Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 10. desember 2013

Mer fra England

Jeg sov som en stein, (siden jeg har jobba mye i det siste, med bøkene mine, (om natta), osv.), helt til klokka 18, i dag.

Da ble jeg vekket av et helikopter, som surra i lufta, noen kilometer unna soveromsvinduet mitt.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter at jeg våkna, så sjekka jeg e-postene mine.

Jeg så at Min Bok 2 - Bind 2, hadde blitt godkjent, av CreateSpace.

Og jeg begynte å blogge, om dette.

Så begynte jeg etterhvert å se på klokka.

Den var cirka klokken 20.

Nå må jeg komme meg til Tesco, og få kjøpt noe mat, (tenkte jeg).

Så banka det på døra.

En iraker i 30-40-årene, stod utafor døra.

Han sa bare 'delivery'.

Han sa ikke navnet på firmaet han jobbet for.

Jeg husker at jeg selv jobbet med å levere kinamat, for Chinatown-Ekspressen, (som en ekstrajobb), noen måneder, i 1996.

Da sa jeg alltid 'Chinatown Ekspressen', hvis noen lurte på, hvem det var, som ringte på.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Irakeren, (eller hva han egentlig var), stakk av.

Jeg barberte meg.

Og skulle akkurat til å pusse tenna.

Da dukka det opp enda en 'banker', på døra mi.

Dette var en pakistaner, i 20-åra, (så det ut som).

Han sa 'order', (mener jeg å huske).

Er du sikker på at du ikke har bestilt, (spurte han, på engelsk).

Ja, selvfølgelig er jeg sikker, (svarte jeg, på engelsk).

Jeg var litt irritert siden jeg ikke fikk pusse tenna, i fred.

(Og jeg begynte også å bli litt stressa.

Siden Tesco tuller med kundene, (på callinga), hvis de først er i butikken, cirka tjue minutter før stengetid.

Som jeg har skrevet om i en tidligere bloggpost).

Så dro jeg til Tesco.

På veien så møtte jeg en gjeng, i Goodison Road.

De svirra liksom rundt der, (i gata).

En 4-5 'gutte-ungdommer' og en voksen kar, vel.

Det var nesten som at de dansa ballett, i gata.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det stod også parkert en stor, gul politi-van, i City Road, forresten.

Og 'søppel-døra', (i porten, til Keith Court), stod åpen.

Så pizza-budene hadde kommet seg inn og ut søppel-døra da, (virket det som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Tesco var utsolgt for to ting.

Det var chips/pommes frites, (1,5 kilo), til cirka 80 pence.

Og lakriskonfekt, til cirka 50 pence.

Tesco Walton er ofte utsolgt for en del varer, på mandager, mener jeg å ha lagt merke til.

(Noe sånt.

For de var også utsolgt for en del varer, (som billig dopapir), forrige mandag, (mener jeg å huske)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dessuten har det lenge manglet 'label', (på frysedøra), for kylling-nuggets, som koster cirka 60-70 pence, (kom jeg på nå), på Tesco Walton.

(Selv om disse går inn i kassa.

Selv om de vel ikke førte denne varen, den første tida, som jeg bodde, i Keith Court.

Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da jeg kom hjem, så satt jeg kylling-nuggets-ene, inn i microbølge-ovnen, (på et kylling-program, som den ovnen har, siden den er litt avansert, vel).

(Det var den microbølgeovnen, (med grill), som jeg kjøpte, for cirka 50 pund, på Comet, (het vel den butikken), like etter at jeg flytta, til Fairfield, (og MAS), ifjor.

Siden det var så grisete, på kjøkkenet, hos MAS.

Så kjøpte jeg en microbølgeovn, som var på tilbud, (for den kostet vel vanligvis cirka 100 pund), til å ha på rommet mitt, (på MAS), da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så ringte det på døra.

Det var ei dame, som så ut cirka som Ruth Furuheim, (fra Bergeråsen).

(Sånn som hu så ut, på 90-tallet, cirka).

Hu mente at jeg hadde bestilt mat.

Jeg forklarte det, at hu var det tredje fast-food-firmaet, som var på døra mi, i kveld.

Og at jeg hadde kontaktet politiet, om dette.

Og at jeg så godt som aldri bestilte pizza på døra.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det stod også en buss, utafor Goodison Park, så jeg, (i kveld).

Så det er mulig at det har blitt spilt en junior-kamp der, (eller noe sånt).

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var visst en FA Youth Cup-kamp mot Brighton & Hove Albion:

http://www.evertonfc.com/match/report/1314/everton-under-18s-v-brighton-ha-under-18s

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter