Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. januar 2014

Av disse, så klarte jeg tre merker. Vi prøvde oss også på så mange som fire skyttermerker, (kanskje fordi at den første troppsjefen vår, Sverre Frøshaug, var skytter), og av de så klarte jeg alle sammen. Det var to merker jeg ikke klarte, og det var marsjmerket og marsjmerket på ski. Jeg fullførte begge, men brukte for lang tid, (for å klare kravet). På marsjmerkene så skulle man ha på seg en tung pakning, på kanskje 10-15 kilo, og det ble muligens litt mye, for meg, som bare veide litt i overkant av 60 kilo, (på den her tida). Jeg var også vant til å gå tur, (uten pakning), som barn. Jeg var ikke vant til å gå femmila på ski, for eksempel. Femkampmerket kan jeg ikke huske at vi prøvde oss på

tre av fem

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Forsvaret-krymper-tremila-7423127.html#.Usrm0_vN46Z

PS.

Her er mer om dette:

mer om merker

http://johncons.angelfire.com/om.html

PS 2.

Jeg har tenkt mer her nå.

Og jeg lurer på om marsjmerket på ski og marsjmerket, kan være det samme merket.

(Bare at om vinteren så går man på ski, mens om sommeren så går man til fots).

Det tørr jeg ikke å si, for jeg klarte ikke kravet, uansett om det var om vinteren eller sommeren, (må jeg innrømme).

Men Aftenposten.no nevner ikke noe om marsjmerket på ski.

Så jeg lurer på om det er sånn, at dette er det samme merket, som marsjmerket.

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Skimerket, det burde forresten ha vært kalt skiskytter-merket, mener jeg.

(Noe sånt).

For det var egentlig skiskyting, (mener jeg å huske).

(Vi skøyt to ganger fem skudd.

Muligens fem liggende og fem stående.

Innimellom cirka en mil med skigåing, (uten pakning), var det vel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter