Høyre/Unge Høyre, etter dette.

Jeg ble liksom lurt med på kurset og valgkamp-åpninga, av Winnem da, må jeg si.

Husker du Winnem fra denne tiden?

Husker du meg, fra den ene kurs-kvelden og McDonalds?

Bare lurte, (siden ingen av de andre svarer).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også en Unge Høyre-leder på Winnems bursdag, i januar 1992.

I hans Rimi-leilighet, i Nylænde 5, over Rimi Lambertseter.

Han hadde ansatt ei kontordame, sa han.

For Høyre.

Og etter ansettelsen, så sa han at hu hadde skrevet 'World Perfect',
som ferdighet, på CV-en, (og ikke Word Perfect).

Noe sånt.

Så det var en fylle-historie da, men likevel.

Husker ikke hva han Høyre-karen het.

Men han hadde lys sleik.

Og i Karl Johan så møtte bursdagsselskapet min søster Pia, som fikk
sin 'flat-mate' til å tigge penger, i Karl Johan, (av en eller annen
grunn).

Og da stakk de andre av.

Og Winnems kone Elin, (som er i KRF vel), sa seinere, at bare Winnem
gadd å vente på meg, før vi dro til Tut og Kjør i Kirkegata vel.

Noe sånt.

Bare noe jeg tenkte på.







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter