Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 10. desember 2013

Mer fra Facebook

lorentzen facebook

PS.

Her er mer om dette:

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hallå 'handy-man',
    var det ikke du som var ambulerende butikksjef, for PØF, like etter årtusenskiftet?
    PØF dro deg med til Rimi Lambertseter og sa at du kunne gjøre håndtverker-arbeid, osv.
    Eneste problemet var at sjappa var i god stand, for jeg hadde fått unna alt sånt arbeid året før, da Jan Graarud var distriktsjef, (og han hadde en ambulerende, som var som en 'pjokk', cirka, og som heller aldri jobba, i den butikken, mens jeg var butikksjef der.
    Og det gjorde heller ikke Anne-Katrine Skodvin sin ambulerende, (hvem nå det var), i 1998).
    På Storefjell-seminaret, i år 2000, så ropte noen butikksjefer, at: 'Vi er fugla'.
    Også ropte en kar, (tidligere butikksjef Geir fra Rimi Nordstrand?), at: 'Hvem er vi'.
    Og jeg var tippeansvarlig på Rimi Bjørndal, fra 1997 til 1998 vel, og fikk ta et sånt tippekommisjonær-kort, på den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen, og Vålerenga spilte på Bislett stadion, så jeg dro noen ganger på gratis Vålerenga-kamper, hvis jeg kjeda meg.
    Og fra en kamp mot Lillestrøm, (som de vant), så huska jeg de her LSK-ropa, da.
    Og da du spurte hva det var, så sa jeg at det var noe Lillestrøm-greier, (av den grunnen).
    Og så skreik du: 'Idiot fra Lillestrøm'.
    (Istedet for 'kanari', som LSK-fansen pleide å rope).
    Har du noen bilder fra rafting-turen til PØF, til Dagali, høsten år 2000?
    Har du slått hue ditt, forresten?
    (Siden du blør på Facebook-bildet).
    Jobber du i OBS nå?
    Jeg jobba på Matland/OBS Triaden, fra 1990 til 1992.
    Jeg var kasserer, avløser, jobba på gølvet, jobba fast i ferskvaren etterhvert, jobba på en sommer-spesialvare-avdeling, den første dagen den var åpen, satt i info-luka, (siden 'alle' kassalederne slutta', var avløser i kassa, osv.
    Lars-Erik Koritov ville at jeg skulle være kassa-avdeling-rådgiver, for sommer-spesialvare-avdelingen, på Triaden-senteret.
    Men de brukte en type gammeldags kasse, som jeg ikke var vant med.
    Så det ble litt kaos.
    Prøver å få han Koritov til å skrive attest for denne jobbinga, men han svarer ikke.
    Disponent Skjalg Nakkim ble sammen med ei kassadame der, (Lene), og butikksjef John Ellingsen ble sammen med ei kassadame der, (Brit), det siste ifølge Knut Hauge, (som var kasserer).
    Så det var mye rart.
    Jeg vant Rimi Gullårer, som butikksjef, på Rimi Langhus, i 2001.
    Rimi vil ikke sende bekreftelse på dette.
    Mitt brev fra Rimi-Hagen ligger på min onkel Martin sin gård, i Kvelde, men han vil ikke sende det, (til England, hvor jeg bor nå).
    Er du fra Østerdalen?
    Jeg var i Geværkompaniet, i Elverum, 1992/93, og vi var statister, på innspillingen av filmen Secondløytnanten, i Kvikne, i Østerdalen.
    Jeg fant en fotball, på fotballbanen der, som jeg dro med, opp til den gården, hvor filmen ble spilt inn.
    Harald Eia og Harald Swartz var med å spille fotball, på et jorde der.
    Mens filmen ble spilt inn.
    Jeg scorte to mål på kompanisjef Isefjær.
    Det eneste var at jeg hadde på meg tysk nazi-uniform fra andre verdenskrig.
    For jeg var statist, både som norsk soldat og tysk soldat da, (for jeg kjeda meg litt da, og min danske tippoldefar var forsvarssjef i Danmark, og var på inspeksjon i Tyskland osv., og skrev om tyske våpen osv., har jeg sett noen tegninger om, hos min danske mormor, da hu fortsatt levde).
    Jeg skreit til masse andre Rimi-folk så.
    Var en gang på fest hos deg, i Grenseveien, i Oslo.
    Rimi-fest, var det vel.
    Dere sovna alle sammen i andre etasje der.
    (Alle butikksjefene til PØF).
    Så jeg passa ikke så inn, i distriktet deres, skjønte jeg.
    Jeg hadde aldri klart å sove i en haug av Rimi-folk, i dobbeltsenga di, for å si det sånn.
    Så det var litt av en sammensveisa gjeng, det er helt sikkert.
    God bedring når det gjelder halshuggingen, (eller hva man skal kalle det).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter